https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Krakowianie chcą zmian w MPK

Małgorzata Stuch
Autobus 522 dubluje trasę tramwajów 3 i 6
Autobus 522 dubluje trasę tramwajów 3 i 6 Andrzej Banaś
- Autobus 522 na wielu odcinkach dubluje trasę tramwajów 3 oraz 6. To nie ma sensu - twierdzą mieszkańcy krakowskiego Bieżanowa. Ich zdaniem trasy autobusów i tramwajów docierających do ich osiedli trzeba jak najszybciej zmienić.

Czytaj też: Kraków: nie mogą wsiąść do autobusu MPK

Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu uspokajają, że część zmian postulowanych przez pasażerów z tej części Podgórza zostanie już wkrótce uwzględniona.

Jeżeli masz jakieś uwagi i sugestie dotyczące funkcjonowania komunikacji w Krakowie - pisz na forum pod artykułem lub e-maila na adres [email protected]. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.

Autobus 522 jeździ z Bieżanowa do placu Centralnego. Zdaniem mieszkańców Podgórza pasażerowie korzystają z niego tylko na trasie Bieżanów-centrum. - Do Huty jeździ się teraz tramwajem oraz autobusami 163, 174 i 178, bo to szybka przeprawa - twierdzi Waldemar Lambert. - Po co nam więc taki autobus. Można go zlikwidować, a za pieniądze na niego wydane uruchomić inny autobus, który byłby bardziej pożyteczny - dodaje Janusz Pietrzyk, pasażer z Podgórza. Postuluje, by w miejsce - nieopłacalnej linii 522 uruchomić autobus 104, który jeździłby z Ugorka do ronda Grunwaldzkiego, a następnie ulicami Konopnickiej, Kamieńskiego, Wielicką i do Bieżanowa Nowego.

Proponowana trasa autobusu "104" nie dublowałaby tramwaju i dowoziłaby pasażerów do najważniejszych punktów w mieście.
Urzędnicy ZIKiT nie są zadowoleni, że pasażerowie układają za nich plany komunikacyjne, jednak po części przyznają rację mieszkańcom. - W nowym, tworzonym planie komunikacji nie ma autobusu 522 - zdradza Piotr Hamarnik z ZIKiT. - Rozważamy także sprawę uruchomienia trasy autobusu do Bieżanowa, jeżdżącego przez ul. Kamieńskiego. Trzeba będzie jednak taką trasę dobrze zaplanować. Jesienią powstał pomysł puszczenia tędy autobusu, ale sprzeciwiła się część mieszkańców - podkreśla.

Wczorajsza informacja "Kraków: nie mogą wsiąść do autobusu MPK" wywołała ogromną dyskusję wśród internautów. Toczyła się ona zarówno pod artykułem, jak i na profilu "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.

Euro 2012 coraz bliżej! Zobacz, co będzie się działo w Krakowie

Nowa lista leków refundowanych**[SPRAWDŹ!] **

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 48

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

..
522 to jedyny autobus którym jadę ze znajomymi do szkoły, inaczej musiałabym jeździć 45 zamiast 30 minut... w hucie najwyraźniej sytuacja lini 501, 502 i 522 wygląda trochę inaczej
z
zbulwersowany
Dlaczego rozmawiamy o liniach autobusowych? Skoro to nie leży w gestii MPK. Proponuję temat: "Krakowanie chcą zmian w ZIKiT".
l
linia 522
przeciez to prowokacja zikitu, czy pani redaktor ma etat w zikicie
j
janek
w godzinę , nigdy nie udało się tam dojechać. A jeżdżę dosyć często. Bilet 60 minutowy -3,60 zł, do tego jak proponujesz 15 minutowy - 2 złote , to razem 5,60. Droga powrotna 5,60 i mam 11,20 zł! I stres że nie zdążę w tym czasie ważności biletów. Kupuję więc bilet 24 godzinny za 12 złotych, tylko po to aby dojechać w potrzebne miejsce w Nowej Hucie i z powrotem.
A siatkę komunikacyjną znam doskonale.
ZIKiT już raz skrócił trasę lini 502, aby nie dojeżdżała do Bieżanowa, to efekt był taki ,że musiał po protestach mieszkańców utworzyć linię 522. Bo mieszkańcom tych rejoów jest potrzebny taki autobus. Tramwaj nie wszędzie dojeżdża. A dwóch panów nie wiadomo skąd nie są głosem mieszkańców!
j
janek
w godzinę , nigdy nie udało się tam dojechać. A jeżdżę dosyć często. Bilet 60 minutowy -3,60 zł, do tego jak proponujesz 15 minutowy - 2 złote , to razem 5,60. Droga powrotna 5,60 i mam 11,20 zł! I stres że nie zdążę w tym czasie ważności biletów. Kupuję więc bilet 24 godzinny za 12 złotych, tylko po to aby dojechać w potrzebne miejsce w Nowej Hucie i z powrotem.
A siatkę komunikacyjną znam doskonale.
ZIKiT już raz skrócił trasę lini 502, aby nie dojeżdżała do Bieżanowa, to efekt był taki ,że musiał po protestach mieszkańców utworzyć linię 522. Bo mieszkańcom tych rejoów jest potrzebny taki autobus. Tramwaj nie wszędzie dojeżdża. A dwóch panów nie wiadomo skąd nie są głosem mieszkańców!
!
po protestach mieszakańców ograniczyli jednak ilość kursów !!!!!
Teraz znów próbują to zrobić powołując się na jakieś głosy mieszkańców, żeby usparwiedliwić fakt, że: "W nowym, tworzonym planie komunikacji nie ma autobusu 522 - zdradza Piotr Hamarnik z ZIKiT"
JUŻ NIE MA AUTOBUSU 522 ALE ONI TERAZ CHCĄ DOROBIĆ DO SWOICH POKRĘTNYCH DZIAŁAŃ TEORIĘ!
Nie znam kraju, miasta w którym mieszkańcy protestują przeciwko, dobrym rozwiązaniaom komunikacyjnym. Bo autobus 522 jest dobrym rozwiązaniem!!!!!
j
julia
rekomendowany nie jest doskonały, ale trzeba zacząć, sprawdzać i poprawiać inaczej utkniemy w protestach i dyskusjach. To co jest obecnie nie nadaje się już do sensownej modyfikacji!!!
K
Kinga
Karinko pewnie jeździsz poza godzinami szczytu i wtedy autobus jest konkurencyjny
j
jatro
522 i 4 nie są jedynym połączenim. Potrenuj z jak dojadę, mpkoogle czy mpk wyszukiwarka połączeń. Zasadniczo w godzinach szczytu a wtedy jest otwarty GUP wystarczy bilet 60 min i 1 przesiadka, choć 2 przesiadki dają większą elastyczność i dodatkowy bilet 15 min. Niestety obecnie jest za dużo linii z każdej pętli do każdej co daje małą częstotliwosć kursów w obecnej siatce i niską koordynację. Po to właśnie musi być przeprowadzona remarszrutyzacja, aby częstotliwość była priorytetem. Wówczas trzeba będzie zapomnieć o dotychczasowych przyzwyczajeniach i nauczyć się komunikacji w Krakowie na nowo, ale przesiadki będą łatwiejsze i czas oczekiwania minimalny. Koszt działania KM jest wysoki i trzeba racjonalnie korzystać z możliwości tras, ich przepustowości oraz korków, w których utykają autobusy. Oczywiście cześć tras tramwaj-autobus musi się pokrywać także dla obsługi awaryjnej i to jest w projektach jeszcze słabo uwzględnione.
j
janek
to zlikwidować 174 ! Do Huty zostanie nam rower.
j
janek
pan Waldemar Lambert i pan Janusz Pietrzyk, że mają takie super propozycje ? Proponuję niech przyjadą na os Rżąka i spróbują dostać się do Grodzkiego Urzędu Pracy w Nowej Hucie, (nie korzystając z autobusu 522), albo niech po prostu dojadą z Rżąki do os. Na Stoku i wrócą z powrotem. Zobaczymy ile będzie potrzebne przesiadek, ile czasu i biletów.
k
kita
tylko jakiegoś starego pryka ze starej części Podgórza?
;)
Rozwiązanie tego problemu jest banalne niech 174 zamiast wyjeżdżając z ulicy Halszki skręca w lewo a nie jak obecnie w prawo. Wtedy trasa biegła by ulicą Turowicza i Aleją Powstańców Śląskich i od Powstańców Wielkopolskich już po stałej trasie. Czas podróży do Huty skróciłby się a liczba pasażerów na pewno by nie zmalała. Niestety logistyka w tym mieście to nie jest mocna strona...
J
Jacol
tak rozwalą ludzie, którzy komunikację pojmują tak jak dotychczas. Ich nie przekonasz do remarszruty! Wdrożenie wariantu I z poprawkami pokaże na ile założenia i badania były słuszne i będzie co poprawiać, a tak mamy łatanie i eksperymenty bez ładu i składu w wydaniu ZIKiT-u, które niewątpliwie wszystkim już bokiem wychodzi!
K
Karinka
I co ZikiT chce wprowadzić remarszturyzacje. Kupili nowe autobusy i co mają na zajezdni zbierać kurz. Ludzie pomyślcie trochę. Tramwaj się zepsuje, to żaden tramwaj już nie przejedzie. Co widzę to tramwaj albo wykolejony albo coś się pali w nim. ;/ Ja osobiście przyznaje nie lubię jeździć tramwajami, bo czuje się nie swojo. I po za tym tramwaj nawet nie jeździ 20 km/h, a autobusem szybko się przejedzie.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska