https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Ponad 75 mln zł za remont ulicy Królewskiej, Podchorążych i Bronowickiej

Piotr Ogórek
Ulica Królewska
Ulica Królewska Wojciech Matusik
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu otworzył oferty, jakie wpłynęły w przetargu na remont ulicy i torowiska na Królewskiej, Podchorążych i Bronowickiej. Wpłynęły dwie oferty - jedna na 76,9 mln zł, a druga na 75,7 mln zł.

Stan ulic, a zwłaszcza torowisk na trasie do Bronowic, od lat woła o pomstę do nieba. Na tym odcinku często dochodziło do awaryjnych napraw torowisk i wstrzymywania ruchu tramwajów. W styczniu tego roku ZIKiT rozpisał przetarg na przebudowę całego odcinka. Teraz otwarto oferty, które wpłynęły.

Zgłosiły się dwie firmy - ZUE i Trakcja PRKiI. Pierwsza zaoferowała kwotę 76,9 mln zł, gwarancję na okres 72 miesięcy i czas realizacji całego zadania 12 miesięcy (przejezdność po 10 miesiącach). Druga realizację zadania przy tych samych warunkach wyceniła na kwotę 75,7 mln zł.

Teraz przez okres około miesiąca potrwa sprawdzanie przesłanych ofert, jeśli nie będzie odwołań ZIKiT prześle wybraną ofertę do tzw. kontroli uprzedniej do Urzędu Zamówień Publicznych. Prace rozpoczną się niezwłocznie po podpisaniu umowy.

- Wykonawca zrealizuje roboty budowlane polegające na przebudowie ulic: Królewskiej, Podchorążych, Bronowickiej obejmujące odcinek od skrzyżowania ulic: Al. Mickiewicza, Al. Słowackiego, Karmelicka, Królewska wraz z tarczą skrzyżowania do skrzyżowania z ul. Rydla wraz z pętlą tramwajową w rejonie skrzyżowania ulic Bronowicka, Rydla. Pojawi się nowy układ drogowy i torowy, zostanie wykonane odwodnienie, oświetlenie, sieć wodociągowa i kanalizacyjna. Zamontowane będą tablice informacji pasażerskiej DIP oaz automaty do zakupu biletów - mówi Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT.

Oprócz wymiany szyn na odcinku od ul. Rydla po Aleje Trzech Wieszczów, planowany jest też remont torowiska wzdłuż ulicy Karmelickiej (na odcinku od ul. H. Siemiradzkiego po ATW). Prace tu prowadzone nie będą finansowane w ramach projektu unijnego, ale ZIKiT chce wykorzystać wyłączone z ruchu torowisko i dokonać niezbędnych napraw.

ZIKiT przygotowuje się także do ogłoszenia przetargu na realizację prac na ul. Krakowskiej. Plany zakładają, że niewielkiej zmianie ulegnie dotychczasowy przebieg linii torowiska. Chodniki dla pieszych będą szersze. Sieć trakcyjna zasilająca tramwaje zostanie przymocowana do słupów oświetleniowych. W ramach prowadzonych prac na ulicy Krakowskiej, zostanie przebudowane torowisko na skrzyżowaniu ulic Dietla, Krakowskiej i Stradomskiej.

Zadania realizowane są w ramach projektu Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą, współfinansowanego ze środków UE. Dofinansowanie dla przebudowy ul. Królewskiej wyniesie około 20 mln zł.

ZOBACZ KONIECZNIE:

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

Gazeta Krakowska

WIDEO: Koszyczek wielkanocny, czyli co włożyć do święconki?

Źródło:Agencja TVN

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość
podobno tak jest
k
krakow
zapomniałeś dodać że jeszcze była firma taumer której najlepsi pracownicy z tego co mi wiadomo otworzyli ten owy dział w trakcji ale mogę się mylić bo tylko tak słyszałem
B
BB
72miesiące tj. 6 lat , 6lat > 5 lat
a
antyDP
..była możliwość by kilka lat temu oderwać się od Krakowa......NIE WYKORZYSTALIŚCIE tego....więc teraz spierd......
t
tom
na takie prace powinna być minimalnie 5 letnia gwarancja. partactwo z chińskiej stali na horyzoncie...
P
Paragon
Drogi "jaje" panujący w śródmieściu Krakowa Prezydent podobno "całego" Krakowa:)...niestety nie wie, gdzie jest Nowa Huta. Piszesz o remoncie Mogilskiej i JP II, chciałem ci podpowiedzieć, że ww. remontowany odcinek w 2014-2015 lezy w granicach dwóch dzielnic m.in. śródmieścia to tak uściślając twoją informację. Niestety oprócz ww. torowiska są inne, które są w nie mniej opłakanym stanie tak jak wymieniania non stop przez osoby z ZIKITu ul. Królewska czy Krakowska. Nie wierzysz? Wejdź do tramwaju i pojedź ul. Bieńczycką, Kocmyrzowską, Al. Solidarności, Al. JP II do Pl. centralnego do Kopca Wandy a wówczas sam przekonasz się czy mieszkańcy Nowej Huty jeżdżą "wyłącznie" po wyremontowanych torowiskach!
A
AA
Niedawno co Trakcja utworzyła dział tramwajowy i już taki sukces, zwycięstwo na terenie takich starych wyjadaczy jak np ZUE, TorKrak, KZN
j
jeje
Prezydent doskonale wie, gdzie jest Huta. Przypominam całościowy remont torowisk w ciągu rondo Mogilskie - plac Centralny. Zapomniało się już?...
K
KZ
To dzięki prezydentowi komunikacja ma się dobrze i jest jedną z najlepszych w Polsce. Może warto, żebyś o tym wiedział? Zwłaszcza, że to niczyj wymysł, tylko analizy fachowców.
a
ahaha
Wiesz i tak, że się dowiedział gdzie są Bronowice. Bo z perspektywy Łagiewnik to Bronowice to sypialnia Krakowa.
KRK
Te pojedyncze remonty przeciągnięte do wyborów w żaden sposób nie ograniczą degradacji torowisk. Komunikacja krakowska umiera.
B
Burmistrz Nowej Huty
czy pan pre-zydent ze swoim zikitem wie gdzie jest Huta?
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska