Pomysł zorganizowania konsultacji dotyczących Trasy Pychowickiej wyszedł z think tanku „Kraków dla Mieszkańców”, zaplecza eksperckiego klubu radnych. Projekt uchwały zakłada powołanie Rady Konsultacyjnej, złożonej między innymi z przedstawicieli mieszkańców i organizacji pozarządowych, radnych miejskich i dzielnicowych, reprezentantów jednostek miejskich i spółki Trasa Łagiewnicka, a także architektów, urbanistów, przedstawicieli uczelni wyższych, autorytetów naukowych i społecznych.
Uchwała nakazuje prezydentowi skuteczne informowanie mieszkańców o posiedzeniach Rady– w których będą mogli brać czynny udział. Konsultacje mają potrwać co najmniej 4 miesiące. Ich efektem będzie między innymi określenie, ile pasów ruchu będzie miała trasa, czy i na jakim odcinku zostanie poprowadzona w tunelu oraz które tereny zielone będą musiały zostać zachowane podczas budowy. Te ustalenia mają być dla prezydenta wiążące przy zlecaniu ostatecznej dokumentacji projektowej.
Na wiosnę ma zostać ogłoszony przetarg na koncepcję Tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej, które wraz budowaną Trasą Łagiewnicką uzupełnią III obwodnicę Krakowa. To już kolejne podejście do koncepcji. Poprzednia, z 2015 roku, wylądowała w koszu po protestach mieszkańców. Budowa jest więc przesunięta w czasie o co najmniej sześć lat.
Dopiero na rok 2025 miasto planuje większe wydatki na budowę obu tras. Cała inwestycja będzie kosztować ponad 2 mld zł. Budowa Trasy Łagiewnickiej zakończy się na przełomie roku 2020 i 2021.
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: Smog skraca życie. Jesteśmy jak palacze
