Na przejazdach kolejowych w Małopolsce doszło tylko w ub.r. do 13 groźnych wypadków i kolizji. W wielu sytuacjach było o włos od tragedii. We wszystkich przypadkach zawinili kierowcy. Biuro bezpieczeństwa PKP przygotowało listę 10 niewłaściwych zachowań kierowców na przejazdach kolejowych. Zobacz o czym należy pamiętać zbliżając się do torowiska i jakich zachowań unikać. Przestrogą niech będzie film z groźnymi wypadkami na torach.
W Tarnowie odbyły się warsztaty dla instruktorów ośrodków szkolenia jazdy w ramach kampanii społecznej PKP PLK "Bezpieczny Przejazd - "Szlaban na ryzyko!".
- Aby ograniczać liczbę wypadków ważne jest m.in. zaangażowanie osób przygotowujących kierowców. Budowa bezkolizyjnych przejazdów nad i pod torami oraz montaż dodatkowych urządzeń na przejazdach nie wystarczą jeśli kierowcy nie będą dobrze przygotowani lub nie zachowają zasad bezpieczeństwa. - mówi Włodzimierz Kiełczyński, dyrektor Biura Bezpieczeństwa PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W ciągu ostatnich trzech lat szkolenia były się w ponad 30 miastach,
Skala głupoty porażająca. Moja teoria jest taka, że głupim powinni odbierać prawa wyborcze. Bo znowu Watykan z Ruskimi zrobią nam jesień śrdniowiecza. A te filmy są ilustracją, że nie każdy rozumie co się wokół niego dzieje. Kretyn, który miał czas i nie staranował zapory autobusem narażając ludzi i niszcząc autobus w ogóle powinien trafić - no właśnie , gdzie?
Nie mierz innych swoją miarą matole z Moskwy.
G
Gość
Skala głupoty porażająca. Moja teoria jest taka, że głupim powinni odbierać prawa wyborcze. Bo znowu Watykan z Ruskimi zrobią nam jesień śrdniowiecza. A te filmy są ilustracją, że nie każdy rozumie co się wokół niego dzieje. Kretyn, który miał czas i nie staranował zapory autobusem narażając ludzi i niszcząc autobus w ogóle powinien trafić - no właśnie , gdzie?
J
Ja
Deile nie powinny jeździć autami, a dziennikarze prześcigają się w takich sytuacjach. Prawo drogowe mówi że masz zachować szczególna ostrożność! Ale u nas w kraju są,, najlepsi" kierowcy. I ich przepisy nie obowiązują
Z
ZR
Dwie rzeczy:
1) Standaryzacja czasowa opuszczania szlabanów. Czasami pociąg jedzie 10 minut po opuszczeniu, czasami 10 sekund. W efekcie szlaban nie znaczy tego, co ma znaczyć - że nadjeżdża pociąg.
2) Czasowa utrata prawa jazdy za wjazd za opuszczony szlaban, zatrzymanie na torach itd. Rok, dwa bez prawka to dotkliwa lekcja.