https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: tramwaj 24 pojedzie do Krowodrzy Górki?

Małgorzata Stuch
Zdaniem pasażerów obecna trasa 24 jest źle zaplanowana
Zdaniem pasażerów obecna trasa 24 jest źle zaplanowana Wojciech Matusik
Mieszkańcy Bronowic i Prądnika Białego chcą przywrócenia starej trasy z Krowodrzy Górki do Bronowic. Tramwaj dawnej linii 12 mogłaby zastąpić linia nr 24. - Przyrzekł nam to prezydent Jacek Majchrowski - mówią i czekają na konkrety.

Kraków: nowe ślady ws. zbrodni sprzed 13 lat

Wiceprezydent Tadeusz Trzmiel obiecuje, że sprawa trasy z Krowodrzy do Bronowic zostanie rozwiązana jeszcze w tym tygodniu.

Pasażerom z Bronowic i Prądnika niekoniecznie zależy, by na trasie Krowodrza Górka - Bronowice jeździła "dwunastka". - Może to być tramwaj 24, którego kursy są obecnie źle zaplanowane. Ta linia jeździ z Bronowic do Kurdwanowa i w 80 procentach pokrywa trasę tramwajów 13 oraz 7. Jeżdżą nią przypadkowi pasażerowie i tylko w godzinach szczytu. Po co ma jeździć bez sensu, trzeba to zmienić - mówi Jakub Brzozowski, mieszkaniec osiedla Widok.

Do wniosków pasażerów dołączają radni obu dzielnic. Teodozja Maliszewska, radna miasta z Prądnika Białego, od dawna walczy o przywrócenie trasy z Krowodrzy do Bronowic. Złożyła w tej sprawie interpelację.

- Prezydent obiecał, że tramwaj 12 będzie jeździł po swojej starej trasie - mówi Maliszewska. - Skoro teraz kursuje do Ruczaju, to niech w jego miejsce pojedzie tramwaj 24. Możemy zrozumieć, że są oszczędności i wiele autobusów dojeżdża do Krowodrzy, a nie do centrum, jednak tramwaj kursujący na starej trasie 12 jest ludziom bardzo potrzebny - podkreśla stanowczo radna.

Podobnego zdania są radni z Bronowic. - Mnóstwo ludzi korzystało z tego starego połączenia "dwunastką". Mieszkańcy zgłaszają nam wiele interwencji i domagają się, by trasa do Krowodrzy została przywrócona. Będziemy walczyć razem z dzielnicą Prądnik Biały o to, by tramwaj 24 jeździł z Bronowic do Krowodrzy - zaznacza Bogdan Smok, przewodniczący Rady Dzielnicy VI Bronowice.

Teodozja Maliszewska przypomina, że obietnicę przywrócenia starej trasy 12 złożył także wiceprezydent Tadeusz Trzmiel. - Powiedział, że jest na to jego wstępna zgoda - zaznacza radna. Wiceprezydent zapytany o to, kiedy 24 pojedzie nową trasą, stwierdził krótko: w tym tygodniu wszystko się wyjaśni. - Sprawdzamy, jak może to zmienić funkcjonowanie komunikacji, również na Ruczaj - dodał.

Wybieramy najlepszego piłkarza i trenera Małopolski! Weź udział w plebiscycie!

Konkurs dla matek i córek. Spróbuj swoich sił i zgarnij nagrody!

Która stacja narciarska w Małopolsce jest najlepsza? Zdecyduj i oddaj głos!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 26

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Antonio
Tak, ale w zamian 50.
J
Jaro
Pomysł godny rozważenia!
G
Grono
siedzimy to przy kompie w gronie kilunastu i popieramy ten pomysł naszego kolegi, który powstał wprawdzie jako żart, ale nabira pełnej wdzięku treści, co tym sądzicie?
P
Popieralski
atrakcyjnych wozów z połączenia tych najstarszych liniowo czynnych z zabytkowymi. Napradę miast żartować warto takiej inicjatywie przyjklasnąć - nie będzie deficytowa!
S
Samograj
może na pierwszy rzut oka to żarcik, a;e godny zastanowienia. Linia "0" jako stała zabytkowa linia w mieście o takiej tradycji, połączenie potrzeb nielicznych mieszkańców z atrakcją turystyczną. Wzrost sprzedaży biletów jedn orazowych. Bielty okresowe na linię zabytkową. Będą na to pieniądze - to wygląda na samograj!
M
MKM
na którą możnma mieć bilet miesięczny - zabytkowa - wspaniały pomysł!
O
Owca
101 tym czerwonym z drewnianymi siedzeniami, ale z automatem też będzie OK. I liniowy N8S 3066 też się może pojawiać. I GT6 też - przecież to w zasadzie czynne liniowo zabytki i pięknie się uzupełnią ze staruszkami. Fajny pomysł i zagadka, co wyjedzie następnego dnia. Ile emocji i okazji do robienia fotek. Wygląda to na naśmiewanie się, ale traktuję to na poważnie i będzie wilk syty (komunikacja jest) i owca cała (atrakcja + kasa).
P
Paris
ale byłoby super i jaka wygoda, tylko ob y barek był czynny na trasie!
N
New_YORK
co 30 minut, czyli potrzeba dwa wozy na linię. Będzie w sam raz na ilość zainteresowanych pasażerów! Mniejszych wozów tramwajowych Kraków już nie ma wruchu liniowym, ale ...

EUREKA! - są wozy zabytkowe, wtedy dołączą miłośnicy komunikacji i zapełnienie oraz zysk z się zwiększy!
Prawda, że fajny pomysł. Proponuję T4 i N-kę, i czasem 102N, a w święta nawet SN2. Będzie REWELACJA NA SKALĘ EUROPEJSKĄ I DLA PROMOCJI MIASTA. JUŻ WIDZĘ TE TYTUŁY np. FAKT - "ZABYTKOWA LINIA ZAGOŚCIŁA NA STAŁE W KRAKOWIE". Odrestaurowane tramwaje historyczne wożą pasażerów co 30 minut po atrakcyjnej widokowo trasie przez centrum miasta! To się nadaje nawet do telewizji!
P
Paragon
drodzy mieszkańcy i szanowni radni, połączcie wysiłki na rzecz wzmocnienia połączenia autobusowego. Krótsza trasa i szybsze połączenie. Po co jechać do Dworca by potem jechać do Krowodrzy, to długo i zwiększa się ilość blokujących się linii na tej newraligicznej trasie. Frekfencja była już sprawdzana na tej trasie i wyraźnie nie wskazywała na trafność utworzenia takiej linii. W zamian mogą być skorygowane obecne linie autobusowe i większy tabor. To, że bez zastanowienia prezydent obiecał, to jeszcze nie powód, by o to teraz rozbijać kopię w imię dzicięcego zdania: "A obiecałeś". I tak w wyniku prac nad remarszrutyzacją takie połączenie nie wchodzi w grę i z pewnością go nie będzie! Wydaje się, że autobus jest do ugryzienia nawet przy kryzysowej dotacji do KM w tym roku. Piszcie petycje i róbcie uchwały, ale z racjonalną propozycją, a nie po to, by wykazać, że się stoi za obywatelami, a "władza" i "urzędy" nie słuchają i są do bani - drodzy radni. Bądźcie pozytywnie racjonlani, a projekt się uda wdrożyć szybko! - skoordynujcie również prace nad racjonalnym sytemem komunikacyjnym w Krakowie z radnymi miejskimi, bo jak dotychczas blokujecie skutecznie, to co jest niezbędne dla poprawy sytuacji KM w naszym mieście. Jest wiele miejsc o niedostatecznej komunikacji autobusowej - dowozowej, a tramwaje blokują się wzajemnie jadąc z taktem 10/20 minut, czyli jak nam ucieknie to czekamy i czekamy. Czy to tak ma wyglądać komunikacja z każdego rejonu bezpośrednio do innego. Za coś tak nieracjonalnego serdeczne dzięki - wybiorę samochód!
K
Krakus
A jest jakiś konkretny powód?
Czyżby ten artykuł też powstał na czyjeś zlecenie?
c
czytelniczka
a MOŻE BY TAK PANOWIE SIĘ ZASTANOWILI CO Z KURSAMI NA TO OSIEDLE.
Może któryś chciałby się przejechac w godzinach szczytu/rano i popołudniu tą trasą!!!!
Bardzo miło się jeżdzi tym małym pierdkiem autobusikiem !!!!!!137........
A
ACMariusz
tramwaj w miejsce 128?
teraz do pracy jadę z jedną albo 2 przesiadkami z Ruczaju
A
Agata
Likwidacja "24" musiałaby się wiązać ze wzmocnieniem linii "7" do 10 minut. Przynajmniej jeździłby w równych odstępach a nie jak teraz. Nieraz widuję te dwie linie w parze. Bez sensu coś takiego. Jestem za "7" co 10 minut niż pseudo linią "24". Niech sobie ją biorą na tę Krowodrzę.
A
Anna
"Jeżdżą nią przypadkowi pasażerowie i tylko w godzinach szczytu. Po co ma jeździć bez sensu, trzeba to zmienić - mówi Jakub Brzozowski, mieszkaniec osiedla Widok"

To może szanowny pan Brzozowski się rano przejedzie z Kurdwanowa do centrum ze studentami AP i Politechniki i osobami jeżdżącymi do pracy codziennie.

Krowodrza ma mieć bezpośrednie połączenie z Bronowicami ale Kurdwanów/Piaski/Wola Duchacka to już nie. Na Basztowej i pod Dworcem przesiadek do Bronowic do wyboru do koloru a na Wielickiej ile? Jedna. Tylko 13.

Jak tak, to 7 musi jeździć co 10 minut a nie co 20 jak teraz.

A tak swoją drogą - coraz to nowe trasy tramwajowe się buduje ale żeby linii dołożyć to już nie - wręcz przeciwnie - ciągle się tnie i skraca.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska