Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Pogoda sprzyja przyspieszeniu budowy Trasy Łagiewnickiej. Prace prowadzone są przez małe brygady zachowujące odstęp [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trwa budowa Trasy Łagiewnickiej. Pracownicy starają się zachować ostrożność ze względu na pandemię koronawirusa. Obecnie prace mogły nabrać tempa ze względu na sprzyjające warunki pogodowe.

FLESZ - Koronawirus. Puste kościoły i brak święconki

- Wykonawca nie zgłasza problemów związanych z budową. Prace mogą być intensywniejsze, bowiem teraz sprzyja pogoda. Ze względów bezpieczeństwa jak tylko jest to możliwe pracownicy zachowują odstęp. Roboty przebiegają na całej długości inwestycji na wielu jej odcinkach. Pracują na nich małe, kilkuosobowe brygady, które starają się zachowywać bezpieczne odległości. Natomiast np. radę budowy organizujemy w ramach telekonferencji - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2021 r. Koszt przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Projekt współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Prace obecnie są prowadzone na wszystkich odcinkach. Roboty wykonuje ok. 300 pracowników. W rejonie ul. Herberta i Turowicza odkopywany jest jeden z tuneli, jakie powstają w ramach inwestycji. Obiekt był budowany tak, że najpierw powstały ściany szczelinowe tunelu, później strop. Teraz nad stropem powstaje układ drogowy, a ziemia z tunelu jest wybierana. Po przełożeniu koryta Wilgi w rejonie ul. Zakopiańskiej może też być kończona budowa tunelu między sanktuariami: Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Intensywne prace prowadzone są także m.in. w rejonie ul. Zbrojarzy i Ludwisarzy.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje w sumie sześć tuneli. Największy z nich, o długości ok. 600 metrów, budowany jest pomiędzy sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Budowane są także tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (o długości ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

W ramach inwestycji powstaje też nowa linia tramwajowa z pętli w Kurdwanowie do ul. Zakopiańskiej. Część tunelu między sanktuariami przeznaczona dla tramwajów ma zostać zakończona przystankiem (zlokalizowanym w rejonie mostu Miłosierdzia), który będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.

Koronawirus: aktualizowany raport

🔔🔔🔔

Pobierz bezpłatną aplikację Gazety Krakowskiej i bądź na bieżąco!
Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy do niej zakładkę, w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią koronawirusa.

Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska