Przetarg przez urzędników Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu został ogłoszony pod koniec września. Chętnych na budowę nowej linii tramwajowej było pięciu. Najtańsza oferta (ZUE, PORR Polska Infrastructure) opiewała na ponad 253 mln zł. Najdroższa (TRAKCJA PRKiI S.A, TAUMER, COMSA S.A.U.) na ponad 366 mln zł.
- Dobrze, że ta inwestycja w końcu przejdzie do realizacji. Natomiast dzięki oszczędnościom z przetargu znajdą się pieniądze na zieleń i inne poprawki radnych do budżetu miasta na rok 2017 – cieszy się radny PO Grzegorz Stawowy.
Teraz urzędnicy przeanalizują wszystkie oferty, zanim wyłonią wykonawcę.
Nowe torowisko ma mieć 4,5 km, a towarzysząca mu jezdnia 4,9 km długości. Trasa będzie przebiegać od istniejącej pętli, przez Prądnik Biały i ul. Pachońskiego do projektowanej pętli końcowej Górka Narodowa. Tam powstanie też parking park and ride na 256 miejsc. Kolejny jest planowany przy pętli Krowodrza Górka (97 miejsc) i w rejonie ul. Pachońskiego (112 miejsc).
Po wyłonieniu wykonawcy, ten będzie musiał wykonać projekt inwestycji, a następnie uzyskać niezbędne pozwolenia. Budowa powinna ruszyć pod koniec przyszłego roku. Jej zakończenie planowane jest na rok 2020.
Przy planowanej linii tramwajowej urzędnicy nie zakładają już budowy tzw. trasy wolbromskiej. Przeciwko temu ostro protestowali mieszkańcy, bo nie chcieli „autostrady” pod oknami. Ostatecznie odcinek budowany w śladzie trasy będzie dojazdem do parkingu park and ride. Jeden pas będzie dla aut, a drugi dla komunikacji miejskiej.
Góry zostały rozkopane. Trwają intensywne prace przy budowie...
