https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Tramwaj na Górkę Narodową za 250 mln zł

Piotr Ogórek
Tyle wynosi najtańsza oferta w przetargu na linię tramwajową z Krowodrzy Górki na Górkę Narodową. Zgłoszono w sumie pięć ofert. Najdroższa opiewa na 360 mln zł. To i tak taniej, niż szacowali urzędnicy.

Przetarg przez urzędników Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu został ogłoszony pod koniec września. Chętnych na budowę nowej linii tramwajowej było pięciu. Najtańsza oferta (ZUE, PORR Polska Infrastructure) opiewała na ponad 253 mln zł. Najdroższa (TRAKCJA PRKiI S.A, TAUMER, COMSA S.A.U.) na ponad 366 mln zł.

- Dobrze, że ta inwestycja w końcu przejdzie do realizacji. Natomiast dzięki oszczędnościom z przetargu znajdą się pieniądze na zieleń i inne poprawki radnych do budżetu miasta na rok 2017 – cieszy się radny PO Grzegorz Stawowy.

Teraz urzędnicy przeanalizują wszystkie oferty, zanim wyłonią wykonawcę.

Nowe torowisko ma mieć 4,5 km, a towarzysząca mu jezdnia 4,9 km długości. Trasa będzie przebiegać od istniejącej pętli, przez Prądnik Biały i ul. Pachońskiego do projektowanej pętli końcowej Górka Narodowa. Tam powstanie też parking park and ride na 256 miejsc. Kolejny jest planowany przy pętli Krowodrza Górka (97 miejsc) i w rejonie ul. Pachońskiego (112 miejsc).

Po wyłonieniu wykonawcy, ten będzie musiał wykonać projekt inwestycji, a następnie uzyskać niezbędne pozwolenia. Budowa powinna ruszyć pod koniec przyszłego roku. Jej zakończenie planowane jest na rok 2020.

Przy planowanej linii tramwajowej urzędnicy nie zakładają już budowy tzw. trasy wolbromskiej. Przeciwko temu ostro protestowali mieszkańcy, bo nie chcieli „autostrady” pod oknami. Ostatecznie odcinek budowany w śladzie trasy będzie dojazdem do parkingu park and ride. Jeden pas będzie dla aut, a drugi dla komunikacji miejskiej.

Budowa zakopianki bardzo mocno zmieniła krajobraz

Góry zostały rozkopane. Trwają intensywne prace przy budowie...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 30

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

r
rex
Jesteś debilem a nie księdzem :)
t
trutty
Mieszkam w bloku przy ulicy Kuznicy Kollatajowskiej i rozmawialem ze wszystkimi sąsiadami na temat budowy lini tramwajowej i na temat budowy kościoła. Wszyscy mieszkańcy stwierdzili ze nie chca zadnej linii tramwajowej, natomiast wszyscy poparli budowę nowego kościoła.
Tak wiec sprawa jest juz przesadzona i bedzie kościół. Tłumnie przyjdziemy pod sklep Lewiatan aby składać podpisy pod petycja.
Z tego co tez słyszę bedzie to priorytet dla nowego metropolity ktory juz ponoc rozmawiał z Jackiem Machlojskim i zarządał od niego likwidacji pomyslu budowy tej linii tramwajowej, na co J. Machlojski sie od razu zgodził i przesunął 250 milionow zlotych nadbudowę naszej nowej świątyni na Gorce Narodowej pod wezwaniem księdza Hugona Kołłątaja.
R
Rudy z Budy
Jestem księdzem wiec przyklęknij czytajac ten post. Otoz chce wyraznie stwierdzić ze na Gorce Narodowej bardziej niz linia tramwajowa jest potrzebny nowy kościół i nowa parafia. Tereny Górki Narodowej w ostatnich latach bardzo sie rozrosły i przybylo tutaj wielu nowych mieszkancow. Potrzebuja oni posługi Bożej a co za tym nowego pasterza owieczek tak aby nie zabłądziły w prawdzie. Dlatego tez fundusze przeznaczone na linie tramwajowa powinny byc przekierowanie na budowę nowego kościoła. W zwiazku z tym w najbliższa niedziele od godziny 10 do godziny 16 przed Lewiatanem na ul Kuznicy Kollatajowskiej bedzie prowadzona zbiórka podpisów pod petycja w tej sprawie.
Zapraszamy wszystkich mieszkancow o liczne przybycie i złożenie podpisu pod ta jakże słuszna sprawa.
G
Gość
Azory powinny być tylko przystankiem na trasie linii tramwajowej z Krowodrzej Górki na Cichy Kącik przez ulicę Piastowską.
?
bo można tam było przezimować zanim się przeszło legalnie
r
rex
Kiedy wreszcie linia na Mistrzejowice ? Zapowiadana od dawna a nic nie słychać tylko przed wyborami ?
W
Wojtek
Z oszczędności na przetargu powinni jak najszybciej robić tramwaj na Azory i do galerii bronowickiej.
K
Krakus z dziada-pradziada
No to niech ZIKIT wytłumaczy mi po kiego czorta w zeszłym tygodniu wymienił sygnalizację świetlną na przejściu dla pieszych przez ul. Opolską na wysokości stacji Łukoil w miejscu gdzie za rok przejście zostanie zlikwidowane i zacznie być kopana wielka dziura pod tunel....??
K
Krakus
A co z trasą na Mistrzejowice przez Dobrego Pasterza/Meissnera?
h
he?
Te tez byłyby poszerzone? Bo tu głównie korki się robią. A dla 169 za zakrętem w Opolska z 29 list. Tez?
PS Czasem moznaby zrobić buspas kosztem pasa dla aut, czemu nie zrobili?
R
Rudy z Budy
Przeciez Sienna jest szeroka ulica wiec nie bylaby problemu z wydzieleniem pasa. Inne ulice mozna poszerzyć lub tez troche skorygować przebieg linii tak aby zaadoptować trolejbusy.
h
he?
w tym na jednopasmowych drogach na Prądniku Białym i w ogóle na wszystkich osiedlach
K
KRAK
niech łączą - ale nie przez Bohomolca ludziom pod oknami ale przez Rozrywki jak było od 20 lat w planach
t
trutty
Ja tez chce aby zostawili nas tu w spokoju i nie budowali zadnej linii tramwajowej. Teraz mamy święty spokój i ciszę a tak to tramwaje
beda sie tłukły i zgrzytały na zakrętach a pozniej sie okaze ze pobuduje wiecej bloków i wiecej holoty zamiejskiej sie tam wprowadzi ktora nie rozumie po krakowsku wiec nijak sie z nimi dogadac.
R
Rudy z Budy
Lidl to sieć tanich sklepów w ktorych kupujesz tanie jedzenie w sloikach. Prezydent Krakowa o ktorym słyszałeś mieszkając kolo
Przemyśla nazywał sie Dietl.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska