https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków wzbogaci się o 18 nowych autobusów przegubowych. Koszt zamówienia to 92 mln zł

Piotr Tymczak
Przedstawiciele MPK SA w Krakowie i firmy Solaris Bus & Coach podpisali umowę na dostawę 18 autobusów przegubowych, z opcją zamówienia kolejnych trzech. Koszt dostawy to ponad 92 mln zł brutto.
Przedstawiciele MPK SA w Krakowie i firmy Solaris Bus & Coach podpisali umowę na dostawę 18 autobusów przegubowych, z opcją zamówienia kolejnych trzech. Koszt dostawy to ponad 92 mln zł brutto. Aneta Żurek
Przedstawiciele MPK SA w Krakowie i firmy Solaris Bus & Coach podpisali umowę na dostawę 18 autobusów przegubowych, z opcją zamówienia kolejnych trzech. Koszt dostawy to ponad 92 mln zł brutto.

- Wszystkie zamawiane autobusy elektryczne będą niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację, wydzieloną przestrzeń oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach, monitoring i porty USB do ładowania smartfonów. Każdy pojazd będzie miał możliwość ładowania przez wtyczkę oraz przez pantograf, który umożliwi ładowanie szybkie oraz wolne. Warto podkreślić, że wszystkie systemy i urządzenia funkcjonujące w autobusie, w tym ogrzewanie, będą zasilane wyłącznie energią elektryczną - informują w krakowskim magistracie.

Umowę podpisali: ze strony MPK w Krakowie Rafał Świerczyński, prezes zarządu oraz Katarzyna Bury, członek zarządu, ze strony firmy Solaris Bus & Coach: Krzysztof Musiał, dyrektor sprzedaży Regionu Południe.

59 mln zł z Unii Europejskiej

Na podpisanie czeka jeszcze umowa z firmą Irizar, która wygrała przetarg na dostawę 4 autobusów elektrycznych o długości 12 metrów (z opcją dostawy kolejnych trzech).

- Zakup tych 22 autobusów stał się możliwy dzięki blisko 59 mln zł dofinansowania z Funduszy Europejskich. Umowa gwarantująca dotację została podpisana 6 października 2022 roku - podkreślają w urzędzie.

Ponad 40 nowych autobusów na energię elektryczną

Przypomnijmy, że MPK SA w tym roku już podpisało umowę na dostawę do Krakowa 20 elektryków. To oznacza, że w przyszłym roku krakowianie zyskają ponad 40 nowych pojazdów zasilanych energią elektryczną, w tym 25 przegubowych. Nowe autobusy zastąpią najstarsze i najbardziej wysłużone pojazdy krakowskiego przewoźnika z silnikami diesla.

Rozbudowa floty pojazdów zeroemisyjnych w Krakowie wpisuje się w działania miasta zmierzające do jak największego ograniczenia emisji spalin, a tym samym ochrony klimatu.

Ulica Odlewnicza została zamknięta z powodu remontu. To znacznie zwiększyło utrudnienia komunikacyjne w tym rejonie Krakowa.

Komunikacyjny horror w Krakowie: Rozkopana ulica Królowej Ja...

Czy opłaca się jeździć elektrykiem?

od 16 lat
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

E
Ehh
Dla bezdomnych super rozwiązanie bo nie ma gdzie ładować telefonów jeszcze jakby plyte do gotowania założyć,a bilety niech beda nawet po 10 zl .Faktycznie fajnie, bo czasem trzeba telefon doładować, nawet żeby zapłacić.Inna sprawa,że ciekawe jak dlugo takie takie wejście wytrzymają ,ile będzie awantur pt.-moze pan skończyć, bo też chce podladowac.No ale to widocznie nowa misja MPK,bo mało maja problemów, to trzeba sobie dołożyć.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska