Od 9 grudnia można jeździć bez przesiadek modernizowaną linią między Skawiną a Suchą Beskidzką. Pasażerowie skorzystają z nowych peronów, w Radziszowie i w Podolanach.
Modernizacja na trasie z Krakowa do Zakopanego trwa. Zaplanowano na nią 192 mln zł. Jak zapowiada PKP po dwóch miesiącach znów będzie komunikacja zstępcza. W efekcie ma ona poprawić komunikację z Krakowa do Zakopanego. Szacuje się, że po zakończeniu inwestycji dojazd skróci się o kilka minut na tej trasie.
- Od niedzieli, na ponad dwa miesiące wróciły pociągi na modernizowaną dotychczas trasę Skawina - Sucha Beskidzka. Do tej pory przebudowano tory i sieć trakcyjną na szlakach Skawina - Radziszów - Leńcze - Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona. Podróżni zyskali lepszą obsługę na stacji Radziszów oraz na przystanku w Podolanach. Wcześniejsze prace zapewniły wygodniejszy dostęp do pociągów na stacji Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona oraz na przystankach Rzozów, Wola Radziszowska i Przytkowice - informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Zmodernizowane stacje i przystanki są dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych - o ograniczonych możliwościach poruszania się. W ramach inwestycji powstały ułatwienia w komunikacji, są to pochylnie, odpowiednie oznakowania oraz ścieżki naprowadzające.
Jak podkreślają kolejarze realizowane zadania podnoszą poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Obecnie po oddaniu do użytku części inwestycji bezpieczniej będzie na siedmiu skrzyżowaniach dróg z torami. Dotyczą one skrzyżowań w: Podolanach, Leńczach i Kalwarii Zebrzydowskiej.
- Nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji zapewnią lepsze ostrzeganie przed nadjeżdżającym pociągiem. Wymiana płyt na przejazdach umożliwi także płynny ruch samochodów i sprawniejsze przekraczanie torów - informuje Dorota Szalach.
Zmiany w komunikacji
Od 9 grudnia do 24 lutego wracają pociągi na modernizowaną trasę Skawina - Sucha Beskidzka. Pojadą 24 składy na trasie Kraków - Sucha Beskidzka oraz 20 do Zakopanego.
Za 11 pociągów kursujących w stronę Bielska i Zakopanego na odcinku Kraków Płaszów - Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona będzie komunikacja zastępcza, związana z inwestycjami na trasach przylegających do linii Skawina - Sucha Beskidzka.
Inwestycja na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka (linia nr 97) - warta 192 mln zł netto jest częścią projektu za ponad 930 mln zł netto „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka Zakopane”.
Zakończenie prac na linii nr 97 planowane jest w 2020 r. a całego projektu do 2023 r.
Inwestor ubiega się o dofinansowanie z UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: Ceny paliw w górę. Diesel droższy od benzyny
