https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Utrudnienia na Armii Krajowej. Będzie jeszcze gorzej

Piotr Ogórek
Dzisiaj ruszyły prace przy przebudowie linii kolejowej Kraków Mydlniki - Kraków Główny Towarowy. W Bronowicach od rana tworzą się korki. A w kolejnych dniach będzie jeszcze gorzej.

PKP Polskie Linie Kolejowej rozpoczęły modernizację trasy E30 z Krakowa do Katowic, na odcinku między Mydlnikami a Dworcem Towarowym. Przez półtora roku zamknięta będzie ulica Rydla, a ul. Armii Krajowej będzie zwężona. Ta ostatnia zmiana weszła już w życie.

- W środę od rana były utrudnienia w ruchu na Armii Krajowej, zwłaszcza od strony ronda Ofiar Katynia. Korkowały się ulice Radzikowskiego i Jasnogórska. Analizujemy sytuację na bieżąco w celu wprowadzenia ewentualnych zmian – zaznacza Michał Pyclik, rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Na razie zawężona została ulica Armii Krajowej pod wiaduktem kolejowym. Od jutra zamknięta dla ruchu będzie natomiast ulica Rydla. Na większości zamykanych dla ruchu samochodowego ulic, dopuszczony będzie ruch pieszych. Poza ulicą Zielony Most.

- To jest problem. Bardzo chcieliśmy zostawić to przejście, ale PKP PLK powiedziało, że nie ma na to szans – zaznacza Pyclik.

Prace budowlane potrwają kilkanaście miesięcy i będą wiązać się z tymczasowymi zamknięciami dróg i zmianami w organizacji ruchu w rejonie przejazdów kolejowych przecinających ulice Rydla, Godlewskiego, Zielony Most i Łupaszki oraz przy wiaduktach kolejowych biegnących nad ul. Armii Krajowej.

ul. Łupaszki
I faza planowane zamknięcie od 09.01.2017 do 06.02.2017
II faza planowane zamkniecie 01.10.2017 do 15.10.2017

ul. Godlewskiego
I faza planowane zamknięcie od 06.02.2017 do 01.10.2017
II faza planowane zamknięcie od 15.10.2017 do 15.04.2018

Zielony Most
I,II faza planowane zamknięcie od 09.01.2017 do 15.04.2018 (otwarcie na czas zamknięcia ul. Armii Krajowej)

ul. Armii krajowej
I faza planowane zawężenie do jednej jezdni od 03.01.2017 do 15.09.2017. Całkowite zamkniecie 3.02.2017 -12.02.2017
II faza planowane zawężenie do jednej jezdni od 24.09.2017 do 30.05.2018. Całkowite zamkniecie 15.09.2017-24.09.2017

ul. Rydla
I/II faza planowane zamknięcie 05.01.2017 do 30.05.2018

Najdłużej utrudnienia potrwają na przejazdach kolejowych przy ul. Rydla i Zielony Most, które będą zamknięte do wiosny przyszłego roku. Pozostałe przejazdy będą zamykane na krótsze okresy czasu, a samochody zostaną skierowane wytyczonymi objazdami. Największy wpływ na ruch samochodowy w mieście będzie miało zamknięcie fragmentu ul. Armii Krajowej, pomiędzy Rondem Ofiar Katynia, a ul. Balicką, które jest planowane na najbliższe ferie zimowe i kilka wrześniowych dni. Wtedy objazd dla samochodów ciężarowych zostanie poprowadzony przez autostradową obwodnicę Krakowa, a samochody osobowe pojadą mniejszymi drogami.

Autor: Anna Kaczmarz

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Ad
Jak do takiej instytucji przyjmuje się ludzi z podstawowym wykształceniem którzy nie nadają się nawet do układania towaru w sklepie to czego oczekujemy. Jak wszyscy obudzimy się w zakorkowanym mieście odwiedźmy urzędników z zikit z odpowiednią nagrodą.
o
ola
zastanawiam się czy wy roweroterrorysci jesteście az tak ograniczeni czy to zwykla glupota? Rozumiem, ze jak odwoze 2 małych dzieci do przedszkola a potem jade do pracy to zabiorę potomstwo, laptop i kilka innych rzeczy na rower? Uzyj wyobraźni człowieku, nie każdy jest singlem bez zobowiazan.
J
Jurek
Planista, który odpowiadał za rozładowanie ruchy jest chłystkiem bez wykształcenia, praca od tatusia.
Przekierowanie ruchu na ul zielony mostek, gdzie są światła wahadłowe, wąsko i brak możliwości płynnego przejazdu. Aż policja przyjechała żeby to usprawnić, sorry ale ktoś za to powinien beknąć.
;(
Tylko w Polsce taka sytuacja jest możliwa, Rozumiem, że remont kiedyś trzeba przeprowadzić, ale w normalnym kraju ekipy pracują na 3 zmiany i wszystko trwa 3 razy krócej. Jeżdżę tam co dzień przed 7 i po 16, nie widzę praktycznie żadnych pracowników. Maszyny, owszem stoją, ale ludzi nie widać..... SKANDAL!
s
student
Podpowie mi ktoś jak w tym czasie dostać się z Ronda Ofiar Katynia w pobliże AGH? :)
M
Mieszkaniec
To co wyprawia PKP do spółki z ZiKiT-em w Krakowie to jest niebywałe! Najpierw sparaliżowali Podgórze nie licząc się w żaden sposób z mieszkańcami, dla przykładu weźmy wiadukt przy Dąbrowskiego/Romanowicza gdzie zrobili jeden kierunek dla mieszkańców! I w ten sposób zamiast dojechać do ulicy Zaułek w około 30 sekund (50m) trzeba było przejechać ponad 3km w niezłych korkach czasami nawet 40 min. Wystarczyło dać tam tymczasową sygnalizację świetlną. Pojazdy budowy jeździły w obu kierunkach i żeby było ciekawiej pracownicy budowy prywatnymi autami również. Jako że jestem Taksówkarzem często woziłem klientów z Bronowic i poruszając temat Łącznicy w Podgórzu mówili że im jest to obojętne bo to nie ich część Krakowa. Tak więc śmiać Mi się teraz chce bo już narzekają a to dopiero początek! Teraz sami zobaczycie jak władzom miasta zależy na dobru mieszkańców! Współczuję wam bo przerabiałem to na własnej skórze.
y
yayaya
Nie chcę bronić terminow, ktore sobie PKP ustaliło ale ta trasa jest częścią miedzynarodowego korytarza kolejowego Niemcy - Polska - Ukraina. W tym momencie trwa modernizacja torowiska od Krzeszowic poprzez Rudawę i Zabierzów do Krakowa. Niebawem od Krzeszowic w Kierunku Śląska. Odcinek krakowski jest jedynie niewielką częścią całości.
R
Rowerzysta
Rowerem proszę, poważnie. Chyba że ktoś jest wydelikacony.
S
SMOK ,W
Po Krakowie już nie jeżdzimy tylko wężykiem ten tego itd;A SKĄD MAMY TEN SMOG OJ NIE Z PIECÓW KAFLOWYCH NIE NIE NIE . TO JEST TOTALNY BRAK ROZWIĄZAŃ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ . W PRZEDZIALE OD DWÓCH DO PIĘCIU LAT WIEM ŻE BĘDZIE KONIEC MOŻLIWOŚCI RUCHU PRYWATNEGO PO MIEŚCIE . TA KOSMETYKA TERAZ TO ,,LIPA'''''. JEDYNIE KARY ZA PARKOWANIE, ORAZ BRAK PARKINGÓW W ROZSĄDNYCH CENACH SIĘ UDAŁ ,,,,,WŁODARZOM'''''''HA HA HAAAAA
M
Miles
A może by pierwsze PKP przebudowało wiadukt w ciągu ulicy Łokietka, co ?! Bo ruch wahadłowy, potem zaraz przejazd kolejowy i wieczne korki, a dookoła deweloperka rośnie. Jak zwezili Armii Krajowej, zamkną Rydla to jak polnocne dzielnice mają się dostać bliżej centrum czy w strone Alej ? Prądnicka stoi, Łokietka wiadukt i zostaje jedynie wiadukt przy jednostce wojskowej...paranoja
r
rudy
Ciekawe co by powiedziało ZIKiT jakby przyszło PKP i powiedziało "robimy remont torowiska w całym Krakowie, zamkniemy wszystkie ulice w pobliżu torów na 3 lata"... A ZIKiT " spoko, walniemy parę bus pasów i będzie dobrze, zamykajcie"
m
mm
PKP robi co chce w Krakowie, dwie części miasta sparaliżowane. Aż 1,5 roku będzie trwał remont na całym odcinku? Nie można było żądać od PKP żeby podzielił remont na 5 etapów torowiska? Tak, żeby zwężenie AK trwało 4m-ce, przejazd na Rydla kolejne 4m-ce, itd?
M
M.Leszczak
Transport pasażerów całkowicie powinien spocząć na komunikacji zbiorowej, natomiast transport towarów do sklepów można zapewnić dzięki stacji rowerów cargo zlokalizowanej w okolicach pętli tramwajowej Na Widoku
M
M.Leszczak
Nie było by problemu gdyby wyznaczono w rejonie remontu dodatkowe buspasy.
s
stefan
Pyclik i ZIKIT coś analizują. ? Żenada. Pozwalają PKP zamknąć klika przejazdów naraz w jednej części milionowego miasta. Totalny brak wyobraźni. Panie pyclik nawet się nie kompomitujcie, że cokolwiek przeanalizowaliscie. I standardowo wykonawca zakończy roboty z min. półrocznym opóźnieniem bez żadnych konsekwencji.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska