Chroni przed parciem gruntu
Mur oporowy to najczęściej masywna, konstrukcja powstrzymująca poziome parcie gruntu pochodzące od wysokiego nasypu przez nią podtrzymywanego. Może być wykonany z żelbetu, betonu, cegieł, pustaków, kamieni, gabionów lub bloków betonowych, ułożonych na zaprawie lub na sucho. Ten na trasie S7 budowany jest z bloczków.
Wysoko nad torami
Estakada to najważniejszy i największy element węzła Kraków-Mistrzejowice. Jej najwyższy punkt przechodzący nad torami będzie na wysokości dwudziestu kilku metrów. Estakada to element drogi ekspresowej S7.
Ta ogromna inwestycja, która miała zostać oddana kierowcom w drugiej połowie tego roku, opóźni się o około rok. To z kolei oznacza, że planowane w tym roku oddanie do użytkowania ostatniego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa i węzła Grębałów, który jest łącznikiem trasy S7 z miejskimi drogami, również może się odbyć dopiero w 2025 r.
Jest decyzja ZRID
Na początku lipca tego roku wojewoda małopolski Krzysztof Klęczar przekazał generalnemu wykonawcy decyzję ZRID dotyczącą modyfikacje tego obiektu. Problemy z budową węzła wynikały ze źle zaprojektowanego zjazdu. Po przeprojektowaniu tego fragmentu trzeba było czekać na nowe pozwolenie na budowę węzła łączącego trasy S7 z północną obwodnicą Krakowa. Prace ruszyły dalej. Planowany termin zakończenia prac to 2026 r. Pierwotnie miał być to koniec 2024 r.
Promienie słoneczne mogą powodować nowotwór skóry. Jak się chronić?
