- Wykluczenie cyfrowe osób starszych to realny problem i nie dotyczy tylko dostępu do nowoczesnych technologii. Często o nim decyduje obawa o bezpieczeństwo, czy też problemy ze zrozumieniem, zdominowanego przez młode pokolenie, języka używanego w sieci. Dlatego odwracamy role i chcemy aby to teraz młodzież, dla której sieć to naturalne środowisko, przekazała swoją wiedzę na temat komunikacji i bezpieczeństwa seniorom – mówi Andrzej Pasowski, dyrektor marketingu firmy telekomunikacyjnej TOYA, fundatora nagród w tej akcji.
Materiały wideo, rysunki czy scenariusz programu telewizyjnego
W ramach kampanii „TOYA łączy pokolenia” organizowane są konkursy indywidualne dla uczniów z krakowskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz konkurs zespołowy dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Zadania to m.in. stworzenie krótkich materiałów wideo w formie np. rolek na Instagram o zasadach bezpieczeństwa w sieci czy też z wyjaśnieniem popularnych wyrażeń używanych w Internecie przez młodzież. Do młodszych dzieci z klas 1-3 skierowany jest konkurs plastyczny pt. „Emotki to nie kłopotki” w którym pokażą Babci i Dziadkowi jak wyglądają emotki i jakie emocje wyrażają.
-Szczególnie zachęcamy szkoły ponadpodstawowe do wzięcia udziału w konkursie zespołowym na opracowanie scenariusza programu telewizyjnego o bezpieczeństwie w sieci, skierowanego do seniorów. To będzie doskonała platforma do wymiany międzypokoleniowej i aktywizacji młodzieży w pomoc dla osób starszych - dodaje Andrzej Pasowski.
W ramach kampanii odbędą się również warsztaty dla seniorów oraz młodzieży dotyczące szeroko pojętej komunikacji międzypokoleniowej.
Język używany w sieci przez młodzież jest dla seniorów często kompletnie niezrozumiały, jego dynamika i częste zmiany nie pozwalają im na efektywną komunikację z młodym pokoleniem. Problem dotyczy również drugiej strony. Młodzież często nie potrafi komunikować się ze osobami starszymi. Podczas warsztatów chcemy pokazać, że przy odrobinie chęci i cierpliwość obie strony mogą bez problemów się „dogadać”. Młodzież nie będzie traktować starszych jak klasycznych „boomerów”, a seniorzy poznają co robić, aby nie czuć się wykluczonym – dodaje Krzysztof Kowalczyk, socjolog w zakresie pomocy społecznej i pracy socjalnej z seniorami.
Kampania „TOYA łączy pokolenia” trwa od początku maja do końca czerwca. Zgłoszenia do konkursów można przesyłać do 1 czerwca przez stronę toya łączy. Zwycięzców poszczególnych konkursów poznamy 10 czerwca. Nagrody w konkursie dla szkół to 5000 zł za 1 miejsce, 3000 za 2 miejsce oraz 2000 zł za 3 miejsce.
W konkursach indywidualnych można wygrać sprzęt multimedialny, taki jak markowe telefony, tablety i głośniki bezprzewodowe. Przewidziana jest również nagroda specjalna w wysokości 5000 zł dla szkoły z której będzie pochodziło najwięcej uczestników konkursów indywidualnych.
Wpływ AI na rynek pracy

- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Zrujnowany Kazimierz, szare Stare Miasto. Pamiętacie jeszcze taki Kraków?
- Góralskie królestwo Marty i Dawida Kubackich. W Szaflarach zbudowali piękny dom
- Te ZNAKI ZODIAKU będą obrzydliwie BOGATE
- Jakie linie tramwajowe planowane są w Krakowie w najbliższych latach? LISTA