Kolejarze wyjaśniają, że modernizacja krakowskiej linii średnicowej między stacjami w Płaszowie i Bieżanowie zakłada dobudowę dodatkowego, trzeciego toru. Rozdzielony będzie ruch pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych. Takie rozwiązanie usprawni i przyspieszy podróże. Będzie możliwość uruchomienia dodatkowych połączeń na najważniejszych trasach aglomeracji.
W rejonie ul. Morawiańskiego budowany jest nowy peron przystanku Kraków Prokocim, z którego już we wrześniu będą korzystać pasażerowie. Odnowiony przystanek będzie wygodniejszy. Wyższe perony ułatwią wsiadanie do pociągów. Będą wiaty, ławki i nowoczesna informacja pasażerska. Dojście na peron będzie ułatwione poprzez budowę schodów od strony ul. Morawiańskiego i przejścia podziemnego, usytuowanego po drugiej stronie przystanku, bliżej ul. Czechowicza. Przejście będzie służyć nie tylko podróżnym, ale również mieszkańcom. Łatwiej i bezpiecznie przedostaną się na drugą stronę torów.
WIDEO: Trzy Szybkie
- Zdjęcia Krakowa przed II wojną światową. Tak wyglądało życie codzienne mieszkańców
- Ohydztwa, które kazali nam jeść w dzieciństwie. Pamiętacie?
- Szkieletor zmieni się nie do poznania [ZDJĘCIA]
- Imponująca budowa zakopianki, wkrótce nią pojedziemy!
- W te miejsca polecisz z Krakowa za mniej niż 100 zł
- Kolejki do lekarzy. Tyle poczekasz na wizytę, badanie i operacje w Małopolsce
