https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: przejście przy Dworcu Głównym idzie do remontu

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Zarząd Infrastruktury Komunalnej przeprowadził doraźne prace remontowe w przejściu podziemnych łączącym Planty i plac Jana Nowaka-Jeziorańskiego. Pasaż jest jednak dalej w opłakanym stanie i przypomina mroczne lata czasów PRL.

Zobacz także: Kraków: otwarto nowy odcinek drogi (ZDJĘCIA)

Sufit pokrywa powyginana blacha, a światło dają stare jarzeniówki. - To wstyd dla miasta. Przecież tędy z dworca chodzą tysiące turystów i przyjezdnych - mówi jedna ze sprzedawczyń.

Kupcy od lata zabiegają o remont, ale bezskutecznie.

To się ma jednak wkrótce zmienić. Do 30 czerwca urzędnicy opracują koncepcję modernizacji przejścia, a następnie ogłoszą przetarg na wyremontowanie obiektu i dalsze nim zarządzanie. Prywatna firma miałaby utrzymywać przejście w zamian za pobieranie czynszów od kupców. Ci liczą, że nowy zarządca nie wywinduje cen. Woleliby dogadać się z miastem. Mają pieniądze na remont swoich stoisk, ale nie całego pasażu. Liczyli, że tym zajmie się miasto, a nie prywatny inwestor.

Sklepy po prawej stronie (idąc od Plant) mają zostać odnowione, a kioski po lewej zamienić się w nowoczesne pawilony. Zatrudniona ochrona miałaby ukrócić dziki handel.

Kraków: rozpoczęła się**rekrutacja na studia 2011**

Chcesz iść za darmo do Parku Wodnego w Krakowie? **Rozdajemy bilety**

Urządź się w Krakowie!**Zobacz, jak to zrobić!**

Wszystko o Euro2012 na**www.drogadoeuro2012.pl**

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krakus1911
Rytuta, Tyś się chyba czegoś z "prondem" napił(a), że takie głupoty o komunikacji miejskiej wypisujesz... i to w temacie o przejściu podziemnym...

Remont potzrebny, likwidacja "dzikiego" handlu również, często przejść nie można między nachalnymi "sprzedawcami"...
r
rytuta
Jedynym rozwiazaniem usprawniajacym transport publiczny jest likwidacja tramwajow i wprowadzenie na ich miejsce trolejbusow. Trolejbusy moga jezdzic wszedzie bo maja normalne gumowe kola i nie potrzebuja szyndo jazdy w wiec unika sie budowy drogich torowisk. Druty z prondem dla trolejbusow wiesza sie na slupach a te przeciez sa wszedzie wiec mozna druty powiesic na kazdej ulicy i wszedzie by mogly jezdzic trolejbusy.Wtedy by mozna bylo zlikwidowac ruch samochodowy w calym Krakowie a nie tylko w centrum. Wszyscy by jezdzili trolebusami a te sa i ciche i nie zatruwaja wogole srodowiska. Na kazdej wiekszej ulicy w Krakowie bylaby linia trolejbusowa a wiec kazdy mialby blisko do linii do przystanku. Krakow zostal by liderem trolejbusowym na swiecie a na Politechnice Krakowskiej powstala
by Katedra Trolejbusow z czasem przeksztalcona w niezalezny Wydzial Trolejbusow.
W Krakowie nalezy zoraganizowac pod auspicjami Gazety Krakowskiej referendum czy mieszkancy chca likwidacji tramwajow i wprowadzenia na ich miejsce trolejbusow. I od razu okaze sie ze wszyscy chca bo
wyzszosc trolejbusow na tramwajami jest jasna i oczywista.
Aneta
przy okazji remontu przejscia podziemnego powinien zostac równiez wyremontowany przystanek tramwajowy Dworzec Główny, który jest w opłakanym stanie (niestabilne, pozapadane i często połamane płyty chodnikowe). Tak zaniedbany przystanek znajdujacy sie w centralnej czesci Krakowa jest z pewnoscią negatywną wizytówką naszego miasta. Zastanawia mnie dlaczego do tej pory nie podjeto decyzji o doprowadzeniu do przyzwoitego stanu fatalnej nawierzchni przystanku. A juz niebawem Kraków bedzie gospodarzem polskiej Prezydencji UE
e
elo
komu potrzebny jest zikit
K
Krakus
No i dobrze, bo nieraz nie da się przejść, stoją z tymi swoimi straganami na środku przejścia i blokują drogę...
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska