Zamiast jednego starego - zdemontowanego już - mostu łączącego Grzegórzki z Zabłociem będą trzy nowe, łącznie z czterema torami. Pierwszy most jest gotowy, trwają prace nad drugą i trzecią przeprawą dla pociągów. Ostatni most kolejowy ma być gotowy w drugiej połowie przyszłego roku. Razem z nim powstanie kładka pieszo-rowerowa.
Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. W ramach tego zadania powstały też m.in. estakady kolejowe między ul. Kopernika i Miodową. Dzięki mostom i estakadom pociągi będą mogły jeździć dodatkową parą torów wyznaczoną dla połączeń kolei aglomeracyjnej.
Kraków. Duże zmiany na dworcu w Płaszowie. Przygotowują nowe...
FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy
