Wzajemne honorowanie biletów ważnych w pojazdach komunikacji miejskiej w Krakowie oraz biletów ważnych w pociągach uruchamianych na zlecenie Województwa Małopolskiego na terenie aglomeracji krakowskiej ma obowiązywać do 30 czerwca 2021 r., czyli do czasu zakończenia dużych inwestycji kolejowych w naszym mieście.
Jak uzasadnia prezydent, ma to być działanie mające na celu przede wszystkim złagodzenie podróżnym utrudnień związanych z prowadzonymi zarówno przez PKP Polskie Linie Kolejowe, jak i przez gminę Kraków pracami inwestycyjnymi i modernizacyjnymi na terenie Krakowa.
Przypomnijmy, że od 11 marca, na kilka miesięcy – prawdopodobnie do czerwca – poważnie ograniczony zostanie przejazd pociągów między dwoma największymi stacjami kolejowymi w Krakowie. Od około godz. 9.30 do około 14.30 tory od Krakowa Głównego do Płaszowa będą całkowicie wyłączane z ruchu.
- Jeżeli jakiś odcinek trasy kolejowej zostanie zamknięty, to będzie można się przesiąść na tramwaj albo autobus miejskiej komunikacji i przejechać nim na podstawie biletu kolejowego. Podobnie będzie w przypadku remontu gminnych dróg i torowisk. Wtedy na podstawie porozumienia z Województwem Małopolskim na bilet MPK będzie można jechać alternatywną trasą kolejową - wyjaśnia Łukasz Franek, wicedyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Projekt uchwały przewiduje, że w przypadku zastępczego korzystania z komunikacji miejskiej odpłatność na rzecz gminy Kraków za jeden przejazd wyniesie 2,3 zł i będzie regulowana przez Województwo Małopolskie lub operatorów świadczących usługi w transporcie kolejowym na podstawie umów zawartych z Województwem Małopolskim. Natomiast gmina Kraków ma płacić Województwu Małopolskiemu 3,5 zł za przejazd jednej osoby pociągiem na bilet MPK.
Szczegółowe zasady wzajemnego honorowania biletów mają być określone przez gminę Kraków w porozumieniu z Województwem Małopolskim i operatorami świadczącymi usługi w transporcie kolejowym.
"W interesie zarówno Województwa Małopolskiego, jak i Gminy Miejskiej Kraków jest to, aby osoby wykonujące podróże do/z Krakowa wybierały transport publiczny, a nie samochód. Wdrożenie przedmiotowego działania będzie stanowiło ważny krok na drodze do wprowadzenia zintegrowanego systemu taryfowo – biletowego, nad którym pracuje Zespół Zadaniowy ds. opracowania Zintegrowanego systemu taryfowo - biletowego na terenie województwa małopolskiego" - zaznaczył w uzasadnieniu prezydent Krakowa.
ZOBACZ KONIECZNIE:
WIDEO: Mówimy po krakosku, odc. 5
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
