MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trasa Łagiewnicka: Budują tunele i nową linię tramwajową. Zobacz, jak postępują prace [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trwa budowa Trasy Łagiewnickiej. Osoby odpowiedzialne za inwestycję podkreślają, że wykorzystywane są dobre warunki pogodowe do tego, by wykonać prace ziemne. Znacznie postępują więc roboty związane m.in. z budową tuneli oraz nowej linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej, a także przebudową torowiska wzdłuż tej arterii.

FLESZ - Przybędzie niemal 250 fotoradarów

od 16 lat

- Prace są mocno zaawansowane na wszystkich odcinkach. Korzystamy z dobrej pogody i staramy się teraz wykonać najważniejsze prace ziemne, by zdążyć z nimi przed sezonem jesienno-zimowym - podkreśla Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Minionej jesieni i zimy po opadach na budowie tworzyło się błoto, które ciężkie samochody przenosiły na okoliczne ulice, co stanowiło ogromną uciążliwość dla okolicznych mieszkańców. - Chcemy zapobiec temu, by w przyszłości zminimalizować, jak to jest tylko możliwe, podobne problemy - podkreśla Krzysztof Migdał.

Prace ziemne dotyczą głównie tuneli, których w ramach inwestycji powstaje aż sześć. Intensywne roboty prowadzone są obecnie m.in. przy budowie tunelu w rejonie ul. Turonia i Ludwisarzy.

Inwestycja nie obejmuje tylko budowy drogi. W jej ramach powstaje też linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Już można zobaczyć ułożone tory, powstają przystanki.

Tak wygląda teraz nocą dawny szkieletor.

Kraków. Takiego szkieletora jeszcze nie widzieliście. Unity ...

W związku z inwestycją przebudowywana jest także linia tramwajowa wzdłuż ul. Zakopiańskiej. Prowadzone są zaawansowane prace związane z budową drugiego toru tramwajowego wzdłuż tej ulicy. - Do września tego roku tramwaje powinny jeździć do pętli w Borku Fałęckim po dwóch torach, a nie po jednym jak dotychczas - informuje Krzysztof Migdał.

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Zakończenie inwestycji (budowa drogi i linii tramwajowej) zaplanowano na koniec 2021 r. Koszt przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Projekt współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje w sumie sześć tuneli. Największy z nich, o długości ok. 600 metrów, budowany jest pomiędzy sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.

Budowane są także tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (o długości ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

Część tunelu między sanktuariami przeznaczona dla tramwajów ma zostać zakończona przystankiem (zlokalizowanym w rejonie mostu Miłosierdzia), który będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska