Przypomnijmy, że PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą w Krakowie inwestycję pn. „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Kontrakt za przeszło 1,2 mld zł współfinansowany jest przez Unię Europejską.
Inwestycja obejmuje budowę dodatkowej pary torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, utworzenie dodatkowego toru na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, 850 m linii kolejowej na estakadzie – od ul. Kopernika do ul. Miodowej.
W Krakowie oprócz dodatkowej pary torów na trasie kolejowej przecinającej centrum miasta powstały także nowe obiekty. Wśród nich wybudowano m.in. estakady kolejowe (zastąpiły nasyp) między ulicami Kopernika i Miodową, a nad Wisła powstały trzy mosty kolejowe. Obecnie trwają prace związane z ukończeniem trzeciego z mostów, obok którego powstaje też kładka pieszo-rowerowa.
W ramach gigantycznej kolejowej inwestycji wybudowano również dwa przystanki kolejowe – Kraków Złocień i Kraków Grzegórzki. Z pierwszego już korzystają podróżni.
Ponadto projekt realizowany przez PKP PLK zakładał modernizację istniejących przystanków i stacji: Kraków Łobzów, Kraków Zabłocie, Kraków Płaszów, Kraków Prokocim, Kraków Bieżanów, Kokotów i Węgrzce Wielkie. Tam prace objęły m.in. remonty peronów, zwiększenie dostępność dla wszystkich podróżnych, również osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Praca zdalna zdała egzamin na rynku pracy

- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Zrujnowany Kazimierz, szare Stare Miasto. Pamiętacie jeszcze taki Kraków?
- Góralskie królestwo Marty i Dawida Kubackich. W Szaflarach zbudowali piękny dom
- Te ZNAKI ZODIAKU będą obrzydliwie BOGATE
- Jakie linie tramwajowe planowane są w Krakowie w najbliższych latach? LISTA