Najpierw rywalizacja na poziomie regionu, a później zmagania czołówki najpopularniejszych wójtów i burmistrzów z Małopolski - to właśnie czeka nas podczas tegorocznego plebiscytu.
Już od kilku dni można głosować na Najpopularniejszego Burmistrza Małopolski 2016 Ziemi Krakowskiej oraz na Najpopularniejszego Wójta Małopolski 2016 Ziemi Krakowskiej. Głosowanie w etapie regionalnym trwa do 24.10.2016 r. o do godz. 15.59.
Aby oddać głos, wystarczy wysłać SMS-a na numer 72355 (koszt 2,46 zł z VAT), w treść wpisując odpowiednie hasło. Gdy chcemy zagłosować na najlepszego burmistrza ziemi krakowskiej, w treści SMS-a należy wpisać BURMISTRZKR. (i numer przypisany przez organizatora). Kiedy chcemy poprzeć jakiegoś kandydata w rywalizacji o miano najlepszego wójta ziemi krakowskiej, to w treść SMS-a wpisujemy hasło WOJTKR. (i numer przypisany przez organizatora).
Najpopularniejszy Burmistrz Małopolski 2016 – Ziemia Krakowska:
Najpopularniejszy Wójt Małopolski 2016 – Ziemia Krakowska:
Głosować można także za pomocą wypełnionych, oryginalnych kuponów drukowanych na łamach „Gazety Krakowskiej”. Wypełnione kupony należy dostarczyć do siedziby „Gazety Krakowskiej” przy al. Pokoju 3, 31-548 Kraków, osobiście lub pocztą.
Drugi etap, małopolski, będzie trwał od 28.10.2016 do 10.11.2016 roku. O wygranej zadecyduje głosowanie SMS-owe i za pomocą kuponów z naszej gazety. Nagrodami dla zwycięzców są tradycyjne Kapelusze Witosowe dla wójtów i honorowe insygnia dla burmistrzów. Laureatami zostanie 10 szefów gmin wiejskich i pięciu gospodarzy miast.
Jednym z kandydatów z Ziemi Krakowskiej, na którego można głosować w naszym plebiscycie, jest Maciej Ostrowski, burmistrz miasta i gminy Myślenice. Co dla niego jest najbardziej satysfakcjonujące w jego pracy? - Stworzenie czegoś nowego, co początkowo spotyka się z dezaprobatą ludzi, a potem taka inwestycja odnosi sukces. Ludzie korzystają z niej, cieszą się, że powstała - tłumaczy burmistrz.
Ostrowski uważa, że w pracy samorządowca najtrudniejsze i najważniejsze jest to, żeby właściwie komunikować się ze społeczeństwem. - Nie jest to wcale łatwe. Działać trzeba tak, aby wiadomość była właściwie zrozumiana - wyjaśnia.