https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. W piątek otwierają tunel na Opolskiej, chociaż nie w pełni, ale pojedziemy

Piotr Rąpalski
Wideo
od 16 lat
Od piątku 12 maja od godziny 20.00 kierowcy będą mogli już korzystać z jednej z komór tunelu realizowanego wzdłuż ul. Opolskiej. To inwestycja powstała w ramach budowy nowej linii tramwajowej Krowodrza Górka - Górka Narodowa. W pierwszym etapie podziemną konstrukcją pojedziemy w kierunku Nowej Huty. Druga z komór tunelu, po stronie północnej, uruchomiona będzie prawdopodobnie 22 maja. Wtedy podziemną konstrukcja pojedziemy w kierunku Bronowic. Tunel powstał po to, aby ruch samochodowy wzdłuż Opolskiej nie kolidował z przejazdem tramwajowym, który powstanie na górze.

Długość konstrukcji tunelu to ok. 100 m, a włącznie z najazdami - ok. 414 m. Tunel ma ok. 23 m szerokości. Różnica docelowa poziomów pomiędzy jezdniami Trasy Wolbromskiej (poziom „0”) i jezdniami w tunelu wyniesie się ok. 7,5 metrów. Jeśli chodzi o ciężar dopuszczonych pojazdów wyniesie on 50 ton.

Ruch w tunelu będzie się odbywał komorą południową. Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu. Warto pamiętać, że konstrukcja to nadal plac budowy. Po uruchomieniu będzie tam na razie obowiązywało ograniczenie prędkości do 40 km/h. Noga z gazu również przy dojazdach do tunelu. Po stronie wschodniej i zachodniej będą lokalne zwężenia z uwagi na prowadzone roboty budowlane.

Zgodnie z planem, druga z komór tunelu, po stronie północnej, uruchomiona będzie prawdopodobnie 22 maja. Wtedy podziemną konstrukcja pojedziemy w kierunku Bronowic.

Po skierowaniu ruchu kołowego do tunelu, wykonawca będzie prowadził kolejne roboty na poziomie „0”. Będą tam sukcesywnie spinane torowisko tramwajowe, a także realizowane pozostałe elementy infrastruktury – ulice, chodniki i ścieżki rowerowe.

Warto wiedzieć, że tunel drogowy wzdłuż ul. Opolskiej to jeden z siedmiu obiektów inżynierskich, realizowanych w ramach budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej. Jego celem podstawowych jest oddzielnie ruchu tranzytowego na linii wschód – zachód od układu drogowo-torowego na kierunku północ – południe. Wszystko po to, aby usprawnić i przyspieszyć przejazd komunikacji zbiorowej. Dzięki „schowaniu” ruchu samochodowego pod ziemię, tramwaje jadące na północ sprawnie przetną ruchliwą arterię.

Zmiany w Kodeksie Pracy od 26 kwietnia

od 16 lat

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lehoo
Wydaje mi się, że po zakończeniu remontów i uruchomieniu nowej linii tramwajowej na Górkę Narodową, sytuacja na drogach w Północnej części Krakowa ma szanse trochę się poprawić, ale prawdziwe odciążenie ruchu nastąpi w momencie otwarcia Północnej Obwodnicy. Czy nowe rozwiązania są sensowne, wkrótce się okaże, osobiście jestem przekonany, że i tak będzie lepiej niż teraz
J
Jacek
11 maja, 11:32, jak_zwykle_bez_hejtu:

Zwężania ulic w Krakowie ciąg dalszy. W miejscu tunelu Opolska miała 3 pasy w każdym kierunku, teraz w tunelu tylko 2.... niby połnocna obwodnica Krakowa ma odciązyć Opolska ale jak będzie to się jeszcze okaże !

niby miała po trzy pasy, ale i tak na wcześniejszych i późniejszych skrzyżowaniach ze względu na lewo/prawoskręty funkcjonalne były tylko dwa pasy. Nie sądzę by w jakikolwiek sposób to ograniczyło ruch - nadal będzie się kończyło na korku na skrzyżowaniu z Prądnicką w kierunku wschodnim i na korku na skrzyżowaniu z Wyki w kierunku zachodnim.

j
jak_zwykle_bez_hejtu
Zwężania ulic w Krakowie ciąg dalszy. W miejscu tunelu Opolska miała 3 pasy w każdym kierunku, teraz w tunelu tylko 2.... niby połnocna obwodnica Krakowa ma odciązyć Opolska ale jak będzie to się jeszcze okaże !
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska