W zeszłym roku wojewoda małopolski zwrócił uwagę, po wnioskach części mieszkańców, że w wielu miejscach pieszym na chodnikach zaparkowane auta nie zostawiają wymaganych 2 metrów szerokości (1,5 m w wyjątkowych sytuacjach, które nie są do końca określone).
W wyniku tego trzeba zlikwidować ok. 3 tys. miejsc parkingowych, a resztę poprawnie oznaczyć. Część ulic stanie się jednokierunkowymi, co ma pozwolić zachować niektóre miejsca parkingowe. Pierwotnie zakładano likwidację nawet 6 tys. z nich.
Zmiany będą kosztować prawie 6 mln zł. Zaczęły się już zmiany na Alejach Trzech Wieszczów (prace nocne) i w strefie P8, na ulicach Friedleina, Odrowąża, Oboźnej, Łokietka, Kijowskiej, Wrocławskiej. Kolejne miejsca do korekty będą ogłaszane na bieżąco.
Zmiany w strefie płatnego parkowania [SZCZEGÓŁY]
Poseł Sonik będąc zaniepokojony likwidacją 3 tys. miejsc postojowych w Krakowie, co w jego ocenie wpisuje się w ostatnio tak widoczny problem wyludniania miasta wystosował pismo do prezydenta Jacka Majchrowskiego z apelem o wstrzymanie podjętych działań i poddanie tych planów konsultacjom społecznym z mieszkańcami Krakowa. Tyle, że takie konsultacje odbywały się przez kilak miesięcy. Często były to bardzo burzliwe spotkania, ale urzędnicy przekonują, że uwagi mieszkańców - te które mieszczą się w obowiązujących przepisach, wzięli pod uwagę.
Bogusław Sonik dodaje, że nie jest zwolennikiem podporządkowywania centrum miasta kierowcom i samochodom.
- Należy wyprowadzać ruch samochodowy z centrum - mówi poseł. Jak dodaje, w tym celu zabiegał m.in. o wprowadzenie stref ograniczonej emisji komunikacyjnej czy możliwość zwiększenia opłat za parkowanie w centrach miast. Był też pomysłodawcą koncepcji zazielenienia Alei Trzech Wieszczów i wykorzystania fitoremediacji roślin dla poprawy jakości powietrza.