https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Krajobraz nad Wisłą w Krakowie zmienia się z dnia na dzień. Nowa kładka znowu urosła! Operacja z użyciem barek transportowych

Piotr Rąpalski
Wideo
od 12 lat
Składowane są na Zabłociu. Następnie konstrukcje barkami spływają w okolicę dawnego hotelu Forum i są montowane nad Wisłą. Tak powstaje kładka Kazimierz - Ludwinów. Już od dłuższego czasu ma gotowe przyczółki, teraz przyszedł czas na połączenie obu stron bulwarów nad taflą rzeki.

Budowa kładki Kazimierz - Ludwinów - NOWE ZDJĘCIA

Po budowie kładki Bernatka mówiło się, że kolejną będzie ta łącząca Galerię Kazimierz z Zabłociem. Ale skoro jest most Kotlarski to po co? Dużo mówiło się o kładce Dębniki-Zwierzyniec, gdzie połączeń mostowych między mostem Dębnickim a Zwierzynieckim brak. Wygrała jednak koncepcja kładki Kazimierz - Ludwinów, a kto był przeciwny jej realizacji, nie może już z tym fantem zrobić nic. Kładka powstaje, jej budowa przeorała bulwary Wisły, powstały przyczółki, teraz konstrukcja "wchodzi" już w rzekę. A kolejne gotowe elementy kładki sprowadzane są barkami i montowane.

Kładka w Krakowie za 115 mln złotych

Kładka łącząca Kazimierz - Ludwinów zaczyna powoli przypominać obiekt, którym być może w przyszłym roku już będziemy mogli pojechać rowerem czy przejść pieszo. Podpory budowli już stoją, pomosty mają połączyć brzegi jeszcze w 2025 roku.

Kładka dla pieszych i rowerzystów Kazimierz - Ludwinów będzie miała ok. 130 m długości i prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej.

Obiekt będzie złożony z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz pomostu widokowego (środkowego).

Kładka ma wyróżniać się niecodziennym kształtem - przypominającym serpentyny. W tradycyjny sposób można będzie przejść lub przejechać nią na rowerze po dwóch platformach, natomiast między nimi architekci z krakowskiego biura Lewicki&Łatak zaprojektowali trzecie przejście, część widokową - w formie sinusoidy prowadzącej częściowo nad i częściowo pod pozostałymi platformami.

Wartość inwestycji sięga 115 mln zł. Część tej kwoty - 65 mln zł - pokryje dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład, z Programu Inwestycji Strategicznych.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

63. Małopolski Wyścig Górski. Tu wygra tylko król podjazdów

63. Małopolski Wyścig Górski. Tu wygra tylko król podjazdów

Czas na Święto Soli 2025 w Wieliczce: barwne, spektakularne, międzynarodowe

NASZ PATRONAT
Czas na Święto Soli 2025 w Wieliczce: barwne, spektakularne, międzynarodowe

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska