https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowa linia tramwajowa do Mistrzejowic. Trzy firmy wybrane

Arkadiusz Maciejowski
"Kraków planuje zrealizować budowę Krakowskiego Szybkiego Tramwaju etap IV (linia tramwajowa od ul. Meissnera do Mistrzejowic) w modelu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). To pierwszy tego typu projekt realizowany w Polsce. Obecnie ZDMK zamierza rozpocząć dialog konkurencyjny, wybrano trzy firmy" - informują urzędnicy z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Wniosek o udział w dialogu konkurencyjnym dotyczącym budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic złożyło siedem firm: NDI Projekt 101 Sp. z o.o.; VARDUN Sp. z o.o.; Via North Sp. z o.o.; Emsworth Investments Sp. z o.o.; Mota-Engil Central Europe PPP Road Sp. z o.o.; konsorcjum firm: Budimex J Sp. z o.o. (lider), Asfalt Śląski WPRINŻ Sp. z o.o., FBSerwis SA; konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner).

Do dialogu konkurencyjnego zostały wybrane trzy spośród nich: konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner); Mota-Engil Central Europe PPP Road Sp. z o.o.; VARDUN Sp. z o.o.

- To z nimi, w przypadku braku odwołań prowadzone będą rozmowy, który będą podstawą do opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Podstawą ustalenia rankingu firm było spełnienie przez nich określonych warunków selekcji. Maksymalnie można było uzyskać 25 punktów, pierwsza z firm uzyskała 25/25 możliwych, druga 24/25, trzecia 23/25 - informują urzędnicy z ZDMK.

Firma, która zostanie ostatecznie wyłoniona, wybuduje około 4,5-kilometrowy odcinek sieci tramwajowej od skrzyżowania ulic Jana Pawła II, Stanisława Lema i Janusza Meissnera aż do Mistrzejowic, dokona rozbudowy pętli tramwajowej w Mistrzejowicach, a także zrealizuje blisko kilometrowy tunel pod rondem Polsadu. Umowa z nią zostanie zawarta na okres 24 lat (1,5 roku – projektowanie, 2 lata – budowa, 20 lat – eksploatacja).

Wynagrodzenie dla wykonawcy będzie wypłacone w formie „opłaty za dostępność” po zakończeniu budowy, w okresie eksploatacji.

WIDEO: Trzy Szybkie. Ks. Isakowicz-Zaleski: Alarm dla Kościoła. Odpływ wiernych, brak powołań

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Okiem Kielara odc. 14

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość
lepsza byłaby solidna linia autobusowa. obecnie mieszkam na Kurdwanowie i zepsuty tramwaj niejednokrotnie paraliżował dzielnicę. mało tego- często wychodzą naprawy "awaryjne" torowiska, a ZDMK organizuje komunikację zastępczą ale z przesiadkami! nie polecam
o
olo
Ciekawe jak wcisną tramwaje w ciągu ul. Bohomolca między nowymi blokami po obu stronach. Chociaż pewnie zanim coś zaczną robić, to deweloperzy jeszcze kilka bloków na trasie postawią...
H
Heh
Ale idiotyzm. Znowu zabetonuja zielen i wytna drzewa. Na co to komu? A za 10 lat beda modernizowac znowu bo sie tory rozleca
G
Gość
2019-05-17T17:55:57 02:00, Limba:

A kiedy obiecany lata temu tramwaj na Górkę Narodowa? Oszuści!

Nie szybko tu miasto partnerem jest samo dla siebie

H
Hutas
No to tak w okolicach 2030 ruszy przetarg.
L
Limba
A kiedy obiecany lata temu tramwaj na Górkę Narodowa? Oszuści!
k
krakus
Ileż to już lat mówią o tym rozwiązaniu ? Magistrat krakowski to porażka krakowian .
K
KRK
2019-05-17T15:14:40 02:00, Gość:

Chciałbym, by nigdy ta linia tramwajowa nie powstała, tym bardziej, że wtajemniczeni głoszą, że powstanie kosztem komunikacji autobusowej, czyli pewne linie autobusowe pójdą "do piachu". Wolałbym, by zlikwidowano tramwaje a za podniesienie ręki na chociaż jedną linię autobusowa życzyłbym urzędnikowi, który podejmie taką decyzję tego, by gdy przechodzi przez zebrę przez jezdnię, walił w niego z szybkością 120 km/h autobus (najlepiej przegubowy). Trzeba rozwijać komunikację autobusową i dać wreszcie pierwszeństwo w ruchu dla autobusów a tramwaje - zlikwidować!!! precz z tramwajami. Doszło do tego, ze w Krakowie nawet nie wolno nie lubić tramwajów.

przecież wiadomo że to przekręt

"szybki tramwaj" ????? linia idzie zygzakiem między blokami pod oknami mieszkańców - jak ma być szybki jak są zakręty po 90 stopni co chwile

ten tramwaj bedzie jechał na dworzec 40 min zamiast 25 min autobusem

G
Gość
Chciałbym, by nigdy ta linia tramwajowa nie powstała, tym bardziej, że wtajemniczeni głoszą, że powstanie kosztem komunikacji autobusowej, czyli pewne linie autobusowe pójdą "do piachu". Wolałbym, by zlikwidowano tramwaje a za podniesienie ręki na chociaż jedną linię autobusowa życzyłbym urzędnikowi, który podejmie taką decyzję tego, by gdy przechodzi przez zebrę przez jezdnię, walił w niego z szybkością 120 km/h autobus (najlepiej przegubowy). Trzeba rozwijać komunikację autobusową i dać wreszcie pierwszeństwo w ruchu dla autobusów a tramwaje - zlikwidować!!! precz z tramwajami. Doszło do tego, ze w Krakowie nawet nie wolno nie lubić tramwajów.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska