https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Rekrutacja uzupełniająca do szkół średnich. Sprawdź, gdzie są wolne miejsca!

Małgorzata Mrowiec
W środę w południe krakowskie licea, technika i branżówki wywiesiły listy osób przyjętych do klas pierwszych na nowy rok szkolny. Dostępna jest już też informacja, gdzie zwolniły się (bo zakwalifikowani kandydaci nie potwierdzili woli podjęcia nauki w danej szkole) lub pozostały nadal wolne miejsca. Jak się okazuje, można jeszcze starać się o przyjęcie nawet do najbardziej popularnych liceów - przy czym oferują one teraz od kilku miejsc (jak np. VI LO, gdzie zostało ich pięć) do kilkudziesięciu.

Jak przekazuje krakowski magistrat, obecnie w szkołach ponadpodstawowych na chętnych czeka 3908 wolnych miejsc: 1120 w liceach ogólnokształcących, 1691 w technikach oraz 1097 w branżowych szkołach I stopnia.

Przypomnijmy, że w Krakowie elektroniczna rekrutacja na rok szkolny 2019/20 prowadzona była do 37 samorządowych liceów ogólnokształcących oraz do 22 samorządowych techników. Najwięcej podań o przyjęcie wpłynęło do VII Liceum Ogólnokształcącego i VI LO, a spośród techników – do Technikum Łączności nr 14 oraz Technikum Ekonomiczno-Handlowego nr 5.

W dziesiątce najbardziej popularnych liceów (biorąc pod uwagę liczbę kandydatów na jedno miejsce) znalazły się: I LO, II LO, III LO, IV LO, V LO, VI LO, VII LO, VIII LO, X LO i XIII LO.

Pod listami wywieszonymi w VI LO wrzało wczoraj od emocji. Złożono tu 2,63 podań na jedno miejsce

Rekrutacja 2019. Tłumy pod szkołami. 2,5 tys. uczniów nie tr...

Ta rekrutacja jest wyjątkowa i od dawna też budziła wyjątkowe obawy - bo startuje w niej tzw. podwójny rocznik: ostatni uczniowie gimnazjów i pierwsi zreformowanych szkół podstawowych. W efekcie rekrutacji elektronicznej ponad 51 proc. kandydatów zakwalifikowało się do szkół, które wskazali jako szkoły pierwszego wyboru. Natomiast 2569 uczniów nie dostało się do żadnej z wybranych przez siebie szkół.

Do 9 lipca młodzi ludzie, którzy znaleźli się na listach zakwalifikowanych do pierwszych klas, mieli czas na potwierdzenie woli podjęcia nauki w danej szkole. Natomiast od czwartku 11 lipca w szkołach, które po ogłoszeniu list osób przyjętych nadal dysponują wolnymi miejscami, prowadzona będzie rekrutacja uzupełniająca.

Do 16 lipca kandydaci mogą w tych szkołach składać podania rekrutacyjne wraz z oryginałami lub kopiami świadectwa i zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego lub ósmoklasisty oraz ewentualnie innymi dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów dodatkowych. Ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia w postępowaniu uzupełniającym nastąpi 31 lipca.

Gdzie czekają miejsca w najbardziej obleganych krakowskich liceach? W których klasach ile miejsc? Sprawdź w naszej GALERII.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Edukacja

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość2
Ja tez podtrzymam wersję, że za malo zrobili klas dla uczniów po szkolach podstawowych. Nie kazdy zreszta wie, ale rocznik ten nie jest podwójny, ale w sumie potrójny, ponieważ do szkoly poszlo ok 70-80% szesciolatkow ur w roku 2005. Porownywanie także egzaminow gimnazjalnych i po szk podst. jest zupelnie bez sensu.
G
Gość
2019-07-10T17:57:18 02:00, matka:

Bardzo wysokie okazały sie progi w rekrutacji po szkole podstawowej i tutaj jest duży problem. Mnóstwo dobrych dzieci nie dostało się :((( Egzamin po szk. podstawowej składa się tylko z 3 przedmiotów -polski, matematyka, j. obcy. Dzieci dobre napisały podobnie dobrze i mają bardzo zblizone wyniki.Dlatego progi sa strasznie wysokie i jest to niesprawiedliwe tzn. w sensie dziejowym. To nierówne traktowanie gimnazjalistów i podstawówkowiczów. Powinno się utworzyć dodatkowe klasy po jedenj w kazdym z obleganych liceów dla osob po szkole podstawowej.

