Kraków wzbogaci się o 18 nowych autobusów przegubowych. Koszt zamówienia to 92 mln zł

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Przedstawiciele MPK SA w Krakowie i firmy Solaris Bus & Coach podpisali umowę na dostawę 18 autobusów przegubowych, z opcją zamówienia kolejnych trzech. Koszt dostawy to ponad 92 mln zł brutto.
Przedstawiciele MPK SA w Krakowie i firmy Solaris Bus & Coach podpisali umowę na dostawę 18 autobusów przegubowych, z opcją zamówienia kolejnych trzech. Koszt dostawy to ponad 92 mln zł brutto. Aneta Żurek
Przedstawiciele MPK SA w Krakowie i firmy Solaris Bus & Coach podpisali umowę na dostawę 18 autobusów przegubowych, z opcją zamówienia kolejnych trzech. Koszt dostawy to ponad 92 mln zł brutto.

- Wszystkie zamawiane autobusy elektryczne będą niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację, wydzieloną przestrzeń oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach, monitoring i porty USB do ładowania smartfonów. Każdy pojazd będzie miał możliwość ładowania przez wtyczkę oraz przez pantograf, który umożliwi ładowanie szybkie oraz wolne. Warto podkreślić, że wszystkie systemy i urządzenia funkcjonujące w autobusie, w tym ogrzewanie, będą zasilane wyłącznie energią elektryczną - informują w krakowskim magistracie.

Umowę podpisali: ze strony MPK w Krakowie Rafał Świerczyński, prezes zarządu oraz Katarzyna Bury, członek zarządu, ze strony firmy Solaris Bus & Coach: Krzysztof Musiał, dyrektor sprzedaży Regionu Południe.

59 mln zł z Unii Europejskiej

Na podpisanie czeka jeszcze umowa z firmą Irizar, która wygrała przetarg na dostawę 4 autobusów elektrycznych o długości 12 metrów (z opcją dostawy kolejnych trzech).

- Zakup tych 22 autobusów stał się możliwy dzięki blisko 59 mln zł dofinansowania z Funduszy Europejskich. Umowa gwarantująca dotację została podpisana 6 października 2022 roku - podkreślają w urzędzie.

Ponad 40 nowych autobusów na energię elektryczną

Przypomnijmy, że MPK SA w tym roku już podpisało umowę na dostawę do Krakowa 20 elektryków. To oznacza, że w przyszłym roku krakowianie zyskają ponad 40 nowych pojazdów zasilanych energią elektryczną, w tym 25 przegubowych. Nowe autobusy zastąpią najstarsze i najbardziej wysłużone pojazdy krakowskiego przewoźnika z silnikami diesla.

Rozbudowa floty pojazdów zeroemisyjnych w Krakowie wpisuje się w działania miasta zmierzające do jak największego ograniczenia emisji spalin, a tym samym ochrony klimatu.

Ulica Odlewnicza została zamknięta z powodu remontu. To znacznie zwiększyło utrudnienia komunikacyjne w tym rejonie Krakowa.

Komunikacyjny horror w Krakowie: Rozkopana ulica Królowej Ja...

Czy opłaca się jeździć elektrykiem?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
Ehh
Dla bezdomnych super rozwiązanie bo nie ma gdzie ładować telefonów jeszcze jakby plyte do gotowania założyć,a bilety niech beda nawet po 10 zl .Faktycznie fajnie, bo czasem trzeba telefon doładować, nawet żeby zapłacić.Inna sprawa,że ciekawe jak dlugo takie takie wejście wytrzymają ,ile będzie awantur pt.-moze pan skończyć, bo też chce podladowac.No ale to widocznie nowa misja MPK,bo mało maja problemów, to trzeba sobie dołożyć.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie