https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trasa Łagiewnicka: rozpoczęto prace związane z budową nawierzchni drogi [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Na budowie Trasy Łagiewnickiej rozpoczęły się prace przy konstrukcji nawierzchni drogowej. W ramach inwestycji powstaje też linia tramwajowa. W związku z kolejnym etapem robót w od soboty (22 sierpnia) do piątku (28 sierpnia) tramwaje nie będą kursowały wzdłuż ul. Zakopiańskiej.

FLESZ - Rewolucja w prawie drogowym

- Pierwsze warstwy nawierzchni drogi kładzione są w tunelu między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. W przypadku pozostałych tuneli prowadzone są prace konstrukcyjne. Natomiast na pozostałych odcinkach na powierzchni przygotowywane jest podłoże pod nawierzchnię jezdni - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

W związku z inwestycją od soboty (22 sierpnia) do piątku (28 sierpnia) tramwaje nie będą kursowały wzdłuż ul. Zakopiańskiej. Wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. Powodem tego jest kolejny etap prac przy budowie Trasy Łagiewnickiej, mający na celu uruchomienie drugiego toru tramwajowego wzdłuż ul. Zakopiańskiej. Dlatego też przez tydzień tramwaje nie pojadą tą ulicą. Zastępcza linia autobusowa nr 708 będzie kursowała na trasie: „Borek Fałęcki” – ul. Zakopiańska – „Łagiewniki”.

Przypomnijmy, że w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje też linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Już można zobaczyć ułożone tory, powstają przystanki. Trwa też budowa łącznicy, która połączy tory nowej linii tramwajowej z torowiskiem wzdłuż ul. Zakopiańskiej. W związku z inwestycją przebudowywana jest również linia tramwajowa wzdłuż ul. Zakopiańskiej i tam prace są na ukończeniu.

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach tego zadania powstaje w sumie sześć tuneli. Najdłuższy z nich budowany jest pomiędzy sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Powstają też tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (o długości ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

Zakończenie inwestycji (budowa drogi i linii tramwajowej) zaplanowano na koniec 2021 r. Koszt przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Projekt współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

U
Uciekinier

Panie Tymczak. Jesli pan ukladal zdjecia do artykulu to jest pan nieudacznikiem. A to dlatego ze zdjęcia sie powtarzaja i jeden opis zdjecia pod wszystkimi pozostalymi. Nie jest pan jedyna osoba w redakcji ktora tak postepuje. Wiecej czasu poswiecic na przygotowanie artykulu a nie na kolanie pisanie. Dotyczy to inne osoby w redakcji tez. Poza tym ujecia zdjec sa byle jakie prawie w kazdym reportazu panskiej gazety.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska