Koszt budowy to 22,1 mln zł. Urzędnicy pozyskali na nią jednak dofinansowanie unijne - 18,7 mln zł. Pozostałe 3,3 mln zł dołoży Kraków i Urząd Marszałkowski. Oba samorządy podzielą się kosztami budowy jezdni i krawężników. Wydatki na chodniki pokryje już sama gmina.
Zobacz nową mapę węzłów na obwodnicy Krakowa
- Na zapłatę odszkodowań dla właścicieli potrzebnych gruntów przeznaczymy 4 mln zł - mówi Jerzy Marcinko, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Inwestycja obejmuje budowę nowego odcinka drogi o długości 1,1 km, mostu nad rzeką Sanką, budowę dwóch rond na połączeniach nowej drogi z ulicami Mirowską i Księcia Józefa. Powstanie też ścieżka rowerowa, zatoki autobusowe i oświetlenie.
Nie wiadomo jeszcze, jaka firma zajmie się wykonaniem inwestycji. Przetarg jeszcze trwa. Chętni zyskają dodatkowe punkty za szybsze przeprowadzenie budowy.
Do tej pory najlepszą ofertę cenową zaproponowała firma Skanska, która zaoferowała również skrócenie terminu realizacji o dwa miesiące, tj. do 18 maja 2016 roku. Ale ostateczną decyzję o wyborze wykonawcy podejmie Zarząd Dróg Wojewódzkich.
Źródło: Gazeta Krakowska