https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Pierwszy tramwaj wjechał na pętlę Wieczysta [ZDJĘCIA, WIDEO]

Dziś odbyły się testowe przejazdy tramwajów po pętli Wieczysta. Przebudowa obiektu kosztowała ok. 9 mln zł.

Autor: Marcin Karkosza

Po przebudowie wjazd tramwajów na pętlę możliwy jest zarówno od strony centrum jak i od strony Nowej Huty (przed modernizacją możliwy był jedynie z pierwszego kierunku).

Przez kolejne dni pętla będzie testowana przez kolejne modele tramwajów, jednak wkrótce zostanie uruchomiona w normalnym ruchu.

Początkowo będzie używana jako pętla techniczna - będą się tam zatrzymywać tramwaje w tzw. międzyszczycie oraz używana będzie w trakcie awarii na przykład na ul. Mogilskiej i al. Jana Pawła II.

Z pętli obsługiwana będzie również Tauron Kraków Arena - w przypadku większych imprez uruchamiana będzie specjalna linia tramwajowa.

Urzędnicy zapowiadają także, że w przyszłości końcówkę na pętli może mieć stała dodatkowa linia - decyzje w tej sprawie nie zostały jednak ostatecznie podjęte.

Przypomnijmy, pętla była modernizowana od stycznia w ramach przebudowy skrzyżowania ulic Lema, Mogilskiej, Meissnera i al. Jana Pawła II.

Komentarze 20

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Miezkaniec
Troszkę bez sensu było budowac pętlę jak nowe tramwaje nie wjadą na nią - promienie skętu za małe.... Pętla była budowana od zera.... Czy nie dało się zrobić większej ? Lema budowano w szczerych polach... można było zrobić wszystko...
W
Wieczysta
Proponuję zrobić filmik o tramwajach przejeżdżających na wprost przez zwrotnice.
Po remoncie miało być tak cicho, miały jeździć niskopodłogowe....., a puszczono stare złomy, które nie wiele zwalniając przed rozjazdem na pętlę pokazują w jakim są stanie technicznym .... mamy nawet wrażenie, że wcześniej stare torowisko i zwrotnice pochłaniały nieco tych niedoskonałości, a teraz słychać ''wycie'' wszystkich elementów zawieszenia tramwaju.
k
kk
reszta poszła do kieszeni przekrętów z zikit-u
k
kk
... to zacznij:)
k
kk
Ja tak wulgarnie nie piszę.
k
kk
zikitu.
k
kk
za te pieniądze lub niewiele wieksze miałaby sens na przykład w razie awarii jako trasa objazdowa
H
Henio
Użyteczność tej pętli jest wielokrotnie mniejsza niż nowej linii tramwajowej. Oszczędność polegająca na wcześniejszym zawracaniu tramwaju jest wątpliwa - kto chciałby jechać tylko na Wieczystą? Przecież większości ludzi jedzie dużo dalej. I teraz co, mają się na pętli przesiadać w samochody?
h
hehe
mili metry no milimetry do tego słupa co tu mierzyc?
M
Michael JacKSon
Po co ten remont, zabierzcie parkomaty. Jak nie ma zadnego sensownego pomysłu nawet co tam pojedzie i po co? Już jest linia 124 która swieci pustkami, jezdza tam wszystkie tramwaje co na hute... wiec nie rozumiem zupełnie tej inwestycji? Nic tam nie jezdzilo, kolejna niepotrzebna "pusta" linia. nieprzemyślane pomysły, zmiany na gorsze. . już lepsze były te autobusy 724 i 744 które chociaż jezdzily na czyzyny pod carefour a tak to kolejny "super" pomysl by cos robic a co nie ma sensu jak pela "dabie"
B
Boghdan
Najpierw jezdzila 15, był dogodny dojazd na błonia - teraz z krakow arena nie ma zadnego sensownego polaczenia z tego miejsca!! dawali 8 nie wypalilo, dawali 20 na kacik nie wypalilo.. jedyna sensowna OPCJA to przywrócić linię nr 15 lub dodac do 13 na cichy kącik kierunek WIECZYSTA. ALe czy ktoś to wezmie pod uwagę zemultum ludzi by korzystało...? ZOBACZYMY
g
gt
SUPER !!!
a
asm.
A jaka i skąd ?
Pewnie wydzielą z "52" - "25"do Wieczystej. I znowu Nową Hutę uwalą, jak to zrobili z "22" - "12", kiedyś z nowohucką "20", "17", i tak dalej, i tak dalej...
m
marek popiela
Jeszcze nioe otwarli a tu juz trzeba robic remont i przestawiac slupy bo sie tramwaje nie mieszcza. Co za durnie to projektowali i budowali?
k
krakus
Wiem, ze proceduty, przetargi, projekty itd, ale 9mln??? Przeciez to jest 100m torow, kostka na przystanek nie warta pewnie wiecej niz 50tys, wiata, troche kamyczkow, betonu i kilka slupow.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska