https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Przebudowa ul. Igołomskiej. Zobacz z góry, jak wygląda budowa tunelu [ZDJĘCIA Z DRONA]

Marcin Banasik
W ramach rozbudowy Igołomskiej, na odcinku pomiędzy ul. Czeczeńską, a ul. Waligórskiego budowany jest tunel o długości 318 m (w tym sam tunel o długości 47 m). Końca całej inwestycji jednak nie widać. Jest jeszcze wiele do zrobienia, a urzędnicy szacują wstępnie, że inwestycja zakończy się dopiero pod koniec 2021 roku. Oznacza to wydłużenie czasu prac z 2,5 do aż 4,5 roku! Do tego inwestycja podrożała ze 145 do ok. 250 mln zł. Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.

FLESZ - Cała Polska w strefie czerwonej

W ramach przebudowy inwestycji Igołomska zostanie poszerzona do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Przebudowywane są również mosty, wiadukty, itd. Jak informują urzędnicy, stan zaawansowania prac osiągnął 78 procent. Intensywne prace drogowe toczą się na odcinku od ul. Szymańskiego do skrzyżowania z Brzeską. Wykonane są roboty związane ze wzmocnieniem podłoża gruntowego, następnie układane będą warstwy konstrukcyjne jezdni, krawężniki, a w dalszym etapie ułożona zostanie nowa nawierzchnia asfaltowa. Wzdłuż jezdni budowane są chodniki i ścieżki rowerowe.

W ramach rozbudowy Igołomskiej, na odcinku pomiędzy ul. Czeczeńską, a ul. Waligórskiego budowany jest tunel o długości 318 m (w tym sam tunel o długości 47 m). Obecnie na ukończeniu są prace przy budowie górnej płyty obiektu, na którym docelowo powstanie skrzyżowanie w formie ronda. Rozpoczęły się prace przy wykonywaniu konstrukcji płyty dennej. Zadaniem tunelu będzie prowadzenie wyłącznie ruchu pojazdów poruszających się ul. Igołomską (dwie oddzielne jezdnie). Nad nim samym – na rondzie - będzie odbywał się głównie ruch lokalny. Pojawią się tu chodniki oraz droga dla rowerów - ruch rowerowy w tym miejscu będzie się odbywał po stronie północnej obiektu, poprzez wydzielony na drogach serwisowanych pas dla rowerów (w kierunku od centrum Krakowa do Igołomi), a w przeciwnym kierunku rowerzyści będą włączać się do ruchu ogólnego.

Na całym rozbudowywanym odcinku Igołomskiej trwa montaż ekranów akustycznych, których zadaniem jest zabezpieczenie okolicznych posesji przed nadmiernym hałasem oraz niezbędne oświetlenia drogowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krakós

„budowany jest tunel o długości 318 m (w tym sam tunel o długości 47 m)”

Dziękuję bardzo, wszystko jasne.

A w ogóle to po cholerę tam ten tunel?! Szkoda pieniędzy.

s
sic

Pomijając skandalicznie długi czas tej inwestycji,to zapytam Do czego ten tunel ma służyć ? Do zawracania górom? Przecież tam nie ma skrzyżowania

G
Gosc

Trzeci rok budowy i końca nie widać. W normalnym kraju w tym czasie buduje się 100km autostrady, a nie 5 km drogi.

Polskie partactwo, rosyjska organizacja pracy i tumiwisizm

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska