https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Krakowski urzędnik wzbudzający skrajne emocje w zarządzie ważnej instytucji

Piotr Rąpalski
Zarząd EMTA. Łukasz Franek - pierwszy od lewej
Zarząd EMTA. Łukasz Franek - pierwszy od lewej
MTA (European Metropolitan Transport Authority), czyli Związek Europejskich Metropolitalnych Zarządów Transportu, to jedna z najważniejszych organizacji zrzeszających organizatorów transportu zbiorowego. Kraków jest jej członkiem od 2019 r. jako drugie po Warszawie miasto w Polsce. W kadencji 2021-2023 dyrektor Zarządu Transportu Publicznego Łukasz Franek został wybrany na członka zarządu EMTA. Dyrektor jest dobrze znany krakowianom, jedni chwalą go ograniczanie ruchu samochodów w centrum Krakowa, proekologiczne rozwiązania, a inni ganią za utrudnianie życia kierowcom i wpadki w organizacji komunikacji miejskiej.

FLESZ - Polska potrzebuje imigrantów z dwóch podstawowych powodów

od 16 lat

Łukasz Franek reprezentujący Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie zajął miejsce obok przedstawicieli organizatorów transportu z Londynu, Paryża, Madrytu, Kopenhagi, Helsinek i Barcelony. Nowy zarząd został wybrany na generalnym spotkaniu w Kopenhadze 5 listopada 2021 r., a jego kadencja przypadnie na lata 2021-2023.

– To wyróżnienie dla wszystkich pracowników ZTP za wdrażane rozwiązania, realizowane projekty i naszą wizję przyszłości. Chcemy wykorzystać to do dalszego rozwoju – mówi dyrektor Łukasz Franek.

EMTA skupia władze odpowiedzialne za transport publiczny i poprawę warunków mobilności w najważniejszych miastach Europy. Celem organizacji jest promowanie i wymiana informacji oraz dobrych praktyk w zakresie organizacji transportu publicznego, jego planowania i finansowania, a także zagadnień ochrony środowiska. W ramach EMTA dyskutowane są również tematy polityki transportowej i integracji miejskich systemów transportu. EMTA może wydawać zalecenia i wnioski oraz podejmować inicjatywy w odniesieniu do instytucji europejskich i międzynarodowych, w szczególności w dziedzinie badań i rozwoju. Każdego roku EMTA publikuje Barometr, który przedstawia poziom popularności komunikacji miejskiej w poszczególnych miastach-członkach oraz zmiany, jakie zachodzą w sposobie korzystania z miejskiego transportu publicznego. Więcej informacji o działalności EMTA dostępne na stronie internetowej EMTA.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rudy z Budy
Tepy sowiecki ryj dokladnie oddaje niski poziom umyslowy ktory potrafi tylko nasladowac i sam z siebie nigdy zadnego sensownego rozwiazania nie wymysli zgodnie z zasada "mierny ale wierny". To jeden z wiernych pretorianow niejakiego Machlojskiego ktory przybyl, zniszczyl i zrujnowal Krakow...niestety juz na zawsze.
G
Gość
Nie wiedziałem że doprowadzenie miasta do paraliżu, gdzie wszystkie pojazdy stoją w korku i dymią lub deregulacja świateł prowadząca do ciągłego hamowania i rozpędzania samochodu, zwiększająca emisję jest rozwiązaniem ekologicznym. Czy rozgrzebywanie inwestycji na kilka lat bez dbania o termin odbioru i objazdy. Świat zwariował, przecież ten człowiek powinien być zamknięty w zakładzie psychiatrycznym.
E
Ehh
Tu potrzeba rozwiązań TECHNOLOGICZNYCH i centralnych a taka ekipa co najwyżej moze zycie utrudnić, wprowadzic Nakaz,zakaz i zwięnczyc dzieło...slupkiem.
S
Stojący w korkach
Niech oni go sobie wezmą w całości -- dorzucimy Grygę jako "bonusa" -- a my chcemy wreszcie odpocząć od tego "geniusza małopolskiego" i jego cudownych pomysłów.

Niech tam jedzie -- "do Europy" -- niech tam mu się wiedzie jak najlepiej i niech już nie wraca!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska