https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Studium Szybkiej Kolei już w grudniu

Bartosz Dybała
Dobiegają końca prace nad studium wykonalności dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Dokument ma obejmować m.in. analizę zasadności wykorzystania dla przewozów pasażerskich dużej obwodnicy, czyli linii kolejowej Kraków Mydlniki - Podłęże a także połączenia kolejowego Olszy z Łęgiem.

Z początkiem grudnia krakowianie mają poznać założenia studium wykonalności dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA), na które dopiero w tym roku znalazły się pieniądze (200 tys. zł). Temat infrastruktury kolejowej, która znajduje się na terenie miasta i w znacznej jego części, leży odłogiem od lat. Powrócił przy okazji letniej kumulacji remontów na drogach.

Wtedy powstał pomysł, aby jeszcze w tym roku wpuścić pociągi na małą (Mydlniki - Kraków Olsza - Kraków Płaszów) i dużą (Kraków Mydlniki - Kraków Batowice - Kraków Nowa Huta - Podłęże) obwodnicę. Koleje Małopolskie były na to gotowe, ale do tego potrzebne były tymczasowe przystanki. Urzędnicy krakowskiego magistratu uznali wtedy, że ich budowa w 2017 r. jest niemożliwa.

Teraz temat znów powrócił, m.in. w interpelacji, którą do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa złożyli posłowie Nowoczesnej: Marek Sowa, Jerzy Meysztowicz oraz Monika Rosa. Chcą, żeby resort wsparł rozwój SKA. Przypomnieli również sprawę ewentualnego połączenia kolejowego między Łęgiem a placem Centralnym.

Pisali o tym już w swojej uchwale kierunkowej do prezydenta Jacka Majchrowskiego m.in. radni Prądnika Czerwonego. Chodzi o linię nr 947 i jej ewentualne przedłużenie przez tunel na odcinku Elektrociepłownia Łęg - Plac Centralny. Teraz tematem zainteresowali się posłowie, którzy twierdzą, że dzięki tej inwestycji można by uruchomić kursy pociągów z Nowej Huty do Balic.

Odpowiedź na pytanie, które trasy kolejowe jest sens wykorzystać i gdzie powinny powstać przystanki, poznamy po upublicznieniu założeń studium wykonalności SKA.

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie?

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Burmistrz Nowej Huty
z Bronowic przez ul. Piastowska,Krolewska,Basztowa,Dworzec Glowny,Rondo Mogilskie,Pilotow,Bora Komorowskiego,Wislicka,DH Wanda,Rondo Kocmyrzowskie,Plac Centralny do Kombinatu-najlepiej aby cala linia zostala schowana w tunelu.Substytuty po zachwaszczonych odludziach dla kilku napromilowanych pasazerow i setek insektow niech sobie buduja z wlasnej kieszeni panowie radni
a
abaqus
Co ci niby metro pomoże? Metro będzie służyło tylko tym którzy nie dość że mieszkają w jego pobliżu to jeszcze poruszają się na ściśle określonej relacji tak jak ono przebiega. Tymczasem największe korki w Krakowie są na zupełnie innych kierunkach. Głównie północ-południe bo Wisła dalej stanowi główną barierę komunikacyjną.
Mało tego! Budowa metra POGORSZY sytuację komunikacyjną Krakowa. Jakim cudem? Ano takim, że wpakowanie w nie miliardów zastopuje rozwój całej reszty miasta na długie lata.
T
Tja
Kolejny idiotyczny pomysł SKA w krzakach i chaszczach linii do Łęgu, pretekst aby nie budować metra, które tylko te jest w stanie zniweczyć zawał komunikacyjny Krakowa.
K
Kmita
Jest to już kolejna wersja studium wykonalności. Ponieważ nazwa wykonawcy nie została ujawniona, można się tylko domyślać, że wykonuje je ten sam kolega naukowiec, co poprzednie. Ten sam, który zakwestionował przystanek w okolicach ul. Opolskiej.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska