https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Zmieni się częstotliwość kursowania tramwajów

Piotr Ogórek
9-10 linii tramwajowych od grudnia będzie jeździć co 7,5 minuty
9-10 linii tramwajowych od grudnia będzie jeździć co 7,5 minuty Fot. archiwum
Po 7 grudnia, kiedy zakończy się przebudowa ulicy Basztowej, w życie wprowadzony będzie kolejny etap remarszrutyzacji. Ostatecznie obejmie on 9-10 linii tramwajowych, które będą kursować co 7,5 minuty. Częstotliwość kursów pozostałych linii wyniesie 15 minut. Miasto wycofało się z pomysłu częstotliwości 6/12 minut.

Remarszrutyzację, czyli zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej, miasto prowadzi od początku roku. Do tej pory zmiany dotyczyły tylko komunikacji autobusowej. Teraz czas na tramwaje.

Zmiany najwcześniej będą możliwe po 7 grudnia, czyli szacowanym terminie zakończenia przebudowy ulicy Basztowej i otwarcia torowiska na niej. Najpóźniejszy termin to 1 stycznia nowego roku.

- Wprowadzimy nową częstotliwość kursowania tramwajów co 7,5 i 15 minut. Ta pierwsza obejmie w sumie około 9-10 linii. Wkrótce przedstawimy dokładnie, jakie to będą linie – zapowiada Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent Krakowa ds. inwestycji miejskich.

Co więcej, linie które kursują teraz co 5 minut – czyli 50 i 52, zostaną wydłużone do 7,5 minut. Miasto wycofało się natomiast z pomysły częstotliwości kursowania tramwajów co 6 i 12 minut.

Autobus w pobliżu Barbakanu, rok 1932.http://www.audiovis.nac.gov.pl/obraz/84310/

Dawne autobusy w Krakowie [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]

- Takiej zmiany nie wytrzymalibyśmy zarówno pod względem środków finansowych, jak i przepustowości węzłów komunikacji tramwajów. Głównie chodzi o takie węzły jak Poczta Główna, Dworzec Główny, Bagatela czy rondo Mogilskie. Przeliczając częstotliwość i zachowując pełną synchronizacje rozkładów jazdy, więcej tramwajów się po prostu się nie zmieści - zaznacza Tadeusz Trzmiel.

Koszty w zmian są wprowadzane w ramach bieżącego budżetu ZIKiT, który wynosi 720 mln zł.

WIDEO: Co ty wiesz o Krakowie - Kluby studenckie

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

t
tramwaj.
tam dopiero tloczno a 6 mala........
d
[email protected]
Najlepsza opcja 6 i 12, bo tej reformie wróci dziadowski, jeszcze zaosczędzą na niej, tak mi wychodzi, 50 i 52 musi zostać co 5
S
Stefan
Już teraz jazda tramwajem w godzinach szczytu oraz rano przypomina jazdę bydło wozem a co będzie jak zaczną jeździć co 7,5 minuty to aż strach pomyśleć
o
olo
Linia 50 teraz jeździ co 5 minut a i tak jest cała pełna ludzi. Rano i w godzinach szczytu ciężko do niej wsiąść. Jak będzie jeździła co 7,5 minuty to będzie masakra w środku. To tak ma wyglądać zachęcanie mieszkańców Krakowa do przesiadania się z samochodów na MPK???
P
Pasażer
Przebudowa Ronda Mogilskiego kosztowała 140 milionów (z 2006 roku). Jak to jest zaprojektowane, że teraz jest "wąskim gardłem dla tramwajów"?
Przebudowuje się kolejne ulice, nadając im priorytet komunikacji zbiorowej (np przystanek Dworzec Główny z Basztową w remoncie). Jak to jest, że ZIKiT nie potrafi zaprojektować większej przepustowości (np. wydzielonych torowisk dla różnych kierunków na skrzyżowaniach i prawdziwie inteligentego sterowania)?
k
krk
Szkoda, że Pan nazwał to tak delikatnie. Bagno będzie w Krakowie dotąd, dokąd będzie rządził hochsztapler Majchrowski ze swoją świtą.
Skąd tyle mają głosów? Pracownicy Dworu UMK i ich rodziny. Żeby zachowac pracę bardzo dobrze płatną rodziny musiały głosować na JM.
Ludzie opamiętajcie się? Czy nie widzicie ,że to miasto jest nie dla nas Krakusów, a dla przybyszów z Podkarpacia, Świętokrzyskiego i Ukrainy,, którzy zasilają kasę KSW im. Modrzewskiego?
Proponuje by osłupkować chodniki na całejtrasie przejazdu z Pl. WW Świętych do Borku, gdzie mieszka Pan Majchrowski. Może dostanie oczopląsu i nie wystartuje w następnych wyborach.
R
Roman
Głosujcie dalej na osobę z którą historia miło się nie obejdzie. Tak jak i z nieudacznikami z ZiKiT.
n
nowohucianin
Mam nadzieje że linia nr 1 będzie co 7,5 min.
P
Piotr
Brakuje motorniczych stąd mniej kursów 50 i 52.
Kilka linii jeżdżących co 10 pojedzie co 15.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska