https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Szykuje się kolejna rewolucja dla kierowców. Ulica Starowiślna stanie się jednokierunkowa?

Bartosz Dybała
Andrzej Banaś
Na jaw wychodzą kolejne propozycje, które mogą zaszokować kierowców, poruszających się po Krakowie. Zmianie ulegną kierunki ulic, a niektóre z nich, obecnie umożliwiające ruch w obu kierunkach, staną się jednokierunkowymi, jak np. ul. Starowiślna.

FLESZ - Zakup mieszkania coraz droższy

Polityka transportowa Krakowa zakłada, że aby odkorkować miasto, udział ruchu samochodowego we wszystkich podróżach powinien spaść z 40 do 25 procent, a celem Krakowa do 2025 jest zmniejszenie tego ruchu przynajmniej do poziomu 35 procent. W pozostałych 65 procentach mają się znaleźć podróże komunikacją miejską, ruch pieszy oraz rowerowy. Informowaliśmy o tym na łamach "Gazety Krakowskiej".

Tymczasem na jaw wychodzą kolejne propozycje zmian w organizacji ruchu, dzięki którym po centrum będzie się poruszać mniej samochodów. Tak przynajmniej twierdzą urzędnicy. To również część polityki transportowej miasta na najbliższe lata. Zmianie ulegną kierunki ulic, a niektóre z nich, obecnie umożliwiające ruch w obu kierunkach, staną się jednokierunkowymi, jak np. ul. Starowiślna.

Kraków. Szokujące zachowanie kierowcy. Zamiast ulicą jechał....

Urzędnicy zwracają uwagę, że rozwiązanie częściowo funkcjonuje w północnej i zachodniej części Starego Miasta, gdzie np. wjeżdża się ulicą Warszawską, a wyjeżdża ulicą Pawią z powrotem w kierunku 29 Listopada. Chodzi o rozwinięcie takiego systemu na pozostałe obszary wewnątrz II obwodnicy.

"W celu zapewnienia dojazdu do każdego miejsca, ale z jednoczesnym ograniczaniem uciążliwego dla mieszkańców skracania drogi przez centrum, konieczne jest wdrożenie tzw. sektorowej organizacji ruchu wewnątrz II obwodnicy" - czytamy w miejskich dokumentach, dotyczących polityki transportowej.

O co chodzi? - Sektorowa organizacja ruchu zabezpiecza dojazd mieszkańcom do własnej posesji czy po prostu osobom, które chcą i mają potrzebę tam przebywać. Tak więc dostęp zostanie zachowany dla wszystkich. Natomiast ograniczony zostanie tranzyt przez Śródmieście. Chcemy, aby w ten sposób mieszkańcy Krakowa, którzy tam przebywają, zyskali więcej przestrzeni, gdyż kierowcy jeżdżący tranzytem np. z rejonu Mostu Grunwaldzkiego do Ronda Grzegórzeckiego będą omijać centrum - tłumaczy Sebastian Kowal w imieniu Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu.

To kolejny protest mieszkańców Krakowa dot. zmian w ruchu w ostatnim czasie.

Kraków. Kolejny protest mieszkańców w sprawie ograniczeń wja...

Dalej w dokumentach czytamy: "W takim systemie obszar wewnątrz II obwodnicy jest połączeniem kilku rejonów, do których bez problemu można wjechać samochodem, jednak przemieszczanie się po sąsiedzku jest łatwiejsze innymi środkami transportu. Samochodem pomiędzy rejonami można się przemieszczać, jednak wykorzystując do tego II obwodnicę, która jest znacznie bezpieczniejsza niż wąskie uliczki ścisłego centrum Krakowa".

Wdrożenie polityki transportowej potrwa kilka lat. Nie wiadomo zatem, kiedy opisane zmiany wejdą w życie. Jednokierunkowe mogłyby się też stać ulice Dietla i Grzegórzecka.

Na Grzegórzeckiej w ostatnim czasie już doszło do rewolucji: część jezdni oddano rowerzystom. Te zmiany bardzo nie spodobały się niektórym kierowcom, którzy narzekają na tworzące się tam korki.

Zmiany na tej ulicy wprowadzone zostały w ramach tzw. Tarczy dla Mobilności, polegającej na wydzieleniu w przestrzeni miejskiej większych powierzchni dla pieszych i rowerzystów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pozostałe

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

a tarcza Mobilności zmieniona w tarcze de bil ności A radni też przeciw mieszkańcom tacy bezradni

E
Ehh

Samo szukanie miejsce do parkowania generuje korki.W Krakowie jest ok 200000 studentow! Wcześniej uczelnie były na obrzeżach miasta, a teraz są w centrum.

g
grzeg
11 września, 21:20, Super!:

Nareszcie skuteczne dzialania. Tranzyt zostanie oddalony od centrum...a to ze kierowcy beda stali w korkach poza centrum to ich problem. Czesc pojdzie po rozum i zacznie przemieszczac sie komunikacja miejska, spacerem i rowerami. I o to chodzi. Blachosmrody sa passe.

Człowieku, jak się domyślam, to jakiś perwersyjny żart. Niemożliwe, byś na serio wierzył w takie kretynizmy.

K
Krakus

Zaje8ista rewolucja,oby tak dalej matoły !!

j
jak_zwykle_bez_hejtu
11 września, 21:20, Super!:

Nareszcie skuteczne dzialania. Tranzyt zostanie oddalony od centrum...a to ze kierowcy beda stali w korkach poza centrum to ich problem. Czesc pojdzie po rozum i zacznie przemieszczac sie komunikacja miejska, spacerem i rowerami. I o to chodzi. Blachosmrody sa passe.

Juz widze eko-idioto, jak wieziesz z Ikei szafe na rowerze, albo 3 worki cementu z Obi, albo telewizor 65 cali z MediaMarkt ! Ty myslisz, ze wszyscy jezdza po miescie autem dla przyjemnosci ! Czekaj, az bedziesz miec zawal i lekarz bedzie jechac do Ciebie na rowerze, albo zapali Ci sie mieszkanie i jeden strazak na rowerze przyzie butelke wody a drugi drabine na 2 metry. Dzieki takim kretynom jak Ty Krakow przestaje nadawac sie do zamieszkania.... zbudujcie prakingi PR z prawdziwego zdarzenia (min 1000 samochod kazdy) przy kazdym wiekszym wjezdzie do miasta i doprowadzcie do nich funkcjonujaca komunikacje miejska a dopiero potem zamykajcie ulice !!!!!!!

S
Super!

Nareszcie skuteczne dzialania. Tranzyt zostanie oddalony od centrum...a to ze kierowcy beda stali w korkach poza centrum to ich problem. Czesc pojdzie po rozum i zacznie przemieszczac sie komunikacja miejska, spacerem i rowerami. I o to chodzi. Blachosmrody sa passe.

Z
Zbigniew Rusek

Jednokierunkowa powinna być nie Starowiślna, ale Łukasiewicza i Bolesława Chrobrego, gdyż tam urządzono parkowanie (strefa PP), które powoduje zwężenie jezdni a po w/w ulicach kursują (w jednym kierunku) autobusy linii 124, 424, 184 i parkujące auta powodują to, że jak jedzie autobus i pcha się prywatne auto z przeciwka, to ... stoi autobus (zamiast "prywata", gdyż jest zbyt wąsko, by autobus minął się nawet z samochodem osobowym (a tym bardziej nie minie się z ciężarówką). Albo jeden kierunek na Łukasiewicza i Chrobrego, albo usunięcie parkowania z w/w ulic.

D
Don Johnson

Powodzenia jeśli ktokolwiek myśli że ilość aut dzięki takim zabiegom się zmniejszy. Po prostu ruch jest "przepychany" w inne miejsca. Sam widzę po sobie jak kiedyś jechałem 12 minut, po zmianach niektórych ulic na jednokierunkowe - faktycznie kluczę więcej, generując tzw. "sztuczny" ruch, zasmradzam niepotrzebnie ulice, bo trzeba robić kółka zamiast przejechać na wprost np, basztową do Lubicz - obecnie po prostu jeżdżę ok. 20 minut. Ruch został wypchany na aleje już chyba do granic, zresztą widać, bo kilka artykułów poniżej jest felieton, że całe miasto stoi w korkach. Autobusy stoją tak samo, więc z dwojga złego lepiej siedzieć w aucie niż umordowanym w zapchanym autobusie z zapachami "spod pachy". Nawet jeśli kolejnym zmianom będę jeździł 30 minut zamiast 20, to i tak się bardziej opłaca, a to, że będę 10 razy robił kółka po mieście to już nie moja wina....

g
grzeg

SZALEŃSTWO, ZWYRODNIENIE. Ale to nie koniec. Te represyjne typy na tym nie poprzestaną, gwarantuję.

G
Gość

jednak KAŻDY urzędnik to po prostu DEBIL!

K
Krk

Niszczenie miasta cd

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska