Kraków. Trasa Łagiewnicka: tunele czekają na otwarcie, powstaje dodatkowy przystanek ZDJĘCIA

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Otwarcie Trasy Łagiewnickiej planowane jest pod koniec sierpnia.
Otwarcie Trasy Łagiewnickiej planowane jest pod koniec sierpnia. Piotr Tymczak
Udostępnij:
Trwają odbiory i ostatnie poprawki dotyczące budowy Trasy Łagiewnickiej. W ramach inwestycji powstało nowe skrzyżowanie z ul. Zakopiańską. W tym rejonie zdecydowano się na budowę dodatkowego przystanku tramwajowego.

- Trasa jest już gotowa, ale trwają jeszcze odbiory i ostatnie poprawki. Wejścia do tuneli są zagrodzone. Nie można jeszcze z nich korzystać. Jak się ktoś tam zbliża, to uruchamia się sygnał alarmowy. Do otwarcia trasy powinno dojść pod koniec sierpnia - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

- W odpowiedzi na oczekiwania mieszkańców powstaje dodatkowy przystanek tramwajowy przy ulicy Zakopiańskiej na wysokości wylotu ulicy Siostry Faustyny - dodaje Krzysztof Migdał.

Przystanek powstaje w rejonie nowego skrzyżowania ul. Zakopiańskiej z Trasą Łagiewnicką. Tam trasa przechodzi pod ul. Zakopiańską. Na górze utworzono nowy układ torów, dzięki którym torowisko wzdłuż ul. Zakopiańskiej łączy się z nową linią tramwajową Kudwanów - ul. Zakopiańska.

Powstał też tunel, którym można przejść pod ul. Zakopiańską albo przejechać rowerem i dzięki temu przedostać się do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia.

Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstała na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt inwestycji to ok. 1,2 mld zł.

Inwestycja objęła też budowę wspomnianej linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju wyznaczono pięć przystanków: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej na osiedlu Kurdwanów), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, przy kładce łączącej sanktuaria Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, przy ul. Zakopiańskiej. Dzięki nowemu połączeniu nie trzeba będzie już jeździć tramwajem z Kurdwanowa naokoło do Borku Fałęckiego czy na Ruczaj.

W skład trasy wchodzą tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów, osobny korytarz dla aut i tramwajów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

W rejonie ulic Zbrojarzy i Turonia wzniesiono także kładkę pieszo-rowerową nad Trasą Łagiewnicką, łączącą ulice Ruczaj i Pszczelną.

Inflacja przekroczy 16 proc. Z wysokimi cenami będziemy żyć dłużej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Sencor

Sencor SCOOTER ONE 2020

1 780,33 zł1 348,00 zł-24%
miejsce #2

Xiaomi

Xiaomi Mijia Electric Scooter Essential Lite

1 650,00 zł1 449,00 zł-12%
miejsce #3

Techlife

Techlife X5S

3 699,00 zł3 450,00 zł-7%
miejsce #4

Motus

Motus Pro 11

15 999,00 zł14 999,00 zł-6%
Materiały promocyjne partnera

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Ciekawy
„Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstała na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt inwestycji to ok. 1,2 mld zł.”

Przypomnijcie może jeszcze, PO CO właściwie ta niesamowicie kosztowna trasa powstała, oraz jak, w jakiej formie — i po jak długim czasie te koszmarnie wielkie pieniądze miałyby „wrócić” do Krakowa? Jaki będzie miał zysk krakowski podatnik z faktu, że — wcale o to nie zapytany — chcąc, nie chcąc, zapłacił za to wszystko (i długo jeszcze płacić będzie)?
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie