https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trasa Łagiewnicka: Budują tunele i nową linię tramwajową. Zobacz, jak postępują prace [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Trwa budowa Trasy Łagiewnickiej. Osoby odpowiedzialne za inwestycję podkreślają, że wykorzystywane są dobre warunki pogodowe do tego, by wykonać prace ziemne. Znacznie postępują więc roboty związane m.in. z budową tuneli oraz nowej linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej, a także przebudową torowiska wzdłuż tej arterii.

FLESZ - Przybędzie niemal 250 fotoradarów

od 16 lat

- Prace są mocno zaawansowane na wszystkich odcinkach. Korzystamy z dobrej pogody i staramy się teraz wykonać najważniejsze prace ziemne, by zdążyć z nimi przed sezonem jesienno-zimowym - podkreśla Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Minionej jesieni i zimy po opadach na budowie tworzyło się błoto, które ciężkie samochody przenosiły na okoliczne ulice, co stanowiło ogromną uciążliwość dla okolicznych mieszkańców. - Chcemy zapobiec temu, by w przyszłości zminimalizować, jak to jest tylko możliwe, podobne problemy - podkreśla Krzysztof Migdał.

Prace ziemne dotyczą głównie tuneli, których w ramach inwestycji powstaje aż sześć. Intensywne roboty prowadzone są obecnie m.in. przy budowie tunelu w rejonie ul. Turonia i Ludwisarzy.

Inwestycja nie obejmuje tylko budowy drogi. W jej ramach powstaje też linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Już można zobaczyć ułożone tory, powstają przystanki.

Tak wygląda teraz nocą dawny szkieletor.

Kraków. Takiego szkieletora jeszcze nie widzieliście. Unity ...

W związku z inwestycją przebudowywana jest także linia tramwajowa wzdłuż ul. Zakopiańskiej. Prowadzone są zaawansowane prace związane z budową drugiego toru tramwajowego wzdłuż tej ulicy. - Do września tego roku tramwaje powinny jeździć do pętli w Borku Fałęckim po dwóch torach, a nie po jednym jak dotychczas - informuje Krzysztof Migdał.

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Zakończenie inwestycji (budowa drogi i linii tramwajowej) zaplanowano na koniec 2021 r. Koszt przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Projekt współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje w sumie sześć tuneli. Największy z nich, o długości ok. 600 metrów, budowany jest pomiędzy sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.

Budowane są także tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (o długości ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

Część tunelu między sanktuariami przeznaczona dla tramwajów ma zostać zakończona przystankiem (zlokalizowanym w rejonie mostu Miłosierdzia), który będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.

Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska