Łódź, która bilety jednorazowe wymieniła wyłącznie na czasowe, jest na ostatnim miejscu rankingu. Krakowianie dziwią się, że ich miasto chce iść tym samym śladem.
Firma Deloitte przepytała tysiące pasażerów w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach i Łodzi, co sądzą o transporcie publicznym w swoim mieście. Kraków wygrał dzięki wysokiej ocenie czystości w pojazdach, ich stanu technicznego, kultury kierowców oraz... przystępnych cen biletów.
Czytaj także:**Kraków: stop podwyżce cen biletów MPK!**
Tymczasem urzędnicy chcą zlikwidować u nas bilety jednorazowe za 2,5 zł i zastąpić je czasowymi 15, 30, 60 i 90-minutowymi za kolejno 2 zł, 2,80 zł, 3,40 zł i 5,20 zł. Przejazdy znacznie wtedy podrożeją.
- Z raportu wynika, że pasażerowie najgorzej oceniają komunikację w tych miastach, które stawiają na bilety czasowe - przyznaje Marek Gancarczyk rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie. Przykładem jest Łódź. Znalazła się na ostatnim miejscu wśród siedmiu badanych miast. Bilety są tam tylko czasowe.
- Należy wprowadzić bilety na określoną liczbę przystanków, a nie korzystać z ułomnych rozwiązań. Z biletem czasowym w korku płacisz za stanie w miejscu - mówi Michał Lach, mieszkaniec Starego Miasta.
Sęk w tym, że gminie brakuje 30 mln zł na utrzymanie obecnych połączeń, a co dopiero 11 mln zł na uruchomienie systemu tzw. biletów trasowych. Tymczasem w Poznaniu, który w rankingu depcze nam po piętach, tanie bilety na 10 przystanków już funkcjonują.
Stop podwyżkom w MPK! Dołącz do naszego protestu
Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Ukradł wóz strażacki, żeby zobaczyć narzeczoną
Sportowetempo.pl. Najlepszy serwis sportowy
Skok do celu Adama Małysza: czytaj wszystko o ostatnim występie najlepszego polskiego skoczka