Kraków. Szukają pieniędzy na wykonanie studium nowej zakopianki. Wciąż nie ma zgody co do ostatecznego przebiegu tego odcinka S7

Bartosz Dybała
Bartosz Dybała
Wciąż nie ustalono społecznego wariantu przebiegu trasy S7 Kraków - Myślenice, zdjęcie ilustracyjne
Wciąż nie ustalono społecznego wariantu przebiegu trasy S7 Kraków - Myślenice, zdjęcie ilustracyjne Anna Kaczmarz
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęła starania o pozyskanie pieniędzy na wykonanie studium technicznego, ekonomicznego i środowiskowego budowy drogi ekspresowej S7 między Krakowem a Myślenicami. Tymczasem wciąż nie ma konsensusu co do ostatecznego przebiegu nowej Zakopianki.

- Pomimo obecnego braku konsensusu społecznego i samorządowego, podjęliśmy działania mające na celu zabezpieczenie środków na realizację kolejnego etapu prac nad tym zadaniem. Chodzi o przygotowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego drogi ekspresowej S7 - podkreślił p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski.

Ogłoszenie przetargu, w którym zostanie wyłoniony wykonawca studium, jest zaplanowane na przyszły rok. GDDKiA nie planuje wskazywać w nim "rekomendowanego korytarza" nowej Zakopianki.

- Liczymy, że w toku dalszych działań uda się wypracować akceptowalne rozwiązania. W przypadku wypracowania korytarza społecznego przekażemy takie rozwiązanie wykonawcy dokumentacji projektowej - zapewnił Tomasz Żuchowski.

Przypomnijmy, że zespół zadaniowy ds. ustalenia przebiegu planowanej trasy S7 Kraków - Myślenice w związku z brakiem aprobaty pozostałych gmin co do proponowanych wariantów, skupił się na wyznaczeniu nowej drogi na terenie stolicy Małopolski. Obecnie brane są pod uwagę dwa rozwiązania co do początku trasy: wyznaczenie go na węźle Bieżanów albo węźle Bielany. W skład wspomnianego zespołu zadaniowego wchodzą m.in. wiceprezydenci Krakowa: Andrzej Kulig oraz Jerzy Muzyk.

Więcej o oprotestowanych wariantach pisaliśmy w poniższym materiale:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

kup najtaniej

Thule

Thule Vector Alpine Tytanowy Mat (TH613500)

6 899,00 zł

kup najtaniej

Thule

Thule Easyfold Xt 2 Black 933B

3 448,09 zł

kup najtaniej

INTER PACK

Inter Pack Quiet XT IR 102/94

627,00 zł

kup najtaniej

INTER PACK

Inter Pack Interpack Spider 4

1 999,00 zł

kup najtaniej

INTER PACK

Inter Pack Zenith 8.6 Czarny Metalik - 440 Litrów

3 299,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Wpychają tę drogę Krakowowi „na chama” tak samo, jak te Igrzyska Europejskie — a skorumpowani „włodarze” nie powiedzą „nie” ze strachu, żeby im rozmaitych grzeszków nie wyciągnięto (przede wszystkim tych „deweloperskich”).
D
Dotrze wreszcie?
Zróbcie se te drogę bliżej Katowic, jak wam tak na niej zależy — albo bliżej Tarnowa — coście się tak uparli „obdarzyć” akurat Kraków/Myślenice tą drogą, której mieszkańcy tych okolic po prostu i zwyczajnie NIE CHCĄ I NIE POTRZEBUJĄ?

Może gdzie indziej akurat okaże się potrzebna — ale NIE TU! Czemu wciskacie nam ją „na siłę”?
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie