https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowa droga S7 Kraków - Myślenice. Przeciwnicy przebiegu trasy przez Myślenice zabierają głos w sieci

Katarzyna Hołuj
Zakopianka w gminie Myślenice biegnie przez" Głogoczów, Krzyszkowice, Jawornik i Myślenice. W rejonie granicy Myślenic ze Stróżą (gmina Pcim) zaczyna się droga ekspresowa S7.
Zakopianka w gminie Myślenice biegnie przez" Głogoczów, Krzyszkowice, Jawornik i Myślenice. W rejonie granicy Myślenic ze Stróżą (gmina Pcim) zaczyna się droga ekspresowa S7. Katarzyna Hołuj
Mieszkańcy Myślenice sprzeciwiający się planom budowy drogi ekspresowej S7 Kraków – Myślenice wedle proponowanych przez GDDKIA wariantów, założyli w mediach społecznościowych grupę. W cztery dni przyłączyło się do niej blisko 400 internautów. Swoje stanowisko sformułowali również radni powiatowi z PiS.

Projekt nowego wariantu drogi S7 przez gminę Myślenice mocno ingeruje w unikatowy krajobraz lokalnej przyrody oraz stwarza zagrożenie dla zdrowia mieszkańców miasta. Mieszkańcy Myślenic protestują przeciwko szkodliwym decyzjom i pragną ponownego rozważenia planów ze strony GDDKiA! - piszą założyciele grupy „NIE dla projektu budowy S7 przez Myślenice”.

Przypomnijmy, że każdy z sześciu wariantów przedstawionych przez GDDKIA na ostatnim odcinku, tj. w Myślenicach, zakłada jeden i ten sam przebieg drogi - po stronie zachodniej miasta.

Jak obliczyli założyciele wspomnianej grupy, tak przebiegająca droga zbliżałaby się na ok. 800 m od ostatnich (wysuniętych najbardziej na zachód) bloków na osiedlu 1000-lecia i na ok. 500 m od miejsca, gdzie łączą się ulice Dąbrowskiego i Wybickiego.

W dyskusjach internautów pojawiają się różne argumenty przeciwko takiemu przebiegowi drogi, od ekologiczno-zdrowotnych (m.in. ten o przeważających w Myślenicach wiatrach zachodnich i o odcięciu mieszkańców od „zielonych płuc” miasta i terenów spacerowych) po ekonomiczno-społeczne (zablokowanie rozwoju mieszkaniowego miasta).

Podobne pojawiają się też w oświadczeniu wydanym przez klub radnych Prawa i Sprawiedliwości Rady Powiatu Myślenickiego.
Jak piszą, propozycje GDDKiA budzą ich „głębokie zaniepokojenie”.

„Zwracamy uwagę na dużą gęstość zabudowy w naszym powiecie oraz układ geograficzny miejscowości naszego powiatu położonych w dolinach często w kierunku wschód zachód, a więc w poprzek planowanego przebiegu tej trasy. Planowana droga ze względu na swoją szerokość, a także zasięg swego oddziaływania będzie powodowała bardzo poważne konsekwencje dla każdej miejscowości, przez którą miałaby przebiegać. W szczególności wyznaczenie przebiegu tej trasy przez największe miasto naszego powiatu, jakim są Myślenice, jest naszym zdaniem pomysłem nie do przyjęcia, gdyż koliduje z koncepcją funkcjonowania tego miasta jako miejscowości turystycznej i wypoczynkowej.”

Jak twierdzą, w interesie mieszkańców powiatu, ale także osób przejeżdżających tędy tranzytem, priorytetem są: budowa zaplanowanych już węzłów bezkolizyjnych na istniejącej zakopiance, budowa dróg serwisowych wzdłuż zakopianki i oddzielenie dzięki nim ruchu lokalnego od tranzytowego, budowa bezpiecznych przejść dla pieszych nie kolidujących z ruchem samochodowym, a wreszcie też budowa połączenia kolejowego na trasie Kraków – Myślenice.

Już wcześniej, o stanowisko w tej sprawie zapytaliśmy burmistrza Myślenic Jarosława Szlachetkę.

- W mojej ocenie przedstawione korytarze, jeśli chodzi o ich przebieg przez gminę Myślenice, są dość problematyczne, żeby nie powiedzieć złe, bo mocno ingerują w istniejącą zabudowę. Ale nie tylko dlatego. W samych Myślenicach S7 dodatkowo zamyka miasto, wraz z już istniejącą zakopianką, w pierścieniu autostradowym. Uważam ze brakuje alternatywy przeprowadzenia drogi S7 przez nasze miasto, chociażby od strony wschodniej. Pragnę przy tym podkreślić, iż planowanie tego typu inwestycji drogowej nie może wpłynąć na zaprzestanie dalszych prac nad budową połączenia kolejowego. Dla mieszkańców gminy Myślenice priorytetem poprawiającym komunikację ze stolicą regionu jest budowa połączenie kolejowego na trasie Kraków-Myślenice - powiedział.

FLESZ - Zamek Królewski na Wawelu pozyskał dzieła Brueghla i Hedy

od 16 lat
Wideo

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
21 lutego, 14:20, bogo bogo !:

Macie Myśleniczanie i mieszkańcy innych mniejszych (tzw. "przelotowych") miejscowości pełną rację ! Budowanie jakichkolwiek kolejnych autostrad dla kolejnych setek milionów pyrkawców, to kreowanie patologii i paranoi, oraz degradacja dla waszych rodzinnych stron na lata. Na wiele, wiele lat. Niech dryndziarze smrodzący swoimi pyrkawami i trumnami na kółkach zakiszą się i zasmrodzą w zabetonowanej krakohucie. Nie dajcie sobie tego zrobić na swoim terenie. A poza wszystkim, budowanie jeszcze następnych autostrad nic nie da. I tak wszystko będzie wkrótce zakorkowane jak właśnie w krakohucie, albo we Wieliczce na trasach wylotowych. Jeśli już, to niech wam zbudują sprawnie działającą kolej.

21 lutego, 16:04, jan:

Autor powyższego komentarza to:

a) ruski agent

b) niemiecki agent

c) idiota.

Wybierz prawidłowe odpowiedzi.

Odpowiedź jest elementarna, ale na wszelki wypadek ją podam: c)

j
jan
21 lutego, 14:20, bogo bogo !:

Macie Myśleniczanie i mieszkańcy innych mniejszych (tzw. "przelotowych") miejscowości pełną rację ! Budowanie jakichkolwiek kolejnych autostrad dla kolejnych setek milionów pyrkawców, to kreowanie patologii i paranoi, oraz degradacja dla waszych rodzinnych stron na lata. Na wiele, wiele lat. Niech dryndziarze smrodzący swoimi pyrkawami i trumnami na kółkach zakiszą się i zasmrodzą w zabetonowanej krakohucie. Nie dajcie sobie tego zrobić na swoim terenie. A poza wszystkim, budowanie jeszcze następnych autostrad nic nie da. I tak wszystko będzie wkrótce zakorkowane jak właśnie w krakohucie, albo we Wieliczce na trasach wylotowych. Jeśli już, to niech wam zbudują sprawnie działającą kolej.

Autor powyższego komentarza to:

a) ruski agent

b) niemiecki agent

c) idiota.

Wybierz prawidłowe odpowiedzi.

G
Gość
Jeszcze jeden komentarz, bo znalazłem taki kwiatek:

"koliduje z koncepcją funkcjonowania tego miasta jako miejscowości turystycznej i wypoczynkowej"

Pusty śmiech mnie ogarnia jak to czytam.

Parę tygodni temu jadąc z południa zajechaliśmy do Myślenic, żeby coś zjeść.

W rynku i najbliższym otoczeniu tej "miejscowości turystycznej i wypoczynkowej" nie znaleźliśmy ANI JEDNEJ restauracji!

Taka to miejscowość turystyczna, że trzeba przyjeżdżać z własnymi kanapkami i termosem. Chyba na koncepcji się skończyło.
A
Alkoholik z Podgórza
No właśnie po co blachosmrody,złomy z niemieckich szrotów stoicie w korkach do Krakowa,pracować w myślenicach...
g
g565
Może niech nie przyjeżdżają do Krakowa jak tak bardzo nie lubią dróg? To przykład złego prawa. To jest inwestycja państwowa, i żadne mysie siki nie będa jej blokować - bo ludzie umierają na tej nieszczęsnej drodze! A Mieszkańcom mysich sik jak się nie podoba naprawdę są drogi bite - można wozami drabiniastymi po nich jeździć
g
grzeg
"Jak obliczyli założyciele wspomnianej grupy, tak przebiegająca droga zbliżałaby się na ok. 800 m od ostatnich (wysuniętych najbardziej na zachód) bloków na osiedlu 1000-lecia i na ok. 500 m od miejsca, gdzie łączą się ulice Dąbrowskiego i Wybickiego."

Ludzie! Co z tego!? Przecież to bardzo rozsądne, wręcz duże rozdzielenie!

Naprawdę nie mogę pojąć takiego absurdalnego egoizmu.
L
Lipo
Wy puknijcie się w głowę. 500 metrów od zabudowań to dla was mało? To co mają powiedzieć mieszkańcy Katowic, którzy mają autostradę a4 niemal pod nosem? Chcecie mieszkać sobie wśród pól i łąk to wasza sprawa ale nie kosztem całej Polski. W tej chwili stara zakopianka to jedyna droga wyjazdowa na południe od Krakowa podczas gdy na północ niedługo będą 4.
a
alex
Mam wrażenie, że dla okolicznych gmin centrum świata to Kraków. Nic ich nie interesuje tylko relacje z tym miastem i tak chcą też organizować życie swoje i innych.

To tak, jakby mrówka chciała organizować drogi dla słoni.

S7 nie jest budowana tylko po to, żeby mieszkańcy Myślenic mogli dojechać do Krakowa.

Nie ma możliwości wyboru kolej albo droga ekspresowa. Nie macie takiej alternatywy. Kolej jest lokalna, S7 jest sieciowa. Jeżeli nie pozwolicie na S7, to nikt nie będzie miał ochoty i woli finansować ekstra dojazdu egoistom. Ludzie i decydenci to zapamiętają.

Węzeł na S7 daje Myślenicom możliwość samodzielności ekonomicznej. Jak można tego nie widzieć? Teraz to miasto i okoliczne wioski pełnią rolę sypialni dla co bardziej mobilnych pracowników krakowskich biurowców. Reszta pełni role usługowe. Tak czy tak, wszystko kręci się wokół Krakowa.

Przy węźle drogi ekspresowej zazwyczaj powstają huby logistyczne i przemysłowe. To daje niezależność od Krakowa. To jest szansa rozwojowa, nie problem i zagrożenie!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska