https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Tramwaje nie dojadą jednak do pętli w Mistrzejowicach od 23 listopada. Pogoda pokrzyżowała plany

Piotr Tymczak
Przesunięto termin otwarcia pętli tramwajowej na Mistrzejowicach.
Przesunięto termin otwarcia pętli tramwajowej na Mistrzejowicach. Tramwaj na Mistrzejowice
Z powodu niekorzystnych warunków pogodowych odbiór techniczny trakcji na pętli Mistrzejowice nie mógł się odbyć zgodnie z planem. To oznacza, że w sobotę, 23 listopada, pętla Mistrzejowice nie zostanie otwarta do ruchu tramwajowego.

- Z powodu niekorzystnych warunków pogodowych odbiór techniczny trakcji na pętli Mistrzejowice nie mógł się odbyć zgodnie z planem. Obecne warunki atmosferyczne skutecznie utrudniły prace związane z trakcją – roboty były prowadzone zarówno w dzień, jak i w nocy, jednak prace wykonywane ręcznie przy niskich temperaturach, w dodatku przy opadach deszczu i śniegu, okazały się bardzo trudne do realizacji - informuje firma Gülermak, która jest odpowiedzialna za budowę nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z ul. Meissnera do Mistrzejowic.

- Istotne dla nas jest zachowanie standardów bezpieczeństwa, co również miało wpływ na brak możliwości przeprowadzenia wymaganych testów technicznych. W związku z powyższym, 23 listopada pętla Mistrzejowice nie zostanie otwarta do ruchu tramwajowego. Planujemy przywrócenie tramwajów na pętlę w poniedziałek, 25 listopada, pod warunkiem skutecznych odbiorów technicznych trakcji w weekend, 23-24 listopada - dodają wykonawcy.

Jeżeli tym razem wszystko powiedzie się zgodnie z planem na swoją trasę powróci linia tramwajowa nr 14, która będzie kursowała w dni robocze co 15 minut przez cały dzień i co 20 minut w weekendy.

Przypomnijmy, że 24 czerwca linie tramwajowe nr 9, 14 i 16 zmieniły swoje trasy. Miało to związek z budową nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju i przebudową pętli w Mistrzejowicach. To część inwestycji związanej z budową nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic, która ciągnąć się będzie od skrzyżowania Meissnera, Jana Pawła II i Mogilskiej.

Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.

Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a Generalnym Wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 r.

WASZ TEMAT. Tajemnicze wybrzuszenia na ważnej ulicy w Krakowie. Droga jak pumptruck!

od 12 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska