- Wszystkie zamawiane autobusy elektryczne będą niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację, wydzieloną przestrzeń oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach, monitoring i porty USB do ładowania smartfonów. Każdy pojazd będzie miał możliwość ładowania przez wtyczkę oraz przez pantograf, który umożliwi ładowanie szybkie oraz wolne. Warto podkreślić, że wszystkie systemy i urządzenia funkcjonujące w autobusie, w tym ogrzewanie, będą zasilane wyłącznie energią elektryczną - informują w krakowskim magistracie.
Umowę podpisali: ze strony MPK w Krakowie Rafał Świerczyński, prezes zarządu oraz Katarzyna Bury, członek zarządu, ze strony firmy Solaris Bus & Coach: Krzysztof Musiał, dyrektor sprzedaży Regionu Południe.
59 mln zł z Unii Europejskiej
Na podpisanie czeka jeszcze umowa z firmą Irizar, która wygrała przetarg na dostawę 4 autobusów elektrycznych o długości 12 metrów (z opcją dostawy kolejnych trzech).
- Zakup tych 22 autobusów stał się możliwy dzięki blisko 59 mln zł dofinansowania z Funduszy Europejskich. Umowa gwarantująca dotację została podpisana 6 października 2022 roku - podkreślają w urzędzie.
Ponad 40 nowych autobusów na energię elektryczną
Przypomnijmy, że MPK SA w tym roku już podpisało umowę na dostawę do Krakowa 20 elektryków. To oznacza, że w przyszłym roku krakowianie zyskają ponad 40 nowych pojazdów zasilanych energią elektryczną, w tym 25 przegubowych. Nowe autobusy zastąpią najstarsze i najbardziej wysłużone pojazdy krakowskiego przewoźnika z silnikami diesla.
Rozbudowa floty pojazdów zeroemisyjnych w Krakowie wpisuje się w działania miasta zmierzające do jak największego ograniczenia emisji spalin, a tym samym ochrony klimatu.
Komunikacyjny horror w Krakowie: Rozkopana ulica Królowej Ja...
Czy opłaca się jeździć elektrykiem?
