https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Postęp prac na budowie Trasy Łagiewnickiej. Powstają tunele. Tworzą nowe koryto dla Wilgi. W lutym planują przełożenie rzeki

Piotr Tymczak
Budowa Trasy Łagiewnickiej
Budowa Trasy Łagiewnickiej Konrad Kozłowski
Trwa budowa Trasy Łagiewnickiej. W ramach inwestycji powstaje właśnie m.in. nowe koryto dla Wilgi na odcinku ok. 550 metrów. Rzeka przepłynie pod nowym mostem w ciągu ul. Zakopiańskiej. Prace związane z tworzeniem tego obiektu też są mocno zaawansowane.

WIDEO: Krótki wywiad

- Planujemy przełożyć koryto Wilgi pod koniec lutego przyszłego roku - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Przebieg rzeki trzeba przełożyć na ok. 550-metrowym odcinku, by wybudować fragment Trasy Łagiewnickiej w rejonie ul. Zakopiańskiej. Od strony ul. Ludwisarzy już widać nowe koryto dla rzeki. Więcej prac pozostało jeszcze od strony torów kolejowych - znajdujących się po drugiej stronie ul. Zakopiańskiej.

Budowa Trasy Łagiewnickiej - zobacz wizualizacje z powstającej inwestycji. Wizualizacja zrealizowana przez www.ACCstudio3D.com.

Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej [WIZUALIZACJE]

Całe nowe koryto Wilgi powinno być gotowe za około dwa miesiące i wtedy bieg rzeki zostanie przełożony. Wilga przepłynie więc pod ul. Zakopiańską w innym miejscu niż obecnie. Roboty związane z budową nowego mostu (po nim przepłynie rzeka) w ciągu ul. Zakopiańskiej też są zaawansowane.

Po przełożeniu koryta Wilgi będzie można dokończyć budowę najdłuższego (ponad 600 m) z kilku tuneli, jakie powstają w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej. Chodzi o tunel między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.

- Ten tunel jest gotowy w ok. 70 procentach. Jego ostatni odcinek ma znajdować się w miejscu, gdzie obecnie płynie Wilga. Po przełożeniu rzeki będzie więc można dokończyć budowę tego obiektu - wyjaśnia Krzysztof Migdał.

Prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej prowadzone są także na innych odcinkach. Roboty dotyczą m.in. budowy pozostałych tuneli. Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km ma przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2021 r.

Tunele Trasy Łagiewnickiej:
- pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta – ok. 200 m
- dwa w rejonie Białych Mórz, między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II – tunel drogowy i biegnący obok niego
tunel tramwajowy będą mieć długość ponad 600 m każdy
- pod ul. Zakopiańską – ok. 60 m
- od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową – ponad 500 m
- pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i ul. 8 Pułku Ułanów – ok. 22 m
- pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj – ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

C
Ciekawy
24 grudnia, 09:31, Droga do nikąd:

...za koszmarne pieniądze

...z czego 1/3 - ok. 400 mln zł. - to będą same odsetki od kredytu. Kto inwestuje w taki sposób? Czy ktokolwiek z nas kupiłby, dajmy na to, samochód na takich warunkach: 12. tys. zł. do zapłacenia, z czego koszt samego kredytu to 4 tys. zł.? Kto dobrowolnie zrobiłby taki "interes"?

T
Tak tylko pytam

Czy nie lepiej byłoby spłacić długi miasta, niż budować tę trasę? Faktycznie jest taka niezbędna? Może dałoby się załatwić sprawę rosnącego ruchu NIEBUDOWANIEM już nowych "biurofcuff" tudzież nowych betonowych osiedli blisko centrum miasta?

D
Droga do nikąd

...za koszmarne pieniądze

A
Alek.

K...y kościelne! Na to kasa jest. Obwodnica wewnętrzna.kpina

G
Gość

Rzekę przełożymy a droga niech lezy sobie wśród zieleni.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska