Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Tramwaje w kierunku Górki Narodowej ruszą we wrześniu, ale na pętle nie wjadą

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Realizowana inwestycja obejmuje m.in.:– tunel w ciągu ul. Opolskiej– estakada drogowa nad doliną Sudołu– estakada tramwajowa nad doliną Sudołu– kładka dla pieszych na wysokości ulicy Szopkarzy i Danka– most na rzece Białucha– przepust na potoku Bibiczanka– wiadukt kolejowy.
Realizowana inwestycja obejmuje m.in.:– tunel w ciągu ul. Opolskiej– estakada drogowa nad doliną Sudołu– estakada tramwajowa nad doliną Sudołu– kładka dla pieszych na wysokości ulicy Szopkarzy i Danka– most na rzece Białucha– przepust na potoku Bibiczanka– wiadukt kolejowy. ZIM
Na Górce Narodowej trwa budowa pętli wraz z terminalem autobusowym i parkingiem P+R. Wykonawca stara się spieszyć z pracami, ale nie ma szans by zaraz po wakacjach mogły dojechać tam tramwaje. Sam parking P+R - jeden z trzech realizowanych w ramach kontraktu z firmą Intercor - będzie miał docelowo dwa poziomy i pomieści ok. 470 pojazdów.

Budowa linii KST do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach park&ride.

Linia uruchomiona zostanie we wrześniu, ale początkowo pasażerowie nie będą mogli jednak dojeżdżać do pętli końcowej. Ostatni przystanek ma być przy ul. Banacha.

- Chcemy, żeby próbny przejazd tramwaju odbył się 28 sierpnia. 4 września nad ranem planujemy uruchomienie linii tramwajowej do Górki Narodowej, ale bez obsługi pasażerów na samej Górce Narodowej. Ostatnim przystankiem, który będzie obsługiwany dla pasażerów ma być ten przy ulicy Banacha - mówił nam niedawno Piotr Jurczyk, prezes firmy Intercor Zawiercie, która wykonuje inwestycję.

Początek nowej trasy tramwajowej o długości ok. 5 km znajduje przy istniejącej pętli Krowodrza Górka, u zbiegu ulic Bratysławskiej, dr. Twardego i Wybickiego. Następnie linię poprowadzono w kierunku północnym do ul. Pachońskiego, gdzie tramwaj skręci w prawo, w kierunku wschodnim i pojedzie wzdłuż ulic Pachońskiego i Siewnej. W rejonie ul. Bociana projektowana trasa tramwajowa skręca na północ w kierunku ulic Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha, aż do pętli autobusowo-tramwajowej z nowoczesnym dworcem.

W ramach trasy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej wykonano też dwukomorowy tunel drogowy o długości ok. 100 m w ciągu ul. Opolskiej. Takie rozwiązanie ma zapewnić bezkolizyjny i sprawy przejazd komunikacji tramwajowej z północnych osiedli do centrum miasta.

Ponadto w ramach zadania nasadzonych będzie prawie 3,5 tys. roślin – zdecydowana większość w granicach inwestycji. Z kolei w rejonie ul. Węgrzeckiej, a więc nieopodal pętli na Górce Narodowej, zostanie utworzony kolejny „Park Krakowian”.

Co Polacy uważają o imigrantach?

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska