https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trasa Łagiewnicka: tunele czekają na otwarcie, powstaje dodatkowy przystanek ZDJĘCIA

Piotr Tymczak
Otwarcie Trasy Łagiewnickiej planowane jest pod koniec sierpnia.
Otwarcie Trasy Łagiewnickiej planowane jest pod koniec sierpnia. Piotr Tymczak
Trwają odbiory i ostatnie poprawki dotyczące budowy Trasy Łagiewnickiej. W ramach inwestycji powstało nowe skrzyżowanie z ul. Zakopiańską. W tym rejonie zdecydowano się na budowę dodatkowego przystanku tramwajowego.

- Trasa jest już gotowa, ale trwają jeszcze odbiory i ostatnie poprawki. Wejścia do tuneli są zagrodzone. Nie można jeszcze z nich korzystać. Jak się ktoś tam zbliża, to uruchamia się sygnał alarmowy. Do otwarcia trasy powinno dojść pod koniec sierpnia - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

- W odpowiedzi na oczekiwania mieszkańców powstaje dodatkowy przystanek tramwajowy przy ulicy Zakopiańskiej na wysokości wylotu ulicy Siostry Faustyny - dodaje Krzysztof Migdał.

Przystanek powstaje w rejonie nowego skrzyżowania ul. Zakopiańskiej z Trasą Łagiewnicką. Tam trasa przechodzi pod ul. Zakopiańską. Na górze utworzono nowy układ torów, dzięki którym torowisko wzdłuż ul. Zakopiańskiej łączy się z nową linią tramwajową Kudwanów - ul. Zakopiańska.

Powstał też tunel, którym można przejść pod ul. Zakopiańską albo przejechać rowerem i dzięki temu przedostać się do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia.

Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstała na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt inwestycji to ok. 1,2 mld zł.

Inwestycja objęła też budowę wspomnianej linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju wyznaczono pięć przystanków: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej na osiedlu Kurdwanów), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, przy kładce łączącej sanktuaria Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, przy ul. Zakopiańskiej. Dzięki nowemu połączeniu nie trzeba będzie już jeździć tramwajem z Kurdwanowa naokoło do Borku Fałęckiego czy na Ruczaj.

W skład trasy wchodzą tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów, osobny korytarz dla aut i tramwajów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

W rejonie ulic Zbrojarzy i Turonia wzniesiono także kładkę pieszo-rowerową nad Trasą Łagiewnicką, łączącą ulice Ruczaj i Pszczelną.

Inflacja przekroczy 16 proc. Z wysokimi cenami będziemy żyć dłużej

od 16 lat
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

C
Ciekawy
„Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstała na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt inwestycji to ok. 1,2 mld zł.”

Przypomnijcie może jeszcze, PO CO właściwie ta niesamowicie kosztowna trasa powstała, oraz jak, w jakiej formie — i po jak długim czasie te koszmarnie wielkie pieniądze miałyby „wrócić” do Krakowa? Jaki będzie miał zysk krakowski podatnik z faktu, że — wcale o to nie zapytany — chcąc, nie chcąc, zapłacił za to wszystko (i długo jeszcze płacić będzie)?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska