https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. W tych miejscach niebezpieczne skrzyżowania zostaną przebudowane na ronda [ZDJĘCIA]

Marcin Banasik
W Krakowie jest wiele skrzyżowań, które są niebezpieczne i powodują drogowe zatory
W Krakowie jest wiele skrzyżowań, które są niebezpieczne i powodują drogowe zatory Andrzej Banas
Nie od dziś wiadomo, że na rondach dochodzi do mniejszej liczby wypadków niż na skrzyżowaniach, które potrafią być naprawdę niebezpieczne. W Krakowie jest kilka miejsc, gdzie nawet doświadczeni kierowcy mają problem z bezproblemowym włączeniem się do ruchu. Zobaczcie, gdzie na terenie miasta w najbliższym czasie mają powstać ronda, które zastąpią problematyczne skrzyżowania.

FLESZ - Co z komuniami i weselami po 26 kwietnia?

Jak ronda wpływają na bezpieczeństwo? Przede wszystkim skrzyżowania o ruchu okrężnym ograniczają możliwość wystąpienia sytuacji kolizyjnych. Oprócz tego konstrukcja ronda wymusza na kierowcach redukcję prędkości, dzięki czemu nawet jeśli dojdzie do kolizji, jej skutki mogą być mniej poważne niż przy wyższych prędkościach.

Przeszkodą w określeniu ronda „skrzyżowaniem idealnym” jest duże natężenie ruchu. Ponieważ każdorazowe wyhamowywanie wszystkich samochodów przed wjechaniem na rondo nieco spowalnia ruch, możliwe, że na zatłoczonych ulicach w takiej sytuacji powstawać będą zatory.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

:/
27 kwietnia, 18:34, sic:

Pytanie Kiedy zostanie wreszcie włączone inteligentne sterowanie ruchem? Od wiosny ubiegłego roku nie działa Miasto wydało na ten system dziesiątki milionów po czym z powodu pandemi (bezsens !!) zostało wyłączone Skutkuje to tym że w nocy,wcześnie rano i wieczorem samochody kompletnie bezsensu tkwią na pustych skrzyżowaniach i czekają na zielone światło Tak samo tam gdzie była włączana sygnalizacja ręcznie(przejscia dla pieszych) światła włączają się samoczynnie pomimo tego że pieszych nie ma Czy nikt tego nie widzi? Zapomnieli uruchomić ten system? Czy ktoś na tym zarabia,bo nie rozumiem

Jadąc w niedzielę rano (przed 8-mą) wielokrotnie muszę stać na czerwonych światłach przy PUSTYCH praktycznie jezdniach i chodnikach... czemu od soboty wieczór (no np. od północy, niech będzie) do niedzielnego południa wszędzie poza centrum nie migają "żółte" -- to pojęcia nie mam. No chyba tylko dlatego, żeby "nauczyć porządku tę hołotę", czy coś.

T
Tępy Wsion
27 kwietnia, 17:57, Zbigniew Rusek:

Idealne to są węzły dwupoziomowe. Węzła dwupoziomowego nic nie zastąpi, ale w przypadku skrzyżowań na jednym poziomie, rondo jest najlepsze. najgorsze są skrzyżowania równorzędne, bez wyznaczonego znakami pierwszeństwa dla głównego ciągu. Najgorsze są sygnalizacje świetlne, gdyż skutkują korkami, marnotrawstwem paliwa i smogiem.

Zbyszku, to co w końcu jest najgorsze skrzyżowania równorzędne czy sygnalizacje ?

aaa wiem ! Najgorsze jest CapG.

a z podobnej bajki - wczoraj jadąc w KRK ulicą Rakuś widziałem znak ograniczenia prędkości do 20 km/h umieszczony pod znakiem droga z pierwszeństwem przejazdu, kilka metrów przed skrzyżowaniem... to musiał jakiś mędrzec wydumać.... Przyglądając się dalej dopuszczam wariant, że ten znak to miał być ZA skrzyżowaniem a nie przed ale... widać słupka zabrakło... tylko wtedy pytanie - co za yntelygent to odebrał !

B
Bischop

Bardzo dobry pomysł a na rondzie jak i przed nim samym i za nim rzecz jasna, naszpikują sygnalizacją świetlną. Mądre głowy urzędasów siedzących za biurkiem potrafią najlepiej.

Jesteśmy ok 26-28 lat za zachodem.

k
krowa mówi muuu !
27 kwietnia, 18:34, sic:

Pytanie Kiedy zostanie wreszcie włączone inteligentne sterowanie ruchem? Od wiosny ubiegłego roku nie działa Miasto wydało na ten system dziesiątki milionów po czym z powodu pandemi (bezsens !!) zostało wyłączone Skutkuje to tym że w nocy,wcześnie rano i wieczorem samochody kompletnie bezsensu tkwią na pustych skrzyżowaniach i czekają na zielone światło Tak samo tam gdzie była włączana sygnalizacja ręcznie(przejscia dla pieszych) światła włączają się samoczynnie pomimo tego że pieszych nie ma Czy nikt tego nie widzi? Zapomnieli uruchomić ten system? Czy ktoś na tym zarabia,bo nie rozumiem

Najlepiej (i najtaniej), żeby w ogóle powyłączać tą sygnalizację. Jest po prostu zbędna i tylko utrudnia ruch pieszym i samochodom. I żadna tam z niej inteligentna, tylko głupia i ogłupiająca. A że wydano na nią kasę...? No cóż, .... , nie pierwsza to i nie ostatnia taka inwestycja.

k
kkk

Dlaczego ostatniow DzP zamiast przeczytać co się da w samym artykule trzeba skakać między podpisanymi obrazkami?

s
sic

Pytanie Kiedy zostanie wreszcie włączone inteligentne sterowanie ruchem? Od wiosny ubiegłego roku nie działa Miasto wydało na ten system dziesiątki milionów po czym z powodu pandemi (bezsens !!) zostało wyłączone Skutkuje to tym że w nocy,wcześnie rano i wieczorem samochody kompletnie bezsensu tkwią na pustych skrzyżowaniach i czekają na zielone światło Tak samo tam gdzie była włączana sygnalizacja ręcznie(przejscia dla pieszych) światła włączają się samoczynnie pomimo tego że pieszych nie ma Czy nikt tego nie widzi? Zapomnieli uruchomić ten system? Czy ktoś na tym zarabia,bo nie rozumiem

Z
Zbigniew Rusek

Idealne to są węzły dwupoziomowe. Węzła dwupoziomowego nic nie zastąpi, ale w przypadku skrzyżowań na jednym poziomie, rondo jest najlepsze. najgorsze są skrzyżowania równorzędne, bez wyznaczonego znakami pierwszeństwa dla głównego ciągu. Najgorsze są sygnalizacje świetlne, gdyż skutkują korkami, marnotrawstwem paliwa i smogiem.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska