https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kurów - Marcinkowice: ta droga odciąży Nowy Sącz

(ik)
Stanisław Śmierciak
Radni Chełmca podjęli jednogłośną decyzję o sfinansowaniu z gminnego portfela dokumentacji budowy drogi z Kurowa do Marcinkowic. Trasa wiodąca lewym brzegiem Dunajca od mostu w Kurowie do centrum gminy Chełmiec pozwoli ominąć Nowy Sącz i zakorkowany most heleński.

Zdaniem władz powiatu trasa powinna być budowana nawet w randze drogi krajowej, jednak wójt Chełmca Bernard Stawiarski nie chce czekać na finał skomplikowanych procedur związanych z budową "krajówki". Zdecydował, że jeśli radni Chełmca zaakceptują jego pomysł, wytyczy i zbuduje gminną drogę szybciej i taniej.

- Nasza decyzja była jednogłośna, nawet od opozycji wójt usłyszał słowa uznania. Jesteśmy gotowi na koszt związany z dokumentacją i będziemy przygotowywać się na kolejne koszty. Jeśli nie zderzymy się z problemem opieszałości w urzędach, zbudujemy tę drogę bardzo szybko - powiedział nam wczoraj chełmiecki radny Paweł Bogdanowicz.

Czytaj także:**Nowy Sącz: komendant miejskiej straży na podsłuchu?**

Stawiarski postanowił nie tracić czasu - w tym tygodniu podpisuje umowę z pracownią projektową. Dokument, który otwiera procedurę ma być gotów w grudniu tego roku - Znając realia, uzgodnienia z innymi urzędami i instytucjami będą "drogą przez mękę", ale mam nadzieję, że na wiosnę przyszłego roku ogłosimy przetarg na budowę w systemie "zaprojektuj - wybuduj" - przewiduje.

- Jak bardzo istotna to droga dla mieszkańców Sądecczyzny, nie trzeba nikomu tłumaczyć. Mieszkańcy Marcinkowic, Klęczan czy Chomranic oszczędzą dzięki niej około 15 kilometrów. Dużo szybciej, bez korków i stresów związanych z przejazdem przez most heleński będą podróżować kierowcy ze wszystkich miejscowości położonych po lewej stronie Dunajca, a ruch na obecnej drodze do Krakowa znacznie się zmniejszy - tłumaczy Stawiarski.

Dopóki Nowy Sącz nie będzie miał obwodnic, łącznik Kurowa i Marcinkowic będzie odciążał miasto od części ruchu tranzytowego. Po wybudowaniu obwodnicy zachodniej - trasa będzie stanowiła naturalne przedłużenie tej obwodnicy. Problemem pozostanie wówczas jej standard. Jako droga gminna będzie miała ok. 5 metrów szerokości (7 z poboczami). Trzeba ją będzie poszerzyć o około dwa metry.

Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: 11 lat za próbę zabójstwa córki
Sportowetempo.pl. Najlepszy serwis sportowy
Skok do celu Adama Małysza: czytaj wszystko o ostatnim występie najlepszego polskiego skoczka

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

H
Hippi
Bo to jest tak - Stawiarski przyjmuje strategię - jak nas nie stac na willę to najpierw wybudujemy szałas a później będziemy go ulepszać. Starostwo o województwo od razu chce budować willę i dlatego czekamy w nieskończoność. Chyba wolę tą pierwszą strategię.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska