W projekcie uchwały przygotowanej przez urzędników proponowano, by bilet jednoosobowy za korzystanie z parkingu park&ride w okresie postoju pojazdu, nie dłużej niż do zakończenia doby parkingowej kosztował 15 zł, a nie jak obecnie 10 zł. Taki bilet parkingowy uprawnia 1 osobę do wielokrotnych przejazdów wszystkimi pojazdami Komunikacji Miejskiej w Krakowie w obrębie I strefy biletowej.
Bilet (P&R) wieloosobowy miał natomiast kosztować 30 zł (obecnie 25 zł). Taki bilet uprawnia do 5 osób dorosłych lub obowiązuje dla grupy od 2 (1 rodzic/opiekun + 1 dziecko do 16 lat) do maksymalnie 7 osób (1 rodzic/opiekun i 6 dzieci do lat 16 lub 2 rodziców/opiekunów i pięciu dzieci do lat 16) do wielokrotnych przejazdów wszystkimi pojazdami Komunikacji Miejskiej w Krakowie w obrębie I strefy biletowej.
Radni przegłosowali jednak poprawkę złożoną przez radnego Tomasza Darosa, która w obu przypadkach przywracała dotychczasowe ceny, a więc 10 i 25 zł.
-Nie ma zasadności podwyższania opłaty za dzienne parkowanie samochodu na parkingach park&ride. Takie parkingi nie po to powstały, abyśmy na nich zarabiali, tylko po to, aby odciążyć centrum miasta od samochodów. Przychód z takich opłat jest znikomy. Większe będą koszty społeczne - komentował radny Michał Starobrat.
Radni przegłosowali natomiast zwiększenie opłaty dodatkowej za pozostawienie pojazdu na terenie parkingu po upływie jednej doby parkingowej - ze 100 zł do 250 zł.
Przyjęta uchwała przewiduje też wprowadzenie opłat (od 31 marca 2025 r.) na parkingach P&R za a ładowanie pojazdu elektrycznego i pojazdu hybrydowego za 1 kWh. Zaproponowana kwota to 2,30 zł (P&R w systemie zamkniętym) i 3,50 zł (w systemie otwartym).
Obecnie klienci parkingów P&R mogą korzystać z 16 stanowisk do ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych. W I półroczu 2025 r. planuje się udostępnić maksymalnie do 9 nowych ładowarek.
Nowsze auta, emisja CO2 bez zmian
