WIDEO: Barometr Bartusia
- Wykonawca zakończył prace nad projektem i uzyskał niezbędne pozwolenia – w zeszłym tygodniu przekazaliśmy mu plac budowy. Spodziewamy się, że w tym tygodniu na inwestycji rozpoczną się pierwsze prace przygotowawcze. Będą one związane w pierwszej kolejności przede wszystkim z uporządkowaniem terenu, następnie z przebudową infrastruktury podziemnej - informują urzędnicy z ZDMK.
I wyliczają, że w ramach inwestycji powstanie nowy monitorowany węzeł przesiadkowy na którym zostaną wyznaczone miejsca postojowe dla autobusów (pętla), samochodów (P+R) oraz rowerów (B+R). - W budynku na węźle pojawi się poczekalnia wraz z toaletą. Będzie można zakupić bilet w automacie lub skorzystać ze stacji ładowania samochodów/autobusów elektrycznych. Z nowego węzła będzie można bezpiecznie przejść na przystanek kolejowy Kraków Mydlniki-Wapiennik. Infrastruktura zostanie odpowiednio oświetlona oraz dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na nowym P+R będzie mogło zaparkować aż 87 samochodów, spora liczba miejsc – bo aż 44 powstanie wzdłuż rozbudowanej ulicy Brzezińskiego - informują urzędnicy miejscy.
W ZDMK przyznają, że prace projektowe trwały dłużej niż zakładano, ponieważ pierwotna koncepcja uległa znacznym zmianom.
– Obszar na którym realizowana jest inwestycja tworzy obecnie Tenczyński Park Krajobrazowy. Nasze wysiłki koncentrowały się na takim projekcie, który będzie jak najmniej ingerował w teren parku. Inwestycja w północno-zachodniej części miasta pochłonie 11,6 mln zł (projekt plus budowa). Wykonawca zadania – Sarivo Infrastruktura – na realizację zadania ma czas do kwietnia 2021 roku - podkreślają w ZDMK.
- Gdzie jest koronawirus w Polsce i na świecie? Zobacz mapy
- Koronawirus w Polsce. Gdzie stwierdzono zachorowania?
- Sława papieru toaletowego w memach
- Tego Krakowa już nie ma. Zobacz prawdziwe skarby [ZDJĘCIA]
- Tu wiedzą, jak się "polewa". Wsie z alkoholem w nazwie
- A może zamieszkać na wsi? Wystarczy niespełna 100 tys. zł!