Bardzo ciekaw jest to co Pani napisała. To tak jakby w poprzednich latach gdy odbywała się normalna rekrutacja ktoś powiedział „Przepraszam bardzo, ale mój kolega napisał tylko o jeden punkt więcej ode mnie, ja też powinienem się dosta”. Takie argumenty jak Pani podaje to tak na prawdę żadne argumenty. Powinni ptworzyć więcej klas? Przepraszam bardzo dlaczego? Jeżeli miałabym się spierać dla kogo powinno się otworzyć więcej klas to zdecydowanie wygrałabym spór podając o wiele wiecej sensownych argumentów odnośnie gimnazjalistów, ponieważ ciężko jest podać wiele znaczących argumentów które przeważyłyby szalę odnośnie podstawówki. Choćby to, że dzieci uczęszczające do gimnazjum posały egzamin z większej ilości przedmiotów, dzieci z podstawówki może i miały trudny egzamin, ale mino miały tyle samo przedmiotów co gimnazjaliści pisali tylko 3 przedmioty co jest bardzo nie fair wobec gimnazjalistów, bo oni również pisali koedys angielski polski i matematykę, a na dodatek pisali egzamin gimnazjalny z wielu przedmiotów, dzieci chodzące do podstawówki pisały tylko jeden egzamin i to jeszcze bez przedmiotów które od razu po wejściu do liceum będą rozszerzać, wiem, ze w wielu szkółce nauka takich przedmiotów jak chemia czy fizyka została odtrącona na bok ponieważ ważniejsze było przygotowanie się do egzaminu. Wiec w tej chwili podstawówce ciezko będzie od razu zacząć rozszerzenia z tych przedmiotów, stad uwarzam, ze sprawiedliwym byłoby gdyby zarówno dzieci z podstawówki jak i dzieci z gimnazjum pisały egzamin z tych samych przedmiotów oczywiście z wiedzy jaka zdążyły nabyć, ponieważ przez to ze podstawówka nie przygotowywał się np. do egzaminu z przyrody może być im ciężej w liceum ponieważ nie skupiali się na tym przedmiocie. Jednak głównym argumentem który przechyla szalę odnośnie nie sprawiedliwości i dodatkowych klas dla podstawówki jak Pani napisała jest to, ze jeżeli uczeń podstawówki nie dostanie się do liceum(żadnego) będzie po pratu powtarzał 8 klasę, ale jeżeli uczeń gimnazjum nie dostanie się do żadnego liceum to będzie musiał przenieść się prawdopodobnie do 7 klasy(co jest dla niego bardzo ale to bardzo nie korzystne ponieważ musiałby tak na prawdę powtarzać całe gimnazjum). Dlaczego prawdopodobnie tak będzie, dlatego, ze uczniowie podstawówki ida zupełnie innym tokiem i robią niektóre rzeczy inne bądź nie robią ich bądź tez maja dodatkowe rzeczy, które na przykład uczniowie gimnazjum będą robić w liceum. To jest mysle ze jeden z ważniejszych argumentów który pokazuje, że prędzej to dla klas gimnazjum powinny zostać otwarte dodatkowe klasy. Owszem zgodzę się z Panią to jest nie sprawiedliwie ale nie tylko dla uczzniow podstawówki również dla uczniów gimnazjum, wszyscy musza mierzyć się z dodatkowym stresem i każdy z nich walczy, żeby dostać się do wymarzonej szkoły. Jednak nie sprawiedliwym jest tutaj stwierdzić, ze to tylko wobec uczniów podstawówki jest nie fair. Każdy ma tak samo trudno, każdy się boi lub bal, każdy się stresuje, czy to rodzic czy dziecko.

.

.

.

W niektórych szkołach otworzono więcej klas dla podstawówki niż dla gimnazjum. Co w zupełności nie jest sprawiedliwe i mysle, ze każdy byłby w stanie to stwoerdzic, bo jeżeli otworzono by woecej klas dla gimnazjum ludzie również byliby oburzeni, dlatego każdego w takiej sytuacji powinno traktować się na równi.

G
Gość
Taaa... I lekcje będą do 20... Niesprawiedliwe są przede wszystkim 6 na świadectwie tylko za chęci a nie szczególne osiągnięcia i wiedzę ponad program
m
matka
Bardzo wysokie okazały sie progi w rekrutacji po szkole podstawowej i tutaj jest duży problem. Mnóstwo dobrych dzieci nie dostało się :((( Egzamin po szk. podstawowej składa się tylko z 3 przedmiotów -polski, matematyka, j. obcy. Dzieci dobre napisały podobnie dobrze i mają bardzo zblizone wyniki.Dlatego progi sa strasznie wysokie i jest to niesprawiedliwe tzn. w sensie dziejowym. To nierówne traktowanie gimnazjalistów i podstawówkowiczów. Powinno się utworzyć dodatkowe klasy po jedenj w kazdym z obleganych liceów dla osob po szkole podstawowej.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska