https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Radni chcą konsultacji w sprawie budowy Trasy Pychowickiej

Bartosz Dybała
Klub radnych „Kraków dla Mieszkańców” złożył właśnie kolejny projekt uchwały, tym razem dotyczący budowy Trasy Pychowickiej. Jeśli uzyska on wymaganą większość podczas głosowania Rady Miasta Krakowa, Jacek Majchrowski będzie musiał przeprowadzić szerokie i precyzyjnie określone w uchwale konsultacje społeczne, dotyczące przebiegu tej trasy. – Nie możemy dopuścić do powtórzenia tych samych błędów, jakie zostały popełnione przy okazji budowy Trasy Łagiewnickiej – mówi Łukasz Gibała, lider klubu „Kraków dla Mieszkańców”.

Pomysł zorganizowania konsultacji dotyczących Trasy Pychowickiej wyszedł z think tanku „Kraków dla Mieszkańców”, zaplecza eksperckiego klubu radnych. Projekt uchwały zakłada powołanie Rady Konsultacyjnej, złożonej między innymi z przedstawicieli mieszkańców i organizacji pozarządowych, radnych miejskich i dzielnicowych, reprezentantów jednostek miejskich i spółki Trasa Łagiewnicka, a także architektów, urbanistów, przedstawicieli uczelni wyższych, autorytetów naukowych i społecznych.

Uchwała nakazuje prezydentowi skuteczne informowanie mieszkańców o posiedzeniach Rady– w których będą mogli brać czynny udział. Konsultacje mają potrwać co najmniej 4 miesiące. Ich efektem będzie między innymi określenie, ile pasów ruchu będzie miała trasa, czy i na jakim odcinku zostanie poprowadzona w tunelu oraz które tereny zielone będą musiały zostać zachowane podczas budowy. Te ustalenia mają być dla prezydenta wiążące przy zlecaniu ostatecznej dokumentacji projektowej.

Na wiosnę ma zostać ogłoszony przetarg na koncepcję Tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej, które wraz budowaną Trasą Łagiewnicką uzupełnią III obwodnicę Krakowa. To już kolejne podejście do koncepcji. Poprzednia, z 2015 roku, wylądowała w koszu po protestach mieszkańców. Budowa jest więc przesunięta w czasie o co najmniej sześć lat.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krak
Gibała to najwiekszy szkodnik w Mieście. Stop lewakom i takim jak on POdobnym.
?
Teraz konsultacje??? Gdzie mieli mózgi 20 lat temu?
K
Koszmar
Gibała to niby ekspert?!?!?...haaaaaaa...haaaaaaaaaaaaaa...haaaaaaaaa...Boże,widzisz i nie grzmisz....
z
zzdąb
Taka innowacja, projektowanie wielkich tras przez głosowania nieokreślonego gremium z nieokreślonym zainteresowaniem wiedzą merytoryczną. Odniesienie się do warunków technicznych ze względu na bezpieczeństwo, sprawność ruchu i efektywność ekonomiczną, to mniejsza. Na trzecią obwodnicę czekają mieszkańcy prawie całego miasta, bo tak ma to oddziaływać. Więc w tym głosowaniu miejmy to przede wszystkim na względzie, a nie tylko wizje okolicznych mieszkańców i właścicieli gruntów. A w ogóle, czy miasto będzie mieć kasę na budowę, skoro ma kupować nowe lasy i łąki. Przy okazji - ktoś wie, których to błędów trasy Łagiewnickiej mamy uniknąć przy trasie Pychowickiej?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska