Miasto Limanowa zapowiada wielkie inwestycje. Powstanie nowy most i 50 odcinków dróg

Remigiusz Szurek
Remigiusz Szurek
Już niebawem wiele miejskich ulic Limanowej zyska nową jakość
Już niebawem wiele miejskich ulic Limanowej zyska nową jakość fot. Remigiusz Szurek
Nowy most i kilkadziesiąt odcinków dróg w wybranych lokalizacjach – realizację takich inwestycji na terenie Limanowej zapowiada burmistrz Władysław Bieda.

Przedstawiciel limanowskiego magistratu przekazuje, które z ulic zostały zakwalifikowane do remontu w ramach wsparcia z pierwszego naboru z programu „Polski Ład”. Mowa o kwocie dotacji w wysokości 30 mln zł. Z kolei całkowita wartość zapowiadanych inwestycji wyniesie ok. 37 mln zł.

Nowa przeprawa powstanie między ulicami J. Marka i Sikorskiego w okolicy ronda obok inspektoratu ZUS.

Przypomnijmy, że pierwotne założenia Miasta odnośnie zadań drogowych musiały zostać ograniczone. Wszystko przez zbyt wysokie ceny, które poszczególny firmy oferowały w ogłaszanych postępowaniach przetargowych.

Jak zapowiedział burmistrz Bieda w najbliższym czasie zostanie ogłoszone rozstrzygnięcie. Miasto prześle stosowne dokumenty do Banku Gospodarstwa Krajowego w celu uzyskania tzw. twardej promesy. Gdy to się uda zostaną zawarte umowy z poszczególnymi wykonawcami prac.

Warto wiedzieć, że drogi należące do miasta, posiadające wystarczająco szeroki pas drogowy będą realizowane w uproszczonej procedurze, czyli na zgłoszenie. Na nich prace remontowe mają wystartować już najbliższej wiosny.

Mowa o ulicach Asnyka; Wyspiańskiego; Orzeszkowej; Prusa, Modrzejewskiej, Zarębki (od skrzyżowania z Kamienną do zakrętów powyżej); Granicznej (od torów do skrzyżowania z ul. Widok); Wierzbowej (od ul. Granicznej do ul. Zacisze, 134 metry); Metalowców; Bujaka; Moczarki (do oczyszczalni); Skrudlak; drogę do szpitala; Gawrona (pierwszy etap – 240 metrów od Słonecznej, drugi etap – 310 metrów od drugiej strony); Leśnej (935 metrów); Paderewskiego (pierwszy etap nad osiedlem, od ul. Kolejowej w lewo, o długości 337 metrów i drugi etap od u. Leśnej do ul. Armii Krajowej); Szymanowskiego (odcinek od długości 187 m); Mordarskiej (odcinek od długości 228 metrów od ul. Polnej); Armii Krajowej (od połączenia z Paderewskiego w lewo, odcinek o długości 167 metrów w kierunku ul. Źródlanej), Narutowicza (od Kościuszki w dół do zakrętu, odcinek o długości 108 metrów, bez części położonej równolegle do potoku Jabłonieckiego); Nowej (odcinek o długości 168 metrów), droga na dz. 253/14 (odnoga od Jabłonieckiej, odcinek o długości 106 metrów); połączeniu ul. Moniuszki z ul. Pogodną (dwa odcinki o długości 77 i 132 metrów); Biedronia (od ul. Grunwaldzkiej do ul. Lipowej); Grunwaldzkiej (od ronda do skrzyżowania z ul. Biedronia); Łazarskiego; Mordarskiego; Kopernika, Targowej; Czecha (oświetlenie na odcinku od cmentarza aż do Lipowej, przejścia dla pieszych, ale bez planowanego chodnika); Potok; Kusocińskiego (od mostu przy ul. Szwedzkiej do drugiego mostu); Jońca; Ogrodowej (od ul. Kościuszki do góry); Krótkiej; Topolowej; Górszczyka oraz Marsów (dwa odcinki o długości 500 i 260 metrów).

Pozostałe odcinki dróg, czyli takie gdzie Miasto nie ma gruntu, by drogi już po remoncie mogły uzyskać odpowiednie parametry, będę wykonywane w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Niezbędne będzie zatem uzyskanie pozwolenia na realizację inwestycji, a to z uwagi na skomplikowane procedury nastąpi dopiero jesienią 2023 roku. Wtedy ruszy też remont tych dróg, a jego planowane zakończenie to pierwsza połowa 2024 roku.

Z kolei ulice Węgrzynowicza (dwa etapy, odcinki o długości 207 i 214 metrów); Kamienna (tylko drugi etap, odcinek o długości 507 metrów – od podjazdu do ul. Zarębki; etap pierwszy, czyli odcinek o długości 1063 metrów, nie będzie realizowany w ramach tej inwestycji); Moczarki (odcinek od ul. Tarnowskiej o długości 237 metrów, na drugi odcinek o długości 252 metrów do granicy miasta nie ma środków); Dębowa (odcinek od ul. Tarnowskiej o długości 84 metrów); Paderewskiego (łącznik o długości 183 metrów); Rachwała (odcinek o długości 943 metrów – od ul. Kasprowicza w dół); Łąkowa (odcinek od ul. Polnej o długości 383 metrów); Gajowa (odcinek od torów w górę o długości 349 metrów); przedłużenie ul. Mickiewicza (odcinek przez tzw. Działy) mają być remontowane zgodnie z procedurą ZRID, czyli po wydaniu zezwolenia na realizację inwestycji przez właściwego wojewodę w stosunku do dróg krajowych i wojewódzkich lub starostę w stosunku do dróg powiatowych i gminnych.

Wyższy podatek od nieruchomości od 2023 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie