Dlaczego jesienią tak często chorujemy?

Decyzją organu odwoławczego, właściciel reklamy o powierzchni 146,4 m2 umieszczonej na budynku przy ul. Zwierzynieckiej 22 musi zapłacić miastu blisko 27 tys. zł za niezgodność z przepisami uchwały krajobrazowej. Kara jest naliczona za okres od 13 czerwca do 29 czerwca 2022 r. Decyzja prezydenta Krakowa w tej sprawie została wydana 2 sierpnia. Właściciel reklamy, zgodnie z przysługującym mu prawem, złożył odwołanie od tej decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie. SKO podtrzymało decyzję organu działającego w imieniu prezydenta Krakowa, w kwestii wysokości opłaty, oraz zasadności wymierzenia kary i właściwego toku postępowania, zmieniając jedynie termin jej uiszczenia – na okres 30 dni od daty uzyskania przez tę decyzję statusu ostateczności.
Uchwała krajobrazowa weszła w życie 1 lipca 2020 r. Od tego momentu badana była zgodność tablic i urządzeń reklamowych z nowymi przepisami. Do 1 lipca 2022 r. uchwała dawała czas na dostosowanie istniejących reklam do obecnych zasad. W związku z tym, do tego czasu postępowania miały głównie charakter informujący i przypominający, gdyż większość reklam / urządzeń reklamowych powstała przed 1 lipca 2020 r. Od 1 lipca 2022 r. przepisy uchwały w całości obowiązują w odniesieniu do wszystkich reklam, niezależnie od tego czy powstały przed czy po 1 lipca 2020.
W związku z obowiązywaniem uchwały krajobrazowej w Krakowie zniknęły setki reklam. Znacząca część została niezwłocznie usunięta już wobec wejścia w życie przepisów, a część po otrzymaniu pism informacyjnych, e-maili lub po kontakcie telefonicznym z właścicielami reklam.
Blisko 700 spraw w toku
Obecnie w toku jest blisko 700 spraw – czynności wyjaśniających i postępowań w sprawie ukarania – dotyczących tablic i urządzeń reklamowych. Zdecydowana większość z tej liczby to czynności wyjaśniające, które najczęściej okazują się skuteczne i w takiej sytuacji nie jest wszczynane postępowanie. Tylko w małej części przypadków dochodzi do wszczęcia postępowania zmierzającego do ukarania. Na bieżąco udzielana jest też informacja telefoniczna i e-mailowa. Prowadzona jest korespondencja z jednostkami wewnętrznymi i zewnętrznymi dotycząca różnego typu zgłoszeń i pytań związanych z reklamami i uchwałą krajobrazową.
Do 12 października wydano 8 decyzji o nałożeniu kary, łącznie na kwotę 524 974,1 zł. 7 kolejnych postępowań w sprawie nałożenia kary pieniężnej na podmioty, które umieściły reklamę niezgodną z uchwałą, jest w toku.
- Oto najwięksi pożeracze prądu w twoim domu!
- Horoskop jesienno-zimowy dla wszystkich znaków zodiaku
- Pokoje do wynajęcia w Krakowie. Cena? Od 600 do nawet 1500 złotych!
- Emerytury w październiku 2022. Takie przelewy będą dostawać emeryci po zmianach
- Najpopularniejsze imiona w tym roku w Krakowie. TOP 10 dla chłopców i dla dziewczynek
- Punkty karne. Nowy taryfikator punktów 2022. Co zmieniło się od 17 września?