WIDEO: Krótki wywiad
- Planujemy przełożyć koryto Wilgi pod koniec lutego przyszłego roku - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Przebieg rzeki trzeba przełożyć na ok. 550-metrowym odcinku, by wybudować fragment Trasy Łagiewnickiej w rejonie ul. Zakopiańskiej. Od strony ul. Ludwisarzy już widać nowe koryto dla rzeki. Więcej prac pozostało jeszcze od strony torów kolejowych - znajdujących się po drugiej stronie ul. Zakopiańskiej.
Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej [WIZUALIZACJE]
Całe nowe koryto Wilgi powinno być gotowe za około dwa miesiące i wtedy bieg rzeki zostanie przełożony. Wilga przepłynie więc pod ul. Zakopiańską w innym miejscu niż obecnie. Roboty związane z budową nowego mostu (po nim przepłynie rzeka) w ciągu ul. Zakopiańskiej też są zaawansowane.
Po przełożeniu koryta Wilgi będzie można dokończyć budowę najdłuższego (ponad 600 m) z kilku tuneli, jakie powstają w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej. Chodzi o tunel między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.
- Ten tunel jest gotowy w ok. 70 procentach. Jego ostatni odcinek ma znajdować się w miejscu, gdzie obecnie płynie Wilga. Po przełożeniu rzeki będzie więc można dokończyć budowę tego obiektu - wyjaśnia Krzysztof Migdał.
Prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej prowadzone są także na innych odcinkach. Roboty dotyczą m.in. budowy pozostałych tuneli. Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km ma przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2021 r.
Tunele Trasy Łagiewnickiej:
- pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta – ok. 200 m
- dwa w rejonie Białych Mórz, między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II – tunel drogowy i biegnący obok niego
tunel tramwajowy będą mieć długość ponad 600 m każdy
- pod ul. Zakopiańską – ok. 60 m
- od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową – ponad 500 m
- pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i ul. 8 Pułku Ułanów – ok. 22 m
- pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj – ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej.
