Zmiana ma na celu zmniejszyć ruchliwość w strefie. Teraz na abonamencie można parkować na wielkim obszarze – od alej Trzech Wieszczów po ulicę Dietla. Do tego urzędnicy chcą uszczelnić system wydawania abonamentów postojowych.
- Strefa P1 jest największa i generuje tam ruch wewnętrzny. Jak ktoś ma abonament to może przejeżdżać z miejsca na miejsce, zamiast zostawić auto w jednej lokalizacji – mówi Łukasz Franek, wicedyrektor ZIKiT.
Pomysł to podział strefy P1 na cztery – jedną wewnątrz Plant oraz trzy strefy naokoło. Jedna strefa ciągnęłaby się od wysokości mostu Dębnickiego do ulicy Karmelickiej, druga od tej ulicy do Dworca Głównego i trzecia od dworca poprzez Wawel i most Dębnicki.
Kolejna zmiana dotyczyłaby uszczelnienia systemy wydawania abonamentów. - Na każdych konsultacjach mieszkańcy sami podejmują temat abonamentów. Chodzi głównie o kwestie użyczenia samochodów i wystawiania abonamentu na okaziciela – dodaje Łukasz Franek.
Ze zmianami trzeba jednak poczekać, bo radni na poniedziałkowej komisji infrastruktury zdecydowali, że potrzebują więcej czasu, aby zapoznać się z projektem zmian.
Tak wygląda Nowa Huta. Zobacz niesamowite zdjęcia z lotu ptaka
WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie?
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto