https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Krakowska „Plaza” zmienia się w outlet [NOWE WIZUALIZACJE]

Marcin Banasik
materiały inwestora
Przebudowa galerii handlowej przy al. Pokoju będzie bardzo wyraźna, a obiekt zmieni się nie do poznania. Drugie życie zyska dzięki drogim i typowym dla przestrzeni luksusowych materiałom wykończeniowym. Zmieni się układ wnętrza, a otoczenie budynku zostanie gruntownie odświeżone, szczególnie w rejonie nowych wejść, gdzie pojawi się urządzona zieleń i mała architektura.

- Kamień elewacyjny i nowe, wysokiej jakości materiały oraz zastosowanie ciepłych kolorów sprawią, że budynek zyska niepowtarzalny, przyjemny wygląd. Dzięki prostym kształtom, zastosowaniu aluminiowej pokrywy z geometrycznym wzorem w kolorze brązu i białej, ryflowanej fasady, obiekt będzie przypominał klasyczny, ale nowoczesny budynek w stylu art deco i Bauhaus – mówi Andras Fullar z biura Kroh&Partner, które odpowiada za projekt.

1. Indywidualny charakter dzięki nowej elewacji

Budynek zyska indywidualny, odmienny od obecnego, charakter, który będzie go wyróżniał na tle okolicznej zabudowy. Stanie się tak dzięki nowym materiałom wykorzystanym do przebudowy elewacji. Będą to przede wszystkim płyty aluminiowe, szkło i siatka cięto ciągniona. Szkło i aluminium to materiały stosowane w budynkach o wysokim standardzie, a siatka uwypukli tektonikę bryły. Jej walory estetyczne będą dodatkowo podkreślone przez nowoczesne rozwiązania w zakresie iluminacji. Odnowiony zostanie kamień, który nadaje budynkowi prestiżową stylistykę.

2. Nowy układ parteru

Zaplanowano gruntowną zmianę układu funkcjonalnego parteru. W odnowionym budynku do dyspozycji klientów będą dwa równoległe pasaże. Powstanie nowy, regularny, prostokątny plac wewnętrzny. Dodana zostanie klatka schodowa, prowadząca do nowego wejścia, zlokalizowanego po wschodniej stronie placu. Do wejścia zostanie poprowadzona szeroka pochylnia, znajdzie się tam też taras wejściowy, którego część będzie wykorzystywana pod letnią gastronomię. Zwiększona zostanie powierzchnia witryn sklepowych. Projekt wewnętrznych portali jest inspirowany historyczną zabudową. Wrażenie zabytkowego miasta potęgują masywne ściany i filary. Przy planowaniu wnętrza, celem było uzyskanie wrażenia wysokiej jakości i trwałego stylu, ze zwróceniem uwagi na detale formy i kolorów, odpowiadające przeznaczeniu i różnorodnym funkcjom obiektu.

Duża ilość zieleni i roślin w połączeniu z kamiennymi powierzchniami oraz przenikającym przez szklane dachy światłem dziennym utworzy komfortową i naturalną atmosferę w całej strefie handlowej z wyodrębnionym, dobrze funkcjonującym miejscem spotkań – Agorą.

3. Powiększona strefa gastronomiczna

Chociaż zmiany na piętrze będą mniej radyklane i wynikające głównie ze zmian na parterze, zyska część gastronomiczna - stanowić będzie duże i ważne miejsce w nowym obiekcie. Obecny food court zostanie poddany transformacji, funkcja gastronomiczna zostanie powiększona do połowy długości nowego pasażu. Znacznie wzrośnie więc powierzchnia dedykowana jako strefa konsumpcyjna przypisana poszczególnym lokalom gastronomicznym.

4. Aranżacja wnętrza

Nie tylko na elewacji, ale także we wnętrzu budynku zostaną zastosowane wysokiej jakości materiały, które wprowadzą nową jakość w tej części miasta.

- W przypadku aranżacji wnętrz celem było stworzenie oazy dobrego samopoczucia o zrównoważonym wzornictwie i dopracowanych detalach. Marmurowe powierzchnie na podłogach i ścianach to brązowy Emperador i biała Calacatta. Na elementach pod sufitem zastosowana będzie boazeria z drewna orzecha amerykańskiego. Liczne, bardzo wygodne skórzane sofy w turkusowym kolorze oraz potężne żyrandole w kolorze miedzi nadadzą wnętrzu szczególną jakość architektoniczną. Kolorystyka (turkus, złoto, jasnoniebieski i piaskowy), wprowadzi radość i wakacyjną atmosferę i będzie zapraszała do budynku, zwiększając przyjemność zakupów i przebywania w takim otoczeniu - mówi MA Andras Fullar z biura Kroh&Partner.

5. Fashion Outlet Kraków w liczbach

Fashion Outlet Kraków w liczbach: nowe materiały elewacyjne - płyty aluminiowe 3000 m2, szkło 3000 m2, siatka cięto ciągniona 500 m2.
Planowane materiały wykończeniowe są dostosowane do aktualnie panujących standardów i wymogów prawnych w zakresie energooszczędności i bezpieczeństwa użytkowania.

Fashion Outlet Kraków otrzymał pozwolenie na budowę w maju, pierwsze prace rozpoczną się wkrótce. Efektem będzie centrum outletowe, w innowacyjnej formule - zawierającej rozbudowany komponent rozrywkowy w zaskakującej stylistyce. Docelowo w obiekcie znajdzie się ponad 100 marek z kategorii mody i stylu życia, sprzedających swoje produkty w cenach niższych o 30-70 proc. Zakończenie prac i otwarcie przebudowanego obiektu planowane jest na jesień 2019 r.

ZOBACZ KONIECZNIE:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krkaus
To idź do biedry! I nie wychodź... Nie trza cię tu. Chyba dobrze że w końcu wzięli się za upadający budynek? Szkieletor stał 40 lat i w końcu zrobią coś normalnego. A ty? Potrafisz tylko narzekać? Cebulandia jego mać... Znając takich "znafcuw" tematu, pierwszy/a będziesz stać w kolejce na otwarcie i zajumasz wszystkie pączki od częstujących... Mają kasę - wydają. Gul śmiga??
h
ha ha ha
A słyszał ktoś, żeby Biedre w stylu art deco projektowali?
h
ha ha ha
jakie to cuda nie powstaną w stylu art deco i Bauhaus. No No No, nie pogada taki luksus nastanie. Bo klyenty to akurat zwracają uwagę na style w architekturze, sztuce czy design'ie. Ludziska wpadną do tej ślicznej stodoły vel magazyn żeby zakupy ekskluzywne zrobić taniej niż w Biedrze. A słyszał ktoś żeby Biedre w stylu art deco projektowali?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska