Zobacz także: Zakopane: Przykry problem musi zniknąć z Krupówek!
Jeszcze przed zalaniem zbiornika Polskie Koleje Państwowe muszą bowiem przenieść znajdujący się na dnie przyszłego jeziora tor i wybudować nowy kilkadziesiąt metrów wyżej. Nowa trasa będzie bardzo szybka.
- W tym miejscu rzeczywiście budowany jest nowy tor - potwierdza Dorota Szalacha z krakowskiego oddziału spółki Polskie Linie Kolejowe. - Prace już trwają i powinny być zakończone do 2013 roku.
Jak twierdza pracownicy RZGW gdy wszystko będzie gotowe, z Krakowa do Zakopanego pasażerowie pojadą szybciej. Podróż będzie krótsza o ok. 20 minut. Przebudowa linii kolejowej realizowana jest na długości 8,6 kilometra i wymaga budowy dwóch niezwykle malowniczych mostów o długości 220 i 385 metrów.
W praktyce dla pasażerów oznacza to natomiast, że pociąg będzie jechał w tym miejscu z prędkością ponad 130 km na godzinę. To sporo, ponieważ dotychczas pociągi nie przekraczają na tym odcinku 70 km/h.
Uwaga! Nowy konkurs! Wymyśl nazwę dla pociągu i wygraj nagrody!
Chcesz iść za darmo do Parku Wodnego w Krakowie? **Rozdajemy bilety**
