https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Małopolska i Kraków będą się promować na arenie międzynarodowej. Celem odbudowa zagranicznego ruchu turystycznego w regionie

Ewa Wacławowicz
Od lewej: Radosław Włoszek, Grzegorz Biedroń, Iwona Gibas, Robert Piaskowski
Od lewej: Radosław Włoszek, Grzegorz Biedroń, Iwona Gibas, Robert Piaskowski Ewa Wacławowicz
Ambienty, misje gospodarcze, kampanie w internecie, spoty promocyjne, kampanie w tematyce MICE czy też dwujęzyczne media społecznościowe. To działania, które będą realizowane przez Kraków i Małopolskę przez najbliższe dwa lata w ramach kampanii pn. "Małopolska - cel podróży". Projekt ma na celu wypromować nasz region na arenie międzynarodowej i odbudować ruch turystów zagranicznych, który podupadł w ostatnich latach.

FLESZ - Jest porozumienie z kontrolerami lotów

od 16 lat

- To, że Małopolska jest najpiękniejszym regionem w Polsce, to my doskonale wiemy. Natomiast bardzo nam zależy na tym, by przekonywać do tej opinii jak najwięcej zagranicznych gości. Między innymi temu służy kampania "Małopolska-cel podróży", która została zorganizowana przez Małopolskę, Miasto Kraków i Małopolską Organizację Turystyczną. Początkowo zaplanowano działania na rynku niemieckim i brytyjskim, ale w dalszej perspektywie obejmą one również Austrię, Szwajcarie, Włochy, kraje skandynawskie i USA - powiedziała Iwona Gibas, członek zarządu województwa małopolskiego.

Robert Piaskowski, pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Kultury zaznaczył, że poprzez międzynarodową promocję regionu, Małopolska i Kraków liczą na rekonstrukcję rynku turystycznego we wszystkich jego wymiarach - rekreacyjnym, spa, pielgrzymkowym, w turystyce regionalnej, kulinarnej, miejsc dziedzictwa, turystyce festiwalowej, a także rynku konferencyjnego, który dla Krakowa jest bardzo ważny, a który do tej pory nie odrodził się w pełni.

- Ta kampania pozwoli połączyć silną markę Krakowa w różnych obszarach i bogatego, często nieodkrytego do końca regionu, w którym jest wszystko - zamki, jeziora, góry, drewniana architektura, kopalnie, gastronomia, natura - mówi Piasecki

Radosław Włoszek – Prezes Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków – Balice podsumował I kwartał 2022 roku, z którego wynika, że ponad 1,2 mln pasażerów skorzystało z krakowskiego lotniska. Ponadto Krakow Airport tylko w sezonie letnim, gotowe jest na przyjęcie kolejnych 6 mln osób dlatego też od maja i czerwca uruchamia nowe połączenia m.in do Abu Dhabi. Lyonu, Wiednia czy Berlina.

Kampania Małopolska-cel podróży" startuje 1 maja br. i potrwa do końca grudnia 2023 roku. Jej koszt to 16 mln złotych, które zapewnione są z funduszy unijnych w ramach RPOWM na lata 2014-2020.

Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska