Zobacz także:
Podróżni twierdzą więc, że MPK powinno odpowiednio oznakować te pojazdy, które wyposażone są biletomaty np. specjalnymi naklejkami.
- Przeanalizujemy, czy wprowadzenie takiego oznakowania rzeczywiście byłoby dobrym rozwiązaniem - obiecuje Marek Gancarczyk.
- Należy jednak pamiętać, że cały czas dążymy do tego, aby w przyszłym roku automaty biletowe były już we wszystkich tramwajach i autobusach przegubowych (czyli w ok. 200 ). Czy się to uda, w znacznej mierze zależy od terminów rozstrzygania przetargów, ale rozwiązałoby to na pewno problem podróżnych - dodaje Gancarczyk.
Na razie w wielu tramwajach ciągle aumatów niema. Jeszcze gorzej jest z autobusami. A te które zostały zamontowane potrafią przysporzyć kłopotów pasażerom
Pasażerowie narzekają, że w biletomatach często brakuje drobnych. Skutek jest taki, że nie da się kupić biletu, bo automat "wypluwa" monety, jeśli nie jest to odliczona kwota.
- W okolicy mojego przystanku nie ma kiosku, więc kiedy korzystam z tramwaju, często jestem skazana na automaty - wyjaśnia Ola Mazur, mieszkanka Żabińca. - Po południu bardzo często się zdarza, że w maszynie nie ma już drobnych. Kierowca też nie wydaje reszty, a ja nie zawsze jestem w stanie to przewidzieć i zaopatrzyć się w drobne - dodaje Ola.
Spytaliśmy Marka Gancarczyka, rzecznika MPK, co klient może zrobić w takiej sytuacji. Okazuje się, że niewiele.
- Trzeba mieć przy sobie drobne - podkreśla Gancarczyk.
Inaczej, w przypadku kontroli nie pomoże żadne tłumaczenie. "Kanar" i tak wypisze mandat, nawet jeśli pasażer będzie chciał wysiąść na następnym przystanku.
- Zawsze można się jednak odwołać od decyzji kontrolera - podpowiada rzecznik prasowy MPK.
Prawybory. Kto powinien zostać posłem? Głosuj: Małopolska Zachodnia okręg 12, Kraków okręg 13, Podhale Nowy Sącz okręg 14, Tarnów okręg 15.
Mieszkania Kraków. Zobacz nowy serwis
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!